Stoler ikke helt på PW.
Føler på meg at vi må vente til neste år før vi vet om dette går veien.
Tror derimot på en forlenget halvårlig avtale med AZ, som jeg har indikert tidligere.
Forøvrig merkelig så stille det er på nyhetsfronten fra PCIB?
Er de sengeliggende med Corona alle sammen??
Jeg tror de først og fremst har fokus på to sentrale ting om dagen. Det ene er selvsagt AZ-avtale for Nac. Det andre er partner i Asia for GGK/Chem. Om det ene eller det andre kommer først tør jeg ikke si, men begge disse kan gi solide løft.
Skjønt!
Du likte kommentarene
Bare å smøre seg med tålmodighet
Må ikke smøre deg bort nå Ebitor
Ny forretningside? Selge tålmodighetskrem på TI-biotektrådene, med slagordet: “Den virker mot alt”. (Det er ikke bare i PCI-tråden den kunne komme til nytte)
Første deadline ut Juni 2020 ble satt uten at covid19 var tatt hensyn til eller eller alle forsøkene var utført, mens den forlengede fristen ut 2020 er besluttet etter at covid hadde herjet i et halvt år (og man kjenner til forsinkelsene dette gir) samt at alle data var tilgjengelig fra forsøkene og forhandlingene var påbegynt slik at denne nye fristen bør overholdes, noe annet er jo en liten skandale.
Men hvor blir det av FPD Asia?
En pasient er vel inkludert i studien straks den er undersøkt og funnet innenfor alle kriteriene så det ligger vel ikke noe særlig forsinkelse her.
AZ har i den sidste tid tweetet en del om CoVid19 har forstyrret cancer forskning. Nu vil de rette ny fokus på området, også under en pandemi. Se tweets fra AZ gennem den sidste tid for yderligere info.
Jeg reduserte mitt innehav fra 30k til 20 k i går da kursen nådde mitt kursmål på 55, dog var min salgspris noe lavere.
20 k er noe jeg kan leve med,selv om selskapet skulle gå dukken,
Og muligheten for en tidobling gjør nattesøvnen søtere.
Det mest interessante er hvor mange % dette er for din portefølje
Fra 100 % ned til 66% PCIB kan vel alle forsvare at du tar en risk-off
Mye som skurrer her. Du hadde altså kursmål 55 kr for de 10k som du solgte mens for de andre 20k aksjene er kursmålet en tidobling. Ingenting i mellom der altså. Du er fornøyd med 10 % gevinst på noen av aksjene mens du ikke bryr deg om du taper alt på de 20k som du har igjen. Logisk.
Eh… det er ganske vanlig å skrelle av 1/3 når man når et visst nivå. Fornuftig strategi det.
Eh… da skjønner du ikke hva jeg vil frem til. Fyren har proklamert 55 som kursmål i lang tid, som om selskapet ikke er verdt mer. Les en gang til så skjønner du kanskje den logiske bristen.
Sett i etterkant hadde jeg vært utrolig mye rikere om jeg hadde fulgt en slik strategi. Ville bl.a. reddet unna 15 mill i CRU.
Det er aldri feil å ta gevinst, eller justere porteføljen med andre aksjer som har potensiale - eller bare risk-off
Er ikke det jeg vil frem til…
Det å sette seg et kursmål før man reduserer eller selger rubel og bit, er ikke ensbetydende med å sette en antatt verdi på selskapet. Det er på ingen måte sånn at det alltid er det smarteste å sitte rolig til alle selskapets potensielle verdier er reflektert i aksjekursen.
Det kan være at det tar for lang tid, at risikoen er for høy, at man trenger midler til annet, eller kommer over det man antar vil kaste mer av seg. For i motsetning til på våre skinneganger er det nå en gang sånn i aksjemarkedet at det ikke bare alltid går et tog. Det går drøssevis av dem, ustanselig og hele tiden.
Selv håper at PCIB blir et skikkelig ekspresstog (selv om jeg ikke med min beste vilje skjønner hvorfor ledelsen offentliggjorde ønsket om en avklaringe med AZ for vel 10 måneder siden, når hele prosessen virker så prematur).
Men jeg har både potensielle lyntog og trauste somletog i porteføljen. Og ikke i noen av dem er det sannsynlig at jeg sitter til all potensiell verdi er reflektert i kurs.
Det å være trofast er fint i vennskap og ekteskap, men livsfarlig i aksjemarkedet.
Ja, og samtidig er det slik at ’ børs er overføring av penger fra de kortsiktige til de langsiktige’, - spesielt innen biotek.
Da er det kanskje greit å minne om at de fleste biotek selskap aldri kommer i mål? Da har man i tilfelle som langsiktig investor kastet bort årevis og gått glipp av en drøss med andre muligheter.
Tenk om det hadde vært så enkelt at det bare var å bli “langsiktig”…?
Enkelt er det ikke, men se på den millionen til radforsk og Einarsson som har blitt flere milliarder på 30 år