Av og til kan det være på sin plass å sette utviklingen i perspektiv, helt enig i det.
Samtidig kan man ikke stikke under en stol at kommunikasjonen rundt AZ samarbeidet ikke har vært det beste,taktisk mindre smarte uttalelser sett i ettertid.
Vel og merke ovenfor oss på utsiden og det teller lite og skal heller ikke gjøre det, viktigste er selvsagt at man får gjennomslag hos AZ
Det har blitt kommunisert flere ganger av PW at alt rundt kommunikasjon PCIB-AZ, skal godkjennes av AZ. Om man tolker det som om noe er i ferd med å skje, eller ikke skje, får være opp til hver enkelt. Jeg tolker det på min måte, sammen med mange andre. Kommunikasjon har en sender og en mottaker. For meg virker det som om mange mottakere er defekt eller utenfor dekning. Senderen er jeg meget meget fornøyd med.
PCIB er min største investering med god distans til neste og jeg har tjent utrolig mye på PCIB etter min målestokk og er investert videre for det som måtte komme.
Så ja , det er med noe dårlig smak i munnen en setter spørsmål om lederene er de rette til å ta selskapet videre?
Men det er nok bare å innse (for egen del) at en internasjonal CEO av PHO’s format ville være langt å foretrekke.
Ikke på grunn av at PW/styret i PCIB har gjordt noe annet enn en fantastisk jobb så langt men pga erkjennelsen av at ddet trengs en annen type koster nå i det senariet vi har forran oss.
Stikkord
God stamtavle
Stor internasjonal kontaktnett
Har gjordt denne jobben mange ganger
har sterke visjoner for å omgjøre forskningsresultatene om til norges genmab
Ikke spare seg til fant men få tak i de beste og dyreste
Se på kapitaliseringen som BGBIO gjennomførte da de surfet på popularitetsbølgen nå nylig og spør deg selv.
Ville en kunne forvente at PCIB ville klare tilsvarende og dersom ja ,VILLE DE HA GJORDT DET.
lykke til
*vaccibody fikk sitt gjennombrudd etter----fornying i ledelsen
PHO fikk sitt gjennombrudd etter —ja , helt riktig fornying i ledelsen
Så hva med PCIB?
Er vel litt i overkant å kalle et lass med mottakere som defekt fordi de tolker det på en annen måte enn du, men det er nå så.
Klarer ikke å tolke kommunikasjonen rundt AZ annet enn positiv, så får dere hugge hodet av meg om jeg tar feil, og det motsatte skjer.
Et mulig paradoks er at den type forhandlinger som pågår mellom PCib og AZ normalt sett skulle vært hemmelige og dersom det ikke ble oppnådd en avtale så hadde ingen vist om det og kursen ville ikke reagert.
altså , som kunngjøringen av vaccibody avtalen .
Ingen forutså at den ville komme og nedslaget kunne registreres på jordskjelvsmålingene
Så hvorledes gikk det til at vi vet om forhandlingene og er dette en fordel for aksjonærene , egentlig?
Nå var Vaccibody priset til 10 milliarder allerede før noen visste om avtalen da…
Veldig gode poeng, helt enig.
Tror folk det blir det fomo neste uke?
Vi er snart i midten av oktober og ettersom flesteparten her trodde AZ dealen kom i oktober hadde ikke vært feil så folk kunne slutte å stresse så mye med dagens prising (ikke det at mitt innlegg bidrar med noe substans, men er litt lei av klaging på kursen og prising for tiden)
Og om PCI er lavt priset er det vel bare å fylle, for før eller senere blir vel det meste priset rett (eller riktigere)
Er nesten som i ukene før Algeta nedslaget dette @Rodjer Noen tok en lien gevinst å brorparten angrer
Hehe, ja, jeg var ikke med på den reisen der.
Flott om vi kan få oppleve noe av det samme her, ikke meg imot for å si det sånn
Har forstått det slik at du tenker lenger enn nesa rekker med dine investeringer så tvi tvi kompis…ser ut som det blir ei rå for oss begge @Rodjer !!!
Viser til siste podcast der Einarsson sier at det forhandles med AZ. Flere kommenterer så at han selvsagt ikke vet noe mer enn oss andre.
Her må jeg være uenig. Selvsagt tror heller ikke jeg at han fores med innsideinformasjon om selve forhandlingene. Men at han kan få bekreftet at de faktisk forhandler, det tror jeg da virkelig at han får. Einarsson har jo selvsagt langt bedre kontakt med ledelsen enn noen av oss andre, og det å få bekreftet at det forhandles kan da ikke være ulovlig innsideinformasjon? For meg er dette en vesentlig og betryggende informasjon. Alternativet kunne jo vært at PCIB står med lua i handa og blir oversett av AZ…
Dess lenger disse forhandlingene pågår dess større press er det for å komme i havn med et resultat begge selskaper kan stå for. Etter så lang tid har ingen av partene egentlig råd til å mislykkes. Hvilken modell som det videre samarbeid skal foregå i må ha vært rimelig klart for begge parter for lang tid siden.
Trenger vel ikke å si eksplisitt “vi forhandler” heller, bare et megetsigende “vi snakker sammen”. Da er en ihvertfall garantert innenfor grensen ift innsideinformasjon.
Lurte litt på det med opsjoner. Dersom, rent hypotetisk, PCIB skulle bli kjøpt opp med rubbel og bit av BP i løpet av et år eller så, hva med de opsjonene som har innløsning senere. Blir de verdiløse, eller kan de innløses på et tidligere tidspunkt pga omstendighetene?
Ledelsen løser de inn i forbindelse med oppkjøpet.
1 mnd til Q3 hvor PCIB legger fram status hvor jeg virkelig har tro på at det kommer gode nyheter og kun 2 1/2 mnd igjen av året. Ingenting om AZ etter 3 1/2 mnd med forhandlinger🏆som absolutt er med på å sette forventninger. Kan ikke skjønne annet enn at kursen kommer til å stige jevnt framover, med et byks i mndskifte før Q3. Når vil FOMO komme?
Det er nesten ett aar siden vi fikk vite at AZ og PCIB skulle sette seg ned og forhandle.;-))
Dette er ikke noe nytt, og er pga. det selvfoelgelig heller ikke innside informasjon;-))
Utrolig kjedelig for de som begynner å tvile nå. Det er nå folk skal glede seg! Dere som selger nå kan unulig få sove. Hadde jeg stått i deres sko hadde jeg hatt noe så sjukt FOMO. Men det er bare meg i guess
Helt riktig @1Selection. I morgen starter ballet igjen med eller uten AZ mens vi venter på GGK litt lenger frem noe vi langsiktige sitter for, men vi alle lurer på hvor det blir av Chem/Asia eller vacc ? Å videre hva med artikkelen? November?