Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hadde jeg delt ditt syn på status hadde jeg ikke vært aksjonær.

Jeg gir deg ingen råd. bare undrer meg over din egen prioritering…

Kanskje en ny ledelse kunne truet AZ til å signere?

4 Likes

Kan være litt enig her. Men så er det en annen faktor som også gjelder: Ny teknologi innen dette området er litt som ferskvare. De ulike BP konkurrerer om å komme først til mål innen de ulike felt. Det betyr at dersom AZ er interessert i å få noe konkret ut av PCIB sin teknologi, så bør de ikke kaste bort mer tid enn nødvendig.

3 Likes

På tide å roe han ned.
Håper på gode innspill fra ledelsen de kommende uker. Det er tross alt de som setter agendaen framover, og ikke skriblerier fra skrivekåte aksjonærer.
Avtale eller ikke, får komme når eller om den kommer.

Der er enkelte ting jeg godt kan følge dig i, men tror du undervurderer opgavernes størrelse og kompleksitet der er i et forskning virksomhed, selv om de selvfølgelig er kommet skridtet videre end “blot” forskningen

Du gentager gang på gang - haussekoret - er du formand for det modsatte kor… - ja undskyld…

Men at gentager dette igen og igen i dine indlæg , føler JEG er så irriterende og hæmmende for en seriøs og BRUGBAR diskussion, med forskellige meninger - argumenter omkring sagen og ikke efter manden/haussekoret…

Ikke uenig i din tese omkring at vi næppe har penge nok til release studiet, selv med en formodentlig stærkere rekruttering i Asien, så er der andre ting der trækker i den anden retning, her tænker jeg på.

Corona - som næppe gør hidtidige rekruttering i Europa og USA nemmere, selv om vi uden tvivl vil se en stærkere fremgang (dog fra et meget lavt hidtil)

Cashburn - som blandt andet grundet nødvendige og GODE nyansættelser, vil give et stigende dræn i kassen.

Du TROR der ikke er sket en damm shitsiden sommer… Og i stedet for at underbygge din helt forståelige tese omkring release (som jeg er rimelig enig i) bruger du dit indlæg til i den grad at tilsvine ledelse/styrelse, og deres løbende tiltag - uden på nogen måde at forholde dig til virkeligheden, og at du ikke formår (gider) at vise bare en vis form for god tone i dine indlæg - synes jeg i den grad er usmagelig …

Så her en bøn fra min side, skriv gerne - for kun godt for os alle med konstruktiv kritik - men læg stilen noget om, så tror jeg flere vil læse dine indlæg seriøst…

Mvh
Et medlem fra “realistkoret” som forventer aftale med AZ, med en asiatisk partner, FPD i USA, EUROPA, ASIEN - Vacc er publiceret m.m. - inden PCIB løber tør for penge

28 Likes

Ser flere reagerer på at vi har en ledelse som opptrer med godt humør.
Men kan ikke dette tolkes som et svært positivt tegn da? Når ledelsen opptrer slik, viser de at de ikke er svært bekymret for situasjon og status. Har vi et snev av tillit til ledelsen, og at den er sin oppgave bevisst, så bør vi tolke det gode humør som et tegn på at situasjonen er langt bedre enn det de største pessimistene blant oss tror.

13 Likes

Du er ikke helt god du? Bare fordi folk er positive til et selskap så kommer du med slike utsagn…

11 Likes

Kjære vene @rasp.

Som sagt tidligere også; du kan ha valide og relevante punkter som er interresante, problemet mitt med deg er formidlingsevnen. Du er sarkastisk og jeg mener det ikke er lurt å forsøke fornærme de du adresserer. Umulig å vite om du troller, baisser eller faktisk har en reel mening.

Renskrive notatene og prøv på nytt: CC styret eller hvem du måtte ønske å henvende deg til.

8 Likes

Med dette så sier du altså at vi som investerer i PCIB er hjernedøde også?
Likevel reagerer du på de som råder deg til å selge??

Dersom en ny potensiell investor leser dine innlegg som rådføring, ville han aldri kjøpt aksjer i dette selskapet. Da er det betimelig å spørre deg om hva du egentlig ønsker å oppnå?

6 Likes

Det fine for nett-troll med denne PCIB-tråden , er at da får ihvertfall troll som Rasp svar. Og svar oppildner troll til å trolle mer. Det blir som en slags gratis psykoterapi.

9 Likes

Det var jo en kraftig utblåsning , grenser til depresjon?

Der vil vel alltid være selskaper som ikke innfrir og blir en verkebull i hverdagen men er PCIB et slikt selskap?

De fleste av oss med noen år på baken har vel råket ut for katastrofe-selskaper hvor overstående utblåsning ville passet godt , men der er en stor forskjell.

Absolut ingenting er endret til det mere negative mht selve produktene og forventede resultater.

Vi har fått forsinkelser , det er det hele.
Verdens vanligste hendelse ved gjennomføring av studier ( ca 50%)
Storm i et vannglass er vel det nærmeste jeg klarer å beskrive overstående utblåsning.

Er vi noen utskjemte drittunger som klager og klager mens vi egentlig burde være skjeleglade for at alt er intakt , kun forsinket?

3 Likes

Meldingen pos/neg kommer som lyn fra blå himmel.
Enten er man inne eller ute.
AZ har ikke droppet PCIB, det giver overveiende sannsynlighet for avtale.
Jeg er investeret deretter.
Lykke til alle, ventetiden er nok snart over.:grinning:

14 Likes

Minner om at det forventes en viss folkeskikk på innlegg som skrives og om noen skulle være i tvil på hva som gjelder så anbefaler vi å lese seg opp på forum reglene. Fortsett diskusjonen :+1:

20 Likes

Tenker vi sier nedjustering fra 550kr til 540kr :wink: :rocket:
Løsner det i biotek KAN veien like gjerne kort dit.

Bare fundere på RELEASE som blockbuster og hva det KAN bety for en mulig verdi for PCI Biotech. Selges blockbuster i onkologi for under 20 milliarder?

Så er det chem, vacc og Nac :muscle: :partying_face: :pray: teknologi ben! Ved mulig BP validering eller partner på teknologien tror jeg PCIB er nærmere en Vaccibody verdi.

11 Likes

Foreslår at folk stiller seg selv et veldig enkelt spørsmål før de poster noe: Er dette interessant for andre å lese, eller tilfredsstiller det bare ett eller annet behov for meg selv?

58 Likes

Tror vi skal begynne å ha det som en popup man å trykke ja på 5-6 ganger før innlegg blir registrert!

16 Likes

Ref. lenger opp ang ledelsens gode humør: Man merker vel ofte nærmest uvegerlig på folk hva som er deres fremherskende stemningsleie. Du vil sannsynligvis merke på noen om de nettopp har mistet jobben, eller har blitt forfremmet… Hvis ledelsen er i et så godt humør at det faktisk irriterer folk, hva kan det da tyde på?

12 Likes

Det ville medført slutten for kommentarfelt i aviser, lite liv på FB osv😅

Etter å ha gløttet på kalenderen ser jeg søndag 27. september lyse imot meg. Hvis vi deretter skrur tiden tilbake til H2 2019 for å sjekke hva vi burde kunne forvente av informasjon på nåværende tidspunkt så er det et relativt begredelig skue (guidingen er som vanlig fryktelig svak):

2H 2019 | 1H 2020 | 2H 2020 First US patient enrolled in pivotal bile duct cancer study (fimaCHEM)

1H 2020 | 2H 2020 Phase I results published in scientific journal (fimaVACC)

2020 | 2H 2020 | First Asian patient enrolled in the RELEASE study (fimaCHEM)

End of June 2020 | End of December 2020 | Evaluation for further collaboration with AstraZeneca (fimaNAc)

Det har i år kommet børsmelding (19. august 2020) om at vi kan forvente en publikasjon online «soon» i Endoscopy International Open (EIO). Cirka 40 dager senere er det musestille rundt dette. I og med at man tolker soon som: “in a short time, in the near future or quickly” synes jeg det blir litt rart at man kan se flere måneders publikasjoner bli lagt i trykken før vår blir publisert? Kanskje vi kommer med i november utgaven? Eller til neste år? Har personlig sluttet å tro på guidingen til selskapet for å unngå skuffelser – men jeg ser jo konturene av misnøye her på tråden og jeg har full forståelse for at mange er skuffet over hvordan ledelsen har opptrådt i 2020. Covid-19 bortforklaringer kan til dels være en plausibel årsak til forsinkelser – men vi har altså sett treghet lenge før dette oppstod og må derfor også skylde på internt rot og beslutningsvegring.

Hva er positivt da? Dataene er jo enn så lenge bunnsolide! RELEASE studien begynner å se bra ut (dersom man tenker design og ikke innrullering / Asia inklusjon er positivt). Dagene går og vi har en mulig nyhetsstrøm uten like foran oss (dersom man kan stole på eksisterende guiding). Ansettelser i selskapet har gitt oss bedre tyngde og verdifull erfaring. Den nye nettsiden er på plass – og selv om den ikke er å anse som «a brilliant piece of work» så har den sikker kobling (https:)) og er bedre enn den forrige.

Alt i alt føler jeg vi befinner oss på et greit sted kursmessig gitt all usikkerheten som befinner seg i dagens marked. En 50-lapp er nok riktig pris, selv om noen her synes det er latterlig lavt. RELEASE har et skyhøyt potensial, men har dessverre sinkefart på rekrutteringen! AstraZeneca avklaring med penger på bordet vil redde året. Det håper og tror jeg vi får og da kan vi i så fall puste lettet ut. Enn så lenge føler jeg dermed dette året blir litt å anse som roulette (å satse på rødt eller sort)! Spennvidden er halvering/dobling av eksisterende kurs basert på utfallet av AstraZeneca avtalen. Skulle man få til en ekstremt god avtale vil nok 100-lappen være billig, men la oss være edruelige og håpe at vi seiler inn i 2021 med Gokstadskipet som kursmål.

image

54 Likes

Som TIDLIGERE SoftOx aksjonær innrømmer jeg nå en viss frustrasjon over å sitte all in i PCIB. Nå gjelder det å vise selvdisiplin…
Sagt på annen måte: Det mest frustrerende med å være PCIB aksjonær er ikke å måtte utvise tålmodighet, men heller det å måtte se alle de andre rakettene man går glipp av.
Men alt dette kan fort bli glemt… :wink:

12 Likes

Det er nok mange som tenker som deg , Rockpus , men hadde det vært så enkelt at man bare kunne hive seg på rakettene…ja , da hadde det vært mange flere milliardærer i Norge… Blir ventingen glemt ? Ken så veit…Positive meg regner ikke med kurs noe særlig under 300 kr til nyttår , men alle kan ta feil.

6 Likes