Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Denne ventetiden begynner å ta på; I natt drømte jeg at det kom en børsmelding om at AZ hadde lagt inn bud på hele PCI. Oppgjøret skulle skje i form av 570kr pr aksje cash, samt at eksisterende investorer i PCI fikk 20% av aksjene til et nyopprettet selskap hvor AZ løftet inn PCI, samt egen teknologi for vaksineutvikling. Jeg husker det som eufori; «Endelig var det min tur til å treffe gullfuglen». Virkeligheten tok meg raskt igjen i det jeg våknet, uten børsmelding, uten en avtale… PW, jeg ber deg, bare fiks dette. Lag en bra deal og gjør det kjapt, jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer denne spenningen. :skull_and_crossbones: :pray:

8 Likes

Nei, det var innenfor satt frist.
Å si annet er tull.

6 Likes

Enig der. Men berettiget eller uberettiget?

1 Like

Hvor er neste «støtte»? Om den faller mer ønsker jeg laste opp.

Ser ut til at noen ønsker at kursen skal falle. Snakkes om støtte og hvis den faller videre skal det økes osv. Det blir med drømmen tror jeg. Det er noen som lukter hva som kan være på gang som rister og rister i treet?

I går var det noen luringer som ristet i treet? Noen skal øke videre i dag?

I realiteten er sannsynligheten økt betraktelig for avtale nu (se de årsaker nevnt i tråd over). Omfangsrik avtale? Eller kamp fra flere hold om naked delivery teknologien?

4 Likes

Tenker også laste i dag hvis den faller nok…

1 Like

Regner med at Jonas ihvertfall prøver å få en oppdatering i forhold til om vi får informasjon ihvertfall. Om det er ingen kommentar eller lignende så må vel det bety at de ikke har mulighet til å komme med noe for øyeblikket. Så tydelig som han har vært på oppdatering så er det eventuelt noe som forhindrer de. Uansett, vi har radium senere i dag, samt noen her som sjekker direkte med selskapet hva som skjer, så forhåpentligvis så klarer folk å beherske seg til å la vær å blokkere telefonene dems og la de fokusere på eventuelle intense forhandlinger fremfor aksjonær storm.

Ellers så er det liten tvil i at om det ikke kommer noe melding før åpning at de har bommet veldig på å guide så klart på oppdateringen. Når det sies uoppfordret at de informerer markedet i løpet av juni for omkring 2 uker siden, så er det helt klart at de har hatt dette som plan. Det må være noe som er kommet i veien. I forhold til avtale så må jeg derimot si at dette ikke er noe jeg tolker som negativt. Forhåpentligvis så betaler tålmodigheten seg til slutt.

25 Likes

Er samarbeidet terminert ville vi nok fått melding om dette før kl. 08 i dag. Fraværet av melding er derfor BULL. Tror de fleste ser det. Mulig at vi må riste litt løs på starten av dagen i dag, men jeg har ingen tro på noen grusing – snarere tvert imot. Og husk gårsdagens SL-stunt. Slikt kan gjerne skje igjen.

9 Likes

Hmmmm, ingen melding. Da sitter de kanskje i avsluttende forhandlinger, mens vi venter. Men er det noe vi er gode på så er det jo venting.

Dette bør ta timer eller dager. Ikke uker. Bekymret for hjerte til flere her inne.

12 Likes

Da vet vi i hvertfall at det ikke har vært brudd mellom partene før tidsfristen. Er jo positivt det! men blir vel presset i dass av ”JPMorgan” i dag så hold fast!

2 Likes

Intel nytt er godt nytt

6 Likes

Man kan ikke melde når man ikke har noe å melde. Synes ikke dette er vanskelig i det hele tatt.

Men nå har jeg et veldig edruelig forhold til mine forventninger om AZ også.

1 Like

Virker som om dem fleste mener at ingen melding er bull? Da må vi vel forvente solid oppgang i dag da? Jeg tror motsatt og er mer spent på hvor bunn er i dette kaoset.

2 Likes

På kjøper’n?

1 Like

La inn litt på 68, men tviler sterkt på at jeg får.

2 Likes

Det er selvfølgelig bull på litt sikt. Selvfølgelig bear på kort sikt at PW har mistet en del (veldig mye) tillit når det kommer til guiding.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hva som skjer i kulissene nå.

3 Likes

Her har du helt rett.
Ved midnatt kl 00:01 så mistet AZ alle rettighetene sine fra 5 års forskning med PCIB. No deal vil si at PCIB børsmelder asap at de sitter på alle rettigheter. Men siden det ikke skjedde så kanndu tenke selv hva det evt betyr. PW var klar på at avtalen var bygget opp slik for å sette press på AZ til å måtte ta en avgjørelse.

7 Likes

Ingen melding om brudd i forhandlingene heller husk dette. Surt om de forhandler på overtid nå og dealen blir kjempe bra eller det kommer forsøk på oppkjøp, så har mann solgt i panikk idag pga at det er stille fra selskapet.

Har en tro på ledelsen og selskapet, så tror jeg det kan være lurt å ha is i magen.

10 Likes

AZ er vel kanskje presset på tid / oppgaver innen koronasaken og PCIB må kanskje trekke en “kølapp” for å få sin sak gjennom ledelsen i AZ.
For gjennom ledelsen må jo PCIB saken okke som.

Ingen melding betyr jo at forhandlinger pågår og resten av den saken er kun spekulasjoner.

Men en oppdatering (selv om den konstaterer bare det alle vet) ville være på sin plass.

2 Likes

Selvfølgelig enig med bamse og andre som mener at det er bull at vi ikke har hørt noe. Angrer faktisk på at jeg solgte en tredel av beholdningen på 85 kr… Vil vurdere å kjøpe tilbake hvis aksjen blir liggende på dette nivået. Overtid viser med all tydelighet at partene trekker i hver sin ende av tauet, og jeg har faktisk lenge hevdet at her kan det bli tautrekking så det holder. PCIB er seg veldig bevisst hva de er verdt, og har forsåvidt strupetak på AZ da de kan stille så høye krav at det blir nesten umulig for AZ å imøtekomme dem. Det er en enkel måte å sikre seg alle rettigheter til forskningsresultatene de sammen har fremskaffet. Bare å starte feiringen.

14 Likes