Tviler på at Einarson vet noe mer enn markedet men at dem forhandler er det liten/ingen tvil om. Skulle forhandlingene bryte sammen / avsluttes så er dette så sensitiv info at det må meldes umiddelbart så akk dette er ikke noe moment for å ødelegge nattesøvn.
Tiden går i vår favør dag for dag. Ikke lenge før 4 av 6 mnd till.tid er brukt opp.
SÅ HYGGELIG start på uken da. FOMO ??? Labert volum men det kan vi vel takke selgerne for ? Skal du ha aksjer i dag så må du opp?
Spennende tider hvertfall! Jeg tror det bare er uker igjen til vi får avklaring. Hvis det ikke hadde vært interesse for videre samarbeid hadde dette vært avklart for lengst. Bruker ikke flere måneder over første avtalt tidsfrist hvis ikke! Oddsen er vel rimelig høy på at det blir en form for avtale - Spørsmålet er vel bare hvor stor den blir!
Einarson trakk jo frem PCIB som en parallell til Vaccibody så om dem får noen på kroken så blir det veldig bra men self. er det muligheter for å miste storfisken på ripa som vi sikker alle har gjort?
Jeg mener tidsfaktoren bekrefter at dette går veien og tror vi får avklaring før Q3 present.
Pcib, dagens aksje hos Investtech.
PCI Biotech Holding ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved cirka 43.00 kroner og motstand ved cirka 80.00 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Jo tiden jobber for oss, men jeg har hele veien ment at dette tar lengere tid enn mange av de utålmodige her på tråden tror og håper.
Om man ser og leser diverse intervjuer med Agnetha Fredriksen og ledelsen i Vaccibody den senere tiden forstår man at det å få istand en slik avtale tar svært lang tid (minst ett år mener jeg).
Og blir man i første omgang enige om å gå videre innebærer dette en mengde juridisk arbeid over lang tid før man kan lande en endelig avtale.
Jeg tror vi skal være svært fornøyd om man har en avtale før nyttår!
PCI Biotech og Vaccibody i tospann på plussiden i dag🥳
To av plattformteknologi selskapene. Begge opp ca 5%
Forskjellen er blant annet at 5% oppgang utgjør nesten en milliard i pluss mcap for Vaccibody.
For PCIB er 5% økt mcap på ca 100 millioner
Pent rykk, kaster dagens dose.
Dårlige mottakere, sier du. Aldri sett et mer produktivt forum. Vanskelig å holde tritt. Men det meste koker ned til synsing. Et godt forum, om det skal ha noen verdi for meg, må også ha stor takhøyde for de som vurderer PCIB med et mer kritisk blikk. Det er både sunt og påkrevet. Et rent ekkokammer av haussere som fluffer hverandre inn i urealistiske fantasier blir fort ris til egen bak. Så får man heller bli positivt overrasket i etterkant om de mest hårete målene innfris. Men tilbake til mottakere. Er jo ikke slik at når PW kommuniserer med markedet så er han like fri i kommunikasjonen som når PW prater konfidensielt med AZ. Det er vel innlysende. Så det PW har sagt blir da omtrentligheter som vi her på forumet tolker til den store gullmedaljen.
10 øre fra Astrup sitt kursmål på 55 kr nå. Håper han får solgt
Edit. Er vel de 2k som ligger der til salgs
Flott med ca 100 000 aksjer omsatt før kl 11. Endelig litt volum. Og det på kursoppgang.
I see there has been lots of direct comparison between vaccibody and pci biotech, is it even reasonable to compare them based solely on the fact they are both platform technologies?
Er jo et stykke opp til tidligere topp-kurs så på tide at vi rører på oss synes jeg og vi må ikke bare glemme FOMO som blir mere aktuell for hver dag som går.
I have no clue beside to look at pipeline, patent, market and comments from radforsk podcast. It seems reasonable that there is some similarities and some differences of course. Einarsson has making comments about these platforms in one sentence. It is obviously viewed in the marketplace for now when looking at marketvalue that there is as huge difference in these platform Technologies.
The marketplace is always right?
Per se Vaccibody platform technology has a value about ten times higher than PCI Biotech platform technology. Thats all I know.
Selvfølgelig kan du sammenlikne dem, men da må du inn i detaljene, først og fremst teknologien, og, som Jubel skriver, patenter, og ikke minst hvor langt man er kommet i å vise at teknologien kan omsettes i produkter som gir inntekter. Hvis du kjenner det ene selskapet så vet du så godt som ingenting om det andre basert på at de begge er “plattformteknologier”. Det blir som å sammenlikne en “togplattform” med en “oljeplattform”…
This is exactly my point, I have not seen those details discussed here except from the fact that if PCIB lands a deal it should not fall short from what Vaccibody achieved with Roche. this might be true, dont get me wrong but it has to be a rational explanation to why those platform technologies should score the same on the board.
Radforsk Einarsson has in the latest podcast characterised both as platform Technologies. It was also mentioned that breakthrough with regards to new invention often take time and market acception suddenly «arrive». Correct me
If I am wrong.
With Vaccibody the marketvalue was almost 15 milliarder before the deal…PCIB mcap is eg 2 milliarder (waiting for AZ decision AND at the same time has a pivotal study within oncology, and a finalized phase 1 within Vacc.)
One rationale explanation StockDZ when you mentioned that if PCIB lands a deal it should not fall short from what Vaccibody achieved with Roche. It may indicate that PCI Biotech Nac platform or the whole PCIB platform is undervalued.
Pareto in their Equity Research presentation did a peer comparison with another oncology study and it mentioned that RELEASE could be 4 times more valuable than todays mcap. Peer comparisons are difficult for sure. But it may give an valuable value indication.
Og nesten ti ganger høyere markedsverdi før en avtale tilsier en ENORM differanse i vurdert verdi. Da blir spørsmålet hvor stor er marked, nedslagsfelt for teknologien, inntjening, kostnader osv ved plattform teknologi. Helt klart mener markedet den ene plattformen nesten er ti ganger mer verdifull (også før deal ble kjent)! Det kan jeg ikke si noe på. Men så blir vurderingen, er det noe markedet ikke ser? Og har markedet alltid rett? Kunne den «enkle» sammenligningen bety at PCIB plattform ikke på dagen skulle steget 1000% men kanskje 5 gangeren er fair? Slike enkle peer sammenligninger gjøres av hus og investorer hele tiden. Det kan enkelte ganger i greie indikasjoner på retningen om ikke annet.
Og som Einarsson noe omtrentlig sa i podcast mente han at Vaccibody sin reise akkurat var startet. Det er jeg enig i. Ikke mening å være negativ til Vaccibody plattformen. Langt derifra! Vaccibody er ledestjerne for norsk biotek og Oslo cancer Cluster sfæren sin plattform teknologi. Veldig fortjent. Og vil det ikke være naturlig at Vaccibody sin avtale gir større aksept og interesse internasjonalt for andre norske biotekselskap sin med novel plattform teknologi ?!
Til biotekere: hva er likhetene og hva er forskjellen med plattformene hvis en ser på patentdekning, marked, nedslagsfelt, kostnader, inntekter, regulatoriske privilegier , pipeline mm bortsett fra ca ti ganger høyere markedsverdi? (Og markedsverdi var også nesten ti ganger høyere før avtalen Vaccibody fikk).
Put it the other way around: what is the rationale behind about ten times higher market value (even before deal)?
(If market, interests from big pharma on both platforms, similarities with regards to market scale, norwegian companies listes on same stock exchange, patent protection, regulatory privilegies, novel technology platforms, CF estimates, pipeline, cost etc has several similarities? Or are the differences between these platform fundamentally different in every aspect and justify ten times higher value on one of them (even before deal)?
Remember that pcib has come a long way in the race. Personalised vaccine costs much more then amphinex which can be used on everything. There is a higher risk and they have come shorter, but by all means a great potential, but less then pcib.
Kanskje prisingen av vaccibody kontra PCIB delvis er grunnet at PCIB sin handel foregår på børsen hvor kursen er utsatt for kortsiktige tradere og våre robotvenner mens vaccibody lever mere beskyttet for disse faktorene?
Hvorfor brakte einarsson PCIB på banen i siste podcast i “vaccibody’s beste sendetid” er kanskje verdt å gruble litt over.
Dette faktum er jo historie og der må ligge bakenforliggende grunner til dette.
I min verden er tolkinen av dette veldig enkel og går som her:
Vaccibody og PCIB har visse fellesnevnere og settes av einarsson’s utstillingsvindu på samme hylle.
Grunnen er at begges teknologi-platformerm er serdeles omfattende og nesten umulige å prissette da bruksområdene er så mangfoldige , first in class , stor etterspørsel , fremtidig teknologi . osv.
Kanskje vi er vitne til begynnelsen på kontroll over kreftbehandling og at en ikke må bøte med livet men istedet kan leve med kreften med tilpasset medisin og dossering.
Den som står midt oppi det kan ha problemer med å se og tolke hva vi er med på men jeg tror bestemt at vi vil se tilbake til denne tiden med et salig smil og prise vår herre for at en klarte å sitte med PCIB aksjene da de kan bli helt villt priset sett ut fra dagens startnivå.
For å komme til startstreken på en mulig imponerende verdistigning på PCIB så trenger vi en hendelse som markedet unisont tolker som veldig positivt og som naturlig vil sette en strek som skiller nåtid og fremtid.
Jeg vil ta det veldig tungt dersom PCIB flopper og kapitalen er tapt men tror faktisk det blir mye verre og forklare overfor seg selv hvorfor en solgte rett før avklaringen på AZ.
Det ville vært utilgiveligt.
Tror biotek kan være et av de bedre stedene å være på børsen i den urolige nåtiden og fremtiden
lykke til
ufo
Positivt at du har gjort deg opp en mening om at det er risiko å ha pengene plassert i PCIB.
Selv ser jeg det på samme måte.
Det meste taler for at risikoen er liten.
Time will show