Nei, nå gidder eg ikke mer, på tide å bytte sektor, det er vel på den grønne siden en må være.
(neida, bare litt oppgitt over dårlig avkastning på denne )
Nei, nå gidder eg ikke mer, på tide å bytte sektor, det er vel på den grønne siden en må være.
(neida, bare litt oppgitt over dårlig avkastning på denne )
Solgte akso før pcib avgjørelse før 30. Juni. En av mine dårligere avgjørelser tørr ikke regne på hvor mye den avgjørelsen kostet meg. Får trøste seg med at selskapets teknologi er meget lovende og at tålmodighet som regel lønner seg.
Det var noen som tror at vi er i FOMO-modus. Det tror ikkje eg.
Kurs over 90 og noen gode meldinger, så kanskje kommer FOMO
Lurer litt på hva PW & co gjør på om dagene når ingen ting skjer? Med null rekruttering til release og radiotaushet fra AZ, må det vel bli lange dager på kontoret? Er hele selskapet satt på vent?
PCI er gått fra å være den aksjen som var spennenede i min portefølje(var eneste aksjen da ) til å bli en jeg bare følger, interessen har dalt så har jo også kursen. Håper at vi snart får noe positivt fra selskapet, men ikke noe jeg forventer da de har vist at de som regel ikke overholder frister. Kanskje min likegyldighet gjør at jeg en dag blir positivt overrasket :-), unner alle aksjonærene som har vært trofast dette!
Her gjelder det bare å være tolmodig.
Blir det ingen avtale før årsskiftet, blir det helt sikker en forlenget - ny 6 måneds - avtale med AZ.
Time will show
Dersom en slik melding kommer uten noen form for ytterligere forklaring nå igjen, så begynner det hele å ligne en parodi.
Kanskje de forsker
Nei seriøst, akkurat i disse dager forbereder de seg kanskje til tilsynet som er varslet fra Statens Legemiddelverk de to siste dagene i Oktober.
Det var da maken til dommedagsstemning her! Tråden er god på å speile kurs intradag.
Biotek pre-market er etter mitt syn veldig “kjedelig” i periodene hvor det ikke skjer noe, og det er normalen at det ikke skjer noe. Når meldinger en sjelden gang dukker opp tar det helt av den ene eller andre veien, og vi adrenalinjunkies får dosen vår og vel så det.
Trenger ikke være noe geni for å tolke når det har dukket opp meldinger av betydning.
Selv om det er stille ut mot markedet, så er jeg sikker på at det jobbes for fullt fra pcib sin side. De gjør alt de makter for å øke rekrutteringen til Release, og jeg tror de kommer til å klare å få økt rekrutteringen på sikt. Begynner å bli kjedelig å gjenta det, men covid-19 spiller nok en stor rolle . I radpod gikk PW gjennom dette med en god forklaring.
Bortsett fra lav rekruttering og AZ-avklaring, så er det masse annet spennende på gang. Personlig er jeg mest spent på fimaVacc fase 2 og om det blir med partner.
Mange merkelige tanker på forumet for tida. Er det virkelig noen som tror at 12-15 personer( mest forskere) spiller ball og drikker kaffe?
Jeg er sikker på at dem jobber videre på alle fronter alt i fra å skaffe pasienter - partner Asia- avtale med flere sykehus og alt dem holdt på med i labben SAMT at ledelsen må bruke noe tid sammen med AZ for å legge videre kabal klar.
Dem har jo nylig utvida antall årsverk og det må jo skyldes nye større oppgaver i pipen. I mitt lille hode så går alt hos PCIB på skinner om dagen så tror vi bare kan glede oss til neste melding.
Arve; Ja mens de venter på AZ kan kabal i kantina med litt reker og rødvin være et fint tidsfordriv for PW og gjengen
I biotek-bransjen jobbes det knallhardt alltid, må vite. At ting tar sinnsvakt lang tid med alt de foretar seg har KUN regulatoriske årsaker, og seeeelvsagt iiiiingenting med en generell ukultur i hele sektoren å gjøre.
Særlig er det tilfellet for de såkalte grønne aksjene – aksjer som har en eller annen form for miljøprofil. Det siste året har mange aksjer i denne kategorien steget friskt. For friskt, mener noen eksperter E24 har snakket med. – Grønt er viktig, men det forteller meg at det er en risikovilje som vi ikke har sett før. Det ligner veldig på 1999. Men tallene tyder på at det er høyere i år enn da, sier investeringsdirektør Robert Næss i Nordea.
Ja, og her sitter vi å titter på kor børsen går rart en blir i dårlig humør…
Jeg føler meg sikker på at PW & Co har lært av forrige reaksjon på misvisende guiding, og som tidligere nevnt, har tatt dette i betraktning da ny frist på 6 nye måneder ble satt. Dette er nok arrangert i regi av både AZ og PCIB, med en god margin. Av den grunn tror jeg ikke vi trenger å vente mer enn 20-25 børsdager maks før vi får den etterspurte meldingen vår rundt avgjørelse. I kjølvannet av melding vil vi kanskje også få en oppdatering/avklaring på veien videre.
På et langsiktig plan vil jeg være svært fornøyd dersom AZ kun sikrer seg semi-eksklusivitet, slik at andre porter fortsatt står åpne for både teknologiens- og menneskets beste. Da kan vi begynne å drømme om et nytt middels/stort BP. På den andre siden, en eksklusiv avtale vil dekke behovet for ren kapital i lang tid og med det kunne fremskynde prosesser i flere ledd, samt åpne opp for FimaBacc og muligens ultralyd(…?). Gleder meg svært mye til avtale er på plass, sånn at vi overentusiastiske Tekinvestorer kan få noen tall å regne på, samt grave videre i detaljer. Her har jeg kanskje litt mer å bidra med også, ettersom det medisinske er utenfor spisset kompetanseområde.
Dødtid er kjedelige greier, men uten å ha noe annet enn desember å forholde oss til så holder selskapet forventningene nede. Spennende blir det hvertfall, og nå som vi nærmer oss frist med stormskritt er det ingen handling jeg ville angret mer på dersom jeg skulle solgt nå, for så å få avtale i fanget i etterkant.
Litt mer laber stemning på forumet i dag og det gjenspeiler også kursen.
Jeg har vurdert å redusere med 10-30k som jeg kjøpte for kort tid siden på kurs 42-43 da det er en solid gevinst MEN jeg makter ikke gi noe salgsordre til min megler for jeg er 100% sikker på at det er dritt-tabbe å selge en eneste aksje på dagens kurs og det selv om AZ-avtalen går i vasken. Så hjernevaska er jeg men kan da ikke selge nå når jeg ikke solgte på 85-87. Gode gamle : Bære eller briste.
Let’s party like it’s 1999!
Trodde sånn småningom at vi var ferdige med jokkingen på 50/51. Den gang ei.
Uansett så er vi kanskje inne i en uhyre spennende måned nå hvor alt kan skje.
Tror vi bare så en effekt av at PCIB var dagens aksje hos investtech i går.
Jeg håper inderlig du har rett med hensyn til tidsaspektet, og er enig i mye av det du nevner. Benytter samtidig anledningen til å svare til @solo, @abacus m. fl. Tror at intensjonen til PW er å ha en åpen og ærlig informasjon til aksjonærene. Så jeg tror han selv tror på guidingen, men med alle de usikre parametrene som covid-19 fører med seg som kan påvirke varighet på evaluering/ en evt due dilligence prosess/ evt forhandling, eller at AZ i disse tider må prioriterer andre viktige aktiviteter (vaksiner). Under normale forhold tar det ca ett år å komme i mål med en eller annen form for Lisens avtale med bigpharma, derfor tror jeg at det en liten mulighet for at vi kan skli over til Q1, Jeg håper ikke at PCIB da går på akkord med avtaleinnhold pågrunn av at kalenderen viser 31.12. JEG VIL HA TiDENES DEAL!!!