Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Har master jeg også.
Hvis kostnadene pr pasient var 50.000$ tror jeg de ville slite med å finansiere Release.

1 Like

Ikke innen økonomi når du ikke vet hva P/E er. Forøvrig er utdannelse uviktig i denne sammenhengen. Du avslører total mangel på kunnskap om helt Basic begreper.

Start med å lese mitt innlegg, der har jeg forsøkt å forenkle det slik at alle bør forstå det.

8 Likes

Jeg vet godt hva PE er. Som jeg har skrevet en del ganger,- alle tallene er svært usikre.
Kostnadene blir her de minst usikre og blir uansett neglisjerbare sammenlignet med effekten av om PE blir 10 eller 60.
Jeg gidder ikke kverulere.
Ha en fin dag. Nå husker jeg hvorfor jeg forlot forumet :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Ha en fin dag du også bamse. Beklager at jeg brakte fakta inn i diskusjonen, det ødelegger ofte :slightly_smiling_face: Jeg sitter langsiktig i PCIB ut fra mine egne regnestykker.

7 Likes

Selv er jeg ikke like positiv. Får vi børsmelding på mandag om at det ikke blir noen AZ avtale så sitter vi med tre plattformer uten progresjon.

• fimaChem: Kjempeproblemer med rekrutteringen i Release studiet
  • fimaVacc: Vi venter og venter, ingenting skjer
  • fimaNac: De to “største” samarbeidene vil begge ha takket for seg

Kommer AZ avtalen, noe jeg tror, ser det straks mye lysere ut for to av plattformene iallefall.

5 Likes

Du har akkurat bevist at du ikke har noen som helst ide om hva PE er… og så gidder du ikke kverulere. Jaja. Hva skal man si om dette? Dette er ikke spørsmål om “usikre tall”; det er rett frem at du bruker helt feil utregningsmetode for å forsvare kursmålet. Du har akkurat bevist at du ikke vet hva disse begrepene betyr men hevder at du vet godt hva det er …

Altså, det er helt fair å ta fullstendig feil og være ignorant om det man snakker om, men du bør ikke prøve deg med “jeg vet blah blah” når du akkurat har bevist at du ikke aner noe som helst. Det blir rett og slett for dumt.

Det er en uting at man forsøker seg med “utregnede kursmål” som er rent sprøyt, og så sprer dette seg som en “sannhet” blant folk.

9 Likes

Man skal lese mye før øya detter ut.
Hvor har jeg skrevet at tallene er en «sannhet» ?
Jeg har tvert imot skrevet at de er svært usikre.

Alle tar sine egne beslutninger.
Lykke til og takk for meg :blush:

2 Likes

Eg synes det er på grensen til mobbing.

14 Likes

Det har vært gjort beregninger på kostnad ved å selge produktet, royalties mm. Det er forholdsvis enkelt å billig med produksjon. Marginene vil høyst sannsynlig bli svært gode. Det har du uansett helt rett i! Tiden vil vise men det ser svært så lovende ut med ODD og prising i 100-300.000 usd.

3 Likes

Hvis selskapet er verdt 17 mrd eller mer, hvorfor ble det ikke «for fristende» for topp 50 å laste på når de forlenget fristen med 6 mnd?

Ingen, verken store ellers små, klarte å forhindre et svakestup fra 75 til 45. Men hvis det ikke blir noen deal, da vil plutsellg alle hamstre fordi oppsiden blir eventyrlig versus hvis det skulle bli en deal?

Det er mange måter å krysse fingre på at skuffelser skal bli forbigått i stillhet, men å tro at aksjonærmassen har endret sitt mønster i løpet av et halvt år er nok lite sannsynlig.

(Nå har jeg også i denne tråden lest at det var bull at de løste inn opsjoner og solgte aksjene sine i tidlig september. Det var et tegn på at de ikke visste noe om forhandlingene…
Noen uker etter ble det utstedt nye opsjoner, da var det bull at de sørget for å sikre seg noen lave opsjoner før avtalen…
Alt som blir gjort i og fra dette selskapet er positivt, det er nok ingen sunn holdning å ha)

6 Likes

Selskapsskatt alene er 22% av ebita, og er en omkostning som må regnes inn før p/e. Pluss lønninger, lokaler og alt… Skal godt gjøres å få vesentlig lavere kostnader enn 50%

Forholder meg til selskapet som er nøkterne og guider ca 7000 pasienter årlig der Chem GGK blir SOC. da Chem sannsynligvis kommer til å være så mye bedre enn dagens behandling for disse pasientene som idag reelt sett ikke har noen tilfredsstillende SOC behandling.

Tenker oxo at PCIB ønsker seg 2 partnere, en for USA og en for Asia og Europa der PCIB selv tar seg av Norden/scandinavia. “Asia / Europa partneren håper jeg blir Takeda.”

En partner deal der PCIb sitter igjen med 50% av behandlings summen pr. pasient som ren fortjeneste bør være oppnålig. Det er tross alt PCIB sin teknologi.

DVS. PCIB sitter igjen med i overkant av 3 milliarder NOK ved behandling av ca 7000 pasienter årlig.
P/E på 10 er oxo meget forsiktig men gjerne sannsynlig.
3milliarderX10= 30 Milliarder kun for GGK, så kommer eventuelt Off Label use i indikasjoner som bukspyttkjertelkreft.

Mcap på 30 milliarder for GGK som SOC er hva jeg tenker er reelt, oxo har vi VACC og NAc da :grin:

9 Likes

Kan ikke alle få komme med sine meninger ut i fra “sitt nivå” uten at noen bedrevitere skal kritisere hele tiden. Her på forumet finner vi hele spekteret i fra null peiling til virkelig solid kompetanse og da må det bli veldig forskjell på nivået for alle innlegg. Jeg har ikke peiling ( nesten ikke) på det faglige hos PCIB men har mange år på børs og kan bidra bitte-litt der. Andre har økonomi som fag og slike som Snøffelen kan MYE om PCIB sine aktiviteter. Vi må da kunne se litt stort på ting?
Vi har alle felles mål om at PCIB skal bli gull for oss for vi har tro på det dem jobber med og veien dit kommer uansett hor mye dumt eller klokt som skrives her på forumet.
Flere som burde tenke seg om litt ekstra før dem rakker ned andre er mitt vennlige råd.

27 Likes

Av og til kan det vel være greit at de som vet bedre kan komme inn og korrigere åpenbare feiltolkinger av enkle begreper…?
Eller vil du helst at vranglæren skal få spre seg…?

27 Likes

Fra PCIB´s selskapspresentasjon : “Mean price for OD in the US is $K150”

GGK er faktisk “Ultra-Orphan” (færre enn 10 000 pasienter i USA).
Der er prisen 200 000 - 300 000$ pr. pasient.

Jeg har regnet 100.000$ så der har dere innbakt kostnader.

Lykke til videre.
Prates når 3-sifret :slight_smile:

9 Likes

Hvis det er meg du tenker på Arve så forsøkte jeg først å forklare bamse hva som manglet i regnestykket hans på en høflig måte. Da han stemplet meg som useriøs når han selv hadde regnet helt feil følte jeg for å si fra.

I rest my case, jeg forventer noen hundrelapper i kurs etterhvert.

8 Likes

Syntes det er helt fint at folk som har masse kunnskap er inne å korrigerer på småprat. Det er måten det blir gjort på som ikke er bra. Hva med å si her tror jeg du har glemt noen faktorer Bamse.
Tror noen av dere på Chatten glemmer at det er mange som følger med på hva dere skriver. Syntes det blir litt feil når noen av dere sitter planlegger sammen hvordan dere skal inn å irettesette.

3 Likes

spar deg for alle disse faceplant emojiene du alltid kommer med og bidra heller mer konstruktivt, se til å kom deg ned fra den kjepphøye sheriff hesten din du.

6 Likes

Helt ok å korrigere åpenbare feil men det er måten det gjøres på som jeg synes er trist.
Kunsten er å be en mann dra til hellvete på en slik måte at han gleder seg til turen. MEN det passer ikke her på forumet.

16 Likes

Dette var bamse sitt svar på mitt første (og høflige) innlegg Arve. “De som hevder at kostnadene blir 50% (50.000$) tar jeg ikke seriøst.”

Jeg tok bamse seriøst og forklarte høflig helt til dette kom.

9 Likes