Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Helt Råååttt :partying_face::joy::joy::joy:

2 Likes

Tiden vi er inne i nå er på mange måter en tålmodighetsprøve. Prøver å få tiden til å gå ved å lære litt om «deal making» prosessen med bigpharma. Fant en interessant artikkel: https://www.bioprocessonline.com/doc/the-compounded-risk-of-early-stage-biopharma-licensing-deals-0001.
I flere rapporter/ artikler ser jeg det estimeres med ca ett år for å få etablert en lisensavtale. Så det er ikke helt utenkelig at vi må vente til q1 2021 før vi har en lisensavtale. Som det nevnes i artikkelen « Haste Makes Waste In Biopharma Licensing Deals»

2 Likes

Bare for å være en festbrems og kverulant, har Vaccibody hatt lokaler i Forskningsparken fordi de synes Oslo Cancer Cluster har vært for dyrt. :man_shrugging:

1 Like

Fantastisk god underholdning i ventetiden​:rofl::rofl:. Eminent skrive talent. :+1:
Tak for dine skriverier. @Statsmedisteren

8 Likes

Hallo-o? Det er derfor skålene med snacks fortsatt står igjen …

2 Likes

Legendarisk :joy::joy:

3 Likes

Hvis så blir tilfelle, og de forhandler om det samme, blir dette i så fall en bom på guidingen på hundrevis av prosenter. 5 uker før 1H var over sa PW live «most soon», kommer en melding på fortsettelsen i løpet av juli osv. Hvis 5 uker blir til minst 31 uker må det ha blitt mange flere egg i kurven!

7 Likes

«Most soon» betød nok aldri «veldig snart», men heller «først».

Og det har ikke vært veldig mange andre spennende nyheter som har blitt sluppet.

Så AZ kan fortsatt bli første nyhet som driver kursen opp i noen nevneverdig grad :slight_smile:

4 Likes

Velformulert og tilsynelatende godt underbygd skremselspropaganda om at alt tar såååå lang tid , anser jeg for å være egoistisk ønske om fortsatt billige aksjer

3 Likes

Svært godt skrevet :slight_smile: Får sånn 1930-talls krim følelse - Jonas Fjeld, Arthur Omre…

2 Likes
19 Likes

Ja, vi er nok alt for naive her i lille biotech Norge. Jeg mener at det var en av PW’s største tabber å gå ut å kunngjøre en slik frist, og nå har han gjort det to ganger :joy: Forhandlingsmessig er det ikke klokt. Tenk om han hadde ordlagt seg mer i denne retning: «vi har i samarbeidet med AZ oppnådd meget gode resultater, AZ har nå bedt om 6 uker for å studere om det er overførbart til andre indikasjoner. Det har vi innvilget. Etter en evalueringsfase vil vi se på om det er et potensialet for å ta samarbeidet videre. Avtale kompleksitet og verdi vil kunne påvirke tiden det tar til eventuell enighet oppnås.»
Jeg spekulerer i at det tar tid da avtalen er av en viss størrelse og jeg tror de i lengre tid har forhandlet om eksklusivitet og ant. indikasjoner. Hvorfor skal AZ godkjenne alt som kommuniseres til markedet når vi nå er nesten 4 mnd på overtid? Tror vi blir rikelig belønnet for ventetiden.

17 Likes

PCIB - ved CEO - har vært krystallklar på at slik er det. For egen del velger jeg å stole på hva selskapet sier, og jeg har ingen problemer med å godta at slik må det være.

Musa og elefanten.

2 Likes

Tror du misforstår hva jeg vil fram til, hvis AZ ikke ser et potensiale, hvorfor sitter vi her på «overtid,» og hvis det ikke forhandles om noe hvorfor får PCIB beskjed om at alt må forhåndsgodkjennes av AZ. Hvorfor er det så viktig for elefanten å ha kontroll på musa? Jeg stoler også på PCIB, men synes kommunikasjonen kunne vært mer taktisk fra PCIB. PW burde ha lært nå å guide datoer og ikke møte disse straffes i aksjemarkedet.Dette er min største aksjeinvestering noensinne, har ikke solgt en aksje, bare hamstret når kusen har vært «fordelaktig»,.

4 Likes

Godt mulig jeg ikke forsto hva du ville si. Like fullt; jeg har oppfatta det slik at Walday sikter til den presise ordlyden i børsmeldingene. Da gjenstår det ikke noe rom for taktiske trekk.

For øvrig er jeg enig i at vi vil bli “,rikelig belønnet for ventetiden”.

«Lekel og løvin»… snart er vi der

6 Likes

Fin oversikt over kjøper, selger og pris

Biotech M&A – 2020 Deals

Biotech M&A With a Slow Start in 2020: More Deals to Follow?

I januar mente PwC at 2020 ville bli svært så aktivt år. Mye dealer i bioteksektoren på slutten av året?

Biotech to be ‘Extremely Active’ in 2020 Mergers and Acquisitions

Biotech M&A will be “extremely active” this year and fuel pharma M&A, PwC says.

https://pharmanewsintel.com/news/biotech-to-be-extremely-active-in-2020-mergers-and-acquisitions

Tydelig flere årsaker, men for PCI Biotech og big pharma er denne analysen interessant

• Large Pharma: After significant sub-sector consolidation, including deals valued at over $20B in the last few years, Large Pharma will likely look to smaller deals and divestitures as they actively manage their portfolios in response to a rapidly changing environment. As COVID-19 related issues impact the timelines for completion of new and existing clinical trials, companies may need to make difficult choices in prioritizing assets for further development. Rather than postponing the development of non-core assets, Large Pharma may look for opportunities to divest and redirect resources towards their core competencies. Oncology and cell/gene therapy will likely be key areas of focus within the sub-sector.

• Specialty Pharma/Generics: While the macroeconomic environment continues to evolve, the underlying need for Specialty and Generic companies to grow their product pipelines through M&A remains. While large deals may be difficult due to the desire to preserve capital in times of uncertainty, we expect a steady flow of smaller deals as this sub-sector continues to evaluate their product portfolios and work to scale their operations in an increasingly
    competitive space.

Biotech:

• While we anticipate a rebound in the volume of Biotech deals in the second half of the year, relatively high valuations and strength in the capital markets could limit the number of megadeals in the sub-sector. The underlying rationale and need for M&A in the sub-sector remains strong, and trends in capital markets will likely determine the speed of the recovery in deal volumes to the levels experienced over the last
    few years.
7 Likes

6666 innlegg nå, blir vel snart ny småprattråd?

1 Like

Vel, signalene fra AZ den gang, maa har gjort PW overbevist om at hva han meldte ville skje. Hvor korona epidemien, plutselig snudde alt paa hodet. Og hvor det er AZ som avgjoer hva han faar lov til og melde og naar. Det er viktig og huske paa.

1 Like

Jeg ser på oversikten over 2018,19 og 20. AZ er ikke på listen disse årene. Ikke at det i utgangspunktet skal ha noe å si, men noe underlig i min bok at ikke AZ har vært mer aktive. Resten av top 10 BP har gjort oppkjøp de siste 2-3 årene…

3 Likes