Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Uansett hva som foregår så burde selskapet melde om dette. Trenger de mer tid: meld. Total stillhet skaper bare usikkerhet og støy. Pw må komme på banen asap.

1 Like

Trenger jo ikke det når småaksjonærene velvillig gir de aksjer for 65 kr.

Det er interessant og skremmende å lese PCIB småprat for tiden. Vi befinner oss altså på overtid for en eventuell avtale mellom AZ og PCIB, og panikken er til å ta og føle på. Svært mange av dere har tydeligvis satset mer enn hva godt er på at det blir en avtale mellom AZ og PCIB. Når vi må befinner oss på overtid synes det som mange av dere velger å kaste kortene. De t må være på bakgrunn av at dere har konkludert med at her blir det ingen avtale. Men hvorfor lander dere på en slik konklusjon?

All logikk tilsier at dersom det ikke var grunnlag for et videre samarbeid/avtale, så ville en slik erkjennelse kommet på et langt tidligere tidspunkt. Og selv om enkelte av dere har en konspirasjonsteori om at AZ ønsker å holde spillet i gang, selv om de ikke ønsker å inngå en avtale, så tror ikke jeg på noe slikt.

Men vi må erkjenne at et tettere samarbeid mellom AZ og PCIB må reguleres i en avtale som er vanntett for begge parter. Da havner vi fort inn i juridiske spissfindigheter og ord må veies på gullvekt, det må virderes frem og tilbake, mens tiden ubønnhørlig går. Det sies at TTT, men når det kommer til denne typen avtaler, da går tiden fort.

Jeg tror derfor at når vi nå er kommet på overtid, det ikke har kommet en pip fra noen av partene, så jobbes det på spreng med å få på plass de siste detaljene i en avtale. Jeg føler meg derfor rimelig sikker på at det blir en avtale, spørsmålet er bare hvor god og omfattende den til slutt vil vise seg å være.

Men dersom man har vært PCIB aksjonær i lang tid, så er neppe dagen i dag den rette til å kaste kortene.

33 Likes

Da har vi ristet av oss nervene og er i blått :blush: Denne kan ta av any moment.

1 Like

Jeg tar det hele med knusende ro. Dette er utenfor vår kontroll, og antakeligvis utenfor PCIB’s kontroll, enn så lenge. Jeg tror de med litt hår på toppen etterhvert vil få bakoversveis av det som kommer, både de som har solgt og vi som har sittet stille i båten.

1 Like

Som en annen nevnte over her, og siden meldingen trekker ut, kan man nesten begynne og lure paa om det er andre akoterer med i bildet.

F.eks. Pfeizer, Bayer, Johnson og Johnson, Roche, Novartis, Lilly, eller noen andre. Kan det vaere slik at PCIB har hatt moete med noen av disse, hvor PW og Kristian Berg har holdt en presentasjon, og hvor ting har skjedd i ettertid som foraarsaker denne meldingsforsinkelsen?

For jeg er sikker paa at disse selskapene har fulgt noeye med i kulissene. Hvor de helt sikkert er klar over at fimaChem, fimVacc og fimaNac resulatene saa langt, slaar dagens gullstandarder ned i stoevlene;-))

1 Like

Så kom det ingen avtale innen kl.0900 idag.
For min del setter jeg umåtelig pris på at såvel muntlige og skriftlige avtaler overholdes og som utgangspunkt liker jeg ikke at melding ikke kom.
Samtidig vet vi svært lite om hva som foregår, kan hende at Pcib ikke får uttale seg på nåværende tidspunkt.
Jeg tenker det MÅ være årsaker til at pcib ikke har uttalt seg og på dette stadiet utelukkende positive årsaker.
Man må kunne utgå fra at dersom det ikke blir avtale ville det nesten 100% sikkert vært meldt, det ville ikke vært hemmelig.
Men jeg står fortsatt fast på at det ville vært en fordel om aksjen ble pauset inntil avklaring.
Vel, uansett er jeg fortsatt særdeles sterk i troen på at det blir en flott avtale for oss aksjonærer.
Omsetningen sålangt idag tyder på økende interesse igjen og det er flott.

20 Likes

Uansett hva de holder på med,
Må de komme med noe i Dag!!!

1 Like

Jo lenger tid det tar uten melding, jo bedre (større) er det.

9 Likes

Det kan være mange grunner til at ingenting ble meldt innen juni ebbet ut. Det scanariet som vil skade selskapet mest, og den tilliten ethvert selskap er avhengig av, er om samtalene allerede har strandet, men at dette ikke er meldt til markedet.
Dette vet selskapet utmerket godt selv, og er da også det minst sannsynlige scenariet.

At samtalene fortsatt pågår er i allefall veldig positivt i min bok.

4 Likes

Fra Infront Terminalen - volum så langt er 6,4 x normalt på samme tid på dagen:

image

Denna 400 maskinen på selgersiden, blir den aldri tom den?
Den ligger kanskje på undersiden å plukker med andre tall?
Den er i hvertfall rimelig manipulerende

Den ligger på undersiden og plukker med like tall, har jeg inntrykk av.
Aksjemarkeder manipuleres. Det burde vel ikke komme som en overraskelse på noen?

God morgen medaksjonærer.
Vil tilføye innlegget jeg skrev tidligere her, både for nye nervøse aksjonærer som har kjøpt seg inn på et høyere nivå enn dagens, samt aksjonærer som har investert mer enn hva gj.snittpulsen har godt av.

PCIB, med PW i spissen vet svært godt hva som skjer for sine aksjonærer akkurat nå, og de er også klar over egen guiding. At selskapene har satt mange av aktivitetene på pause for akkurat denne avklaringen, samt unngått emisjon ila halvåret sier nok i seg selv, og samtidig skrev jeg også et innlegg om egne refleksjoner om hvorfor jeg tror dette tilsier en større avtale.

Selskapet er pr. dags dato godt over fristen og jeg deler @laplagam sitt syn om at det er noe som er kommet i veien for selskapet som gjør at de ikke kan utgi informasjon om hva som skjer. Tror også @idioten er inne på noe når det kommer til at dette vil ta timer, i verste fall dager og ikke uker. Mest sannsynligventer vi på at alle detaljer er på plass og underskrift på papiret. Nå gjelder det for vår del å ta det rolig og vente på avklaring og jeg håper for all del at ingen tar et urasjonelt valg på bakgrunn av dette, ettersom jeg tror og håper på en solid avtale som vil sette PCIB i en posisjon vi tidligere aldri har vært i. Egenkapital som sikrer oss fem emisjonsfrie år fremover, samt egenfinansiert vacc-studie er ikke lenger et utenkelig scenario.

Pust inn, pust ut. Det er klart snart for avreise!

17 Likes

Jeg velger ikke å plage PCIB med spm nå. Følgende mail er sendt til Radium podcasten:

Hei.

Kan dere ta opp temaet om hvorfor PCIB ikke har meldt noe til markedet, som Per Walday, gjentatte ganger har informert om at skal meldes før 01.07? Gjerne en kort kommentar fra Walday hvis det er mulig. Hvis det ikke er noe å melde kunne jo det blitt meldt at partene trenger noe mer tid.

Mvh

26 Likes

Radforsk har ihvertfall et positivt og ryddig forhold til Pcib sine aksjeeiere. Selv om vi er små i det store.
Mye tyder på noe stort. Og jeg tror ikke det er negativt.
Nå er det bare noen, og maskiner, som fisker i rørt vann på børs.

Ett viktig moment er at et børsnotert selskap ikke kan hold tilbake info som påvirker kursen og nå er vi vel i nærheten av å være i en slik situasjon?
Hva mener dere 100 andre?

2 Likes

Vi må ikke glemme at det er ferietid. Kanskje Per er på sommerferie og ikke tilgjengelig.

3 Likes

Kan det være flere aktører som kjemper om bruden ?
I dag kan PCIB formidle AZ sine resultater til BioNTech (og Roche)

bare nevner det,.,.,. :slight_smile:

4 Likes

Minner om at det er mye aktivitet i Biotek-chatten vår for Insidere i dag :slight_smile:
Prøv Insider gratis her

3 Likes