Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Klarer ikke å tolke kommunikasjonen rundt AZ annet enn positiv, så får dere hugge hodet av meg om jeg tar feil, og det motsatte skjer.

7 Likes

Et mulig paradoks er at den type forhandlinger som pågår mellom PCib og AZ normalt sett skulle vært hemmelige og dersom det ikke ble oppnådd en avtale så hadde ingen vist om det og kursen ville ikke reagert.

altså , som kunngjøringen av vaccibody avtalen .
Ingen forutså at den ville komme og nedslaget kunne registreres på jordskjelvsmålingene :slight_smile:

Så hvorledes gikk det til at vi vet om forhandlingene og er dette en fordel for aksjonærene , egentlig?

7 Likes

Nå var Vaccibody priset til 10 milliarder allerede før noen visste om avtalen da…

6 Likes

Veldig gode poeng, helt enig.

1 Like

Tror folk det blir det fomo neste uke?
Vi er snart i midten av oktober og ettersom flesteparten her trodde AZ dealen kom i oktober hadde ikke vært feil så folk kunne slutte å stresse så mye med dagens prising (ikke det at mitt innlegg bidrar med noe substans, men er litt lei av klaging på kursen og prising for tiden):slightly_smiling_face:
Og om PCI er lavt priset er det vel bare å fylle, for før eller senere blir vel det meste priset rett (eller riktigere)

2 Likes

Er nesten som i ukene før Algeta nedslaget dette @Rodjer :wink: Noen tok en lien gevinst å brorparten angrer :handshake:

Hehe, ja, jeg var ikke med på den reisen der.
Flott om vi kan få oppleve noe av det samme her, ikke meg imot for å si det sånn :grin:

1 Like

Har forstått det slik at du tenker lenger enn nesa rekker med dine investeringer så tvi tvi kompis…ser ut som det blir ei rå for oss begge @Rodjer !!! :wink:

Viser til siste podcast der Einarsson sier at det forhandles med AZ. Flere kommenterer så at han selvsagt ikke vet noe mer enn oss andre.
Her må jeg være uenig. Selvsagt tror heller ikke jeg at han fores med innsideinformasjon om selve forhandlingene. Men at han kan få bekreftet at de faktisk forhandler, det tror jeg da virkelig at han får. Einarsson har jo selvsagt langt bedre kontakt med ledelsen enn noen av oss andre, og det å få bekreftet at det forhandles kan da ikke være ulovlig innsideinformasjon? For meg er dette en vesentlig og betryggende informasjon. Alternativet kunne jo vært at PCIB står med lua i handa og blir oversett av AZ…

Dess lenger disse forhandlingene pågår dess større press er det for å komme i havn med et resultat begge selskaper kan stå for. Etter så lang tid har ingen av partene egentlig råd til å mislykkes. Hvilken modell som det videre samarbeid skal foregå i må ha vært rimelig klart for begge parter for lang tid siden.

9 Likes

Trenger vel ikke å si eksplisitt “vi forhandler” heller, bare et megetsigende “vi snakker sammen”. Da er en ihvertfall garantert innenfor grensen ift innsideinformasjon.

Lurte litt på det med opsjoner. Dersom, rent hypotetisk, PCIB skulle bli kjøpt opp med rubbel og bit av BP i løpet av et år eller så, hva med de opsjonene som har innløsning senere. Blir de verdiløse, eller kan de innløses på et tidligere tidspunkt pga omstendighetene?

Ledelsen løser de inn i forbindelse med oppkjøpet.

1 mnd til Q3 hvor PCIB legger fram status hvor jeg virkelig har tro på at det kommer gode nyheter og kun 2 1/2 mnd igjen av året. Ingenting om AZ etter 3 1/2 mnd med forhandlinger🏆som absolutt er med på å sette forventninger. Kan ikke skjønne annet enn at kursen kommer til å stige jevnt framover, med et byks i mndskifte før Q3. Når vil FOMO komme?

3 Likes

Det er nesten ett aar siden vi fikk vite at AZ og PCIB skulle sette seg ned og forhandle.;-))

Dette er ikke noe nytt, og er pga. det selvfoelgelig heller ikke innside informasjon;-))

2 Likes

Utrolig kjedelig for de som begynner å tvile nå. Det er nå folk skal glede seg! Dere som selger nå kan unulig få sove. Hadde jeg stått i deres sko hadde jeg hatt noe så sjukt FOMO. Men det er bare meg i guess

11 Likes

Helt riktig @1Selection. I morgen starter ballet igjen med eller uten AZ mens vi venter på GGK litt lenger frem noe vi langsiktige sitter for, men vi alle lurer på hvor det blir av Chem/Asia eller vacc ? Å videre hva med artikkelen? November?

2 Likes

Artikkelen kommer visstnok i november.
FPD i Asia og USA håper jeg på før Q3-rapport.
Vacc kommer etter AZ tror jeg.
AZ tror jeg vil blåse alle av barkrakkene :wink:

7 Likes

You sounds like a true Samaritan @sjog :pray:
Edit: ps! Må for gudskyld ikke dra inn ordet krakk på denne tråden da. Den er forbeholdt ulti :wink:

1 Like

Solgt halve potten for etpar uker siden og sover veldig godt :slight_smile: Man har forskjellig strategi og risikoprofil og alle bør respektere det. For meg var valget enkelt(om å selge ned). Et valg jeg lever godt med om det så kommer gigaavtale i morgen :slight_smile:

1 Like

Tvil er sørgelig vanlig. Roper man ULV flere nok ganger , er det få reagerer til slutt. Og så kommer ulven likevel. Til manges irritasjon og skuffelse…f… Og ja , jeg regner fortsatt med at 7-gangen slår inn , blir ikke det spor forbauset om så skjer…

2 Likes