Synes dette med platform-teknologi og hva det kan bety ved prising en oppnår når en lisensierer et produkt som er en del av denne platformteknologien er spennende og viktig å være klar over som aksjonær.
Dette forutsatt at det hele henger sammen slik jeg tror da , så jeg prøver igjen
Spørsmålet er:
Får en bedre betingelser med platformteknologi enn de som ikke har det?
høyere upfront , milstones og %andel av inntektene?
Einarsson “sammenligner” vaccibody / PCIB i denne ca 7 minutter inn i sendingen.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-144
Vet ikke men har en følelse av at grunnen til at einarsson bringer inn PCIB i diskusjonen er at både vaccibody og PCIB har platformteknologi.
(Underforstått at de begge vil oppnå meget høye upfront , milestones og %andel av driften)
Så igjen , dersom dette har slik betydning for betingelsene ved avtaler så må det jo være en stor fordel å være investert i denne typen selskaper som har platformteknologi.
Ultimovacs (som jeg er aksjonær i ) ble lagt frem som eksempel i siste poedcast og hør einarsson fra tiden 15:18 til 16:17.
Nå er vel dette med platformteknologi bare en liten del av hele bildet når en skal beskrive en suksess og ultimovacs blir vel ikke noe mindre verdt av den grunn.
Det er dette med å få klarhet i om et selskap har maksimum prising når det besitter platformteknologi eller om det ikke betyr så mye som er det interessante her og ikke hva ultimovacs måtte ha av platformteknologi eller ikke.
lykke til