Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ser det er mange som snakker veldig mye om masse gode nyheter og svimlende kurser i nær framtid. Meldinger forventes å komme på løpende bånd any day.

Lurer derfor på om det er lurt å vente med å gå inn til etter Q3 som er like rundt hjørnet eller om man bør laste opp nå - en drøy måned i forveien? Er det på Q3 alle nyhetene vil bli lagt fram?

Q3 gir gjerne en oppdatert status. Kursdrivende nyheter skal dog komme når de er klar, uavhengig av kvartalspresentasjoner.

4 Likes

Kvartalsrapportene fremover blir risky business. Kursdrivende nyheter vil plutselig dukke opp som dugg for solen.

Jeg lurer litt på om styret lar AZ drive med sitt og at de fortsetter å planlegge som at det ikke kommer noe beløp fra dem. Da tenker jeg mest på videre klinisk oppstart av Vac og en mulig emisjon rundt dette. Noen som tenker at dette er logisk og at vi kan forvente info rundt dette ‘most soon’?. En emisjon for å evt dekke forsinkelser forventer jeg ikke før sommeren.
Siden AZ har full kontroll på tidsbruk rundt Nac, så blir det rart å vente med oppstart av andre studier. Håper i såfall at de får FPD i asia først.
Bare noen tanker en søndag

2 Likes

Kanskje det er en grunn til att alt er stille, og ledelsen (Per og Ronny) virker å være i særdeles godt humør når de gir lyd fra seg? Å få inn en reportasje om ny vaksineteknologi i et vitenskapelig tidsskrift burde ikke være vanskelig i disse tider? Kanskje en god grunn til att det ligger et lokk over hele selskapet? Jeg tror det. Snart kan de fleste bli overrasket. Jeg heier fortsatt på @solo, og tror hans antagelser ligger nærmest, og at AZ ikke vil dele PCIB med noen andre👍

18 Likes

Lenny…
Helt enig med synspunktene dine…
Det er frykt, usikkerhet og tidsaspektet som “sniker” seg inn i hodet til flere…

Forholder vi oss til hva som er meldt og leser de resultatene som foreligger, så har vi intet å frykte…
Vi alle er sultne på svar og nyheter, helt naturlig!
Men la oss forholde oss til det som er meldt :partying_face::smiling_face_with_three_hearts::blush:

6 Likes

Hva er det som tar så lang tid for at AZ skal bestemme seg?
Det er nesten opplagt at AZ nå har hatt mer enn nok tid til å vurdere effekt og anvendelighet i teknologien. Rundt 6 år! At ledelsen i PCIB fremstår med så godt humør og selvsikkerhet skyldes nok at de for en god stund har visst at AZ har kommet til den “riktige konklusjon”. Hadde diskusjon og vurdering fortsatt gått på om dette var godt nok for AZ, så hadde nok ledelsen i PCIB stått frem langt mer reservert, forsiktig og nøytral i humøret.
Dermed er det diskusjoner rundt rammer og pris som tar tid. Dette er grunnen til at ikke et pip slippes ut før alt er avgjort.

9 Likes

Et år siden “gjennombrudd” innen medisinsk biotek er ikke lang tid. Mange av de største nyvinninger innen medisin , blir ofte ikke “akseptert” eller “godkjent” før etter flere år. Og til slutt får man Nobelprisen , gjerne mange år etter “oppfinnelsen”

7 Likes

Er det grunn til bekymring tiden som går og FPD Asia ikke blir meldt? De har har «kontroll» på pandemien og har vel 8sykehus om aktivt screener etter pasienter, og det er enda ikke en som er blitt inkludert? Inklusjonen er forventet å akslerere, men vi snakker jo bare 1 pasient/første pasient. Takk gud for at de har inkludert Asia i det hele tatt, ellers hadde det sett virkelig mørkt ut.
FPD Asia på mandag? Ja, håper på det

4 Likes

This is what Covid 19 did to H1 2020

bilde

2 Likes

Viktig å holde øynene på ballen og å vite hvor målet står, så unngår man å bli fintet på ræva.

6 Likes

Snart 3 mnd på “overtid” og “menigheten” er forbausende rolig og avbalansert . Årsaken må være at dem fleste ( inklusive meg) nå er sikker på en avtale med AZ. Blir det ingen avtale og ikke noe videre samarbeide så vil vi nok toppe taperlisten opp til flere dager men det er for meg nå helt utenkelig.
Skal dem bruke 9-10 mnd for å si nei så blir det århundrets skandale i mine øyne så det bare glemmer vi.
Markedet har en veldig avbalansert holdning til tingenes tilstand men det skyldes vel at dem som vil være med allerede er på plass med sin beholdning. Vi får x-e fingra for nyheter SNART.

2 Likes

Jeg tror også på avtale. Men jeg blir mindre skuffa enn ved forrige utsettelse om det ikke skulle skje. For nå “vet” vi de forhandles om detaljer. Og det er ikke alltid selger og kjøper blir enige…

For alt vi vet så er AZ villige til å legge x,- på bordet, mens PCIB forlanger y,-
Om AZ ikke nærmer seg y,- eller PCIB nærmer seg x,- blir det no deal…
OM det skulle ende med no deal pga dette så er det bare å utløse fallskjermen og kjøpe med begge henda når vi treffer bakken. For uansett deal eller no deal så sitter PCIB med gode kort - ellers hadde ikke AZ vært med å spilt enda. Jeg håper og tror AZ kommer inn i PCIB i 2020 så vi får en opptur og masse positiv energi og snakk rundt selskapet.

12 Likes

Hvis resultaterne er Gull og pcib sidder med alle resultaterne fra forsøg… Tror x, skal nærme sig y i det tilfælde

4 Likes

Tror også situasjonen er slik du beskriver.
Men samtidig tror jeg PCIB vil strekke seg langt for å komme AZ i møte. Det vil nemlig blir et stort tilbakeslag for PCIB om de må rykke tilbake til start i sin markedsføring av dette området. I en slik situasjon må selskapet sannsynligvis også foreta en ny emisjon på alt for lav kurs.
Dermed tror jeg personlig på en avtale, men at en del her kanskje blir skuffet over størrelsen på godtgjørelsen fra AZ. Kursen vil nok uansett stige relativt kraftig, da en slik avtale løfter hele anseelsen til PCIB i det internasjonale marked!

5 Likes

Resultatene er GULL. Er nok det som er litt av årsaken til at dem må ha så lang tid for å bli enige. “VIRKER PÅ ALT” er ikke noe en seriøs person i et børsnotert selskap bare slenger ut uten å ha dekning for det. Vi må ikke glemme at det er en teknologi som ALLE som leverer cellegift kan bruke for å oppnå bedre effekt med mindre dose og UTEN å skade andre organer .Det er jo rett frem genialt og nesten som å oppdage julet på nytt. Ut i fra det vi vet og det lille jeg skjønner så er jo kursen og prisen på selskapet direkte latterlig. Virker som om markedet ikke tør å tro det dem leser og derfor er kursen hinsides sunn fornuft.
Har skrevet det før men i mine 30 år som aktiv på børs har jeg aldri vært i nærheten av en så spennende aksje.
Så løp å kjøp er fremdeles mitt beste tips.

7 Likes

Skulle tro at AZ ville få til en avtale fortest mulig,
Slik de kan ta den i bruk på videre forskning👍

5 Likes

Nå er vel ikke Kristian Berg ansatt i PCIB. Når en skal sitere så er det også viktig å ha med hele sitatet, så det ikke blir tatt ut av context.
Han sa at det virker på alt de har prøvd det på. Det betyr ikke at det virker på alt. Vi vet ikke hva annet de har testet det på hittil.

Edit:
De av oss som har fulgt PCIB lenge skjønner jo hva du mener, men jeg tenkte mer på de som forsøker å lese seg opp på selskapet. Da er det fint om vi er mer presise med sitater og informasjon.
For de som ikke vet hva vi snakker om så er sitatet fra Radium Podcast med Kristian Berg.

18 Likes

OK beklager at jeg feilinformerte. Bra noen er oppdatert.

Jeg begynder snart at læse pci’s horoskop for at finde svar på, hvornår der kommer nyheder… der må stå noget i stjernerne

5 Likes