Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det høres betryggende ut. Dsto mer glemt desto bedre. Om interessen hadde vært stor og kursen som nå, det ville vært ille.

5 Likes

Tviler på at alle klapper om det meldes nok ett år ekstra så den håper jeg vi slipper. Jeg vil redusere solid i et slikt tilfelle men bli med videre med for eks 20-30% av dagens beholdning. Mener vi har venta lenge nok jeg så nå synes jeg det bør komme noe SNART.

4 Likes

Har du mindre tro på avtale om det blir ytterligere forsinkelser? Hva med andre store triggere som partner i Asia?

Ser ikke helt logikken med å redusere så betydelig, ingenting fundamentalt er endret.
Men selvsagt, alle gjør egne vurderinger, forventer uansett at det foreligger noe avklaring med AZ i løpet av året.

3 Likes

Problemet om det ikke blir avtale er å vurdere årsaken til at AZ ev kaster korta for der kan vi få utslag som jeg mener vil være negative.
At selskaper er like spennende på sikt uten Az på laget er også mulig men når du har sittet TUNGT siden 2016 så går det på tillit og humøret mitt. At dem bommer med 100% på tidsfaktoren er etter mitt hode i overkant og blir det ytterligere %-er så vet jeg ikke hva jeg skal tro. AZ inngår jo andre avtaler i søkk og kav så hvorfor er det så “umulig” å komme i mål med PCIB ? Om konklusjon er at det er UMULIG å verdsette vår plattform så kan vi vel gå videre sammen da? Er vel faktisk ikke vanskeligere enn det?
Uvisshet er det verste i en aksje og dagens kursnivå bekrefter at “forsamlingen” er veldig usikker på hvor vi lander.
Når vi alle “aner” potensialet i PCIB så blir dagens nivå direkte latterlig. Basta.

5 Likes

Ja om AZ trekker seg ut blir det mørkerødt og kurshavari (så å si uansett årsak), tipper den blir så billig at man ønsker å kjøpe mer kontra å selge.

Nekter å tro de går hver til seg, det skal ikke være mulig gitt forutsetningene som foreligger

Edit, om man begynner å bli usikker på investeringen så les mRNA tråden, filtrer ut på eks Polygon eller Snøffelen så blir humøret straks bedre😁

2 Likes

Det vi må tenke på om hele dette AZ sirkuset er at PCI valgte å være åpen til offentligheten om disse samtalene. Hadde vi ikke visst noe om disse pågående diskusjonene om samarbeid hadde kursen vært en helt annen. På dette punktet har nok PCI vært for åpen synes jeg. Andre selskap eks Vaccibody, der kom avtalen som lyn fra klar himmel. Kursen som PCI står i nå gjenspeiler jo på ingen måte den reelle verdi, men heller frykt for at alt går i dass med AZ. Vi har kursmål på langt høyere enn dette UTEN avtale med AZ.

5 Likes

Registerer at det er ulike oppfattninger om hvor langvarig slike avtaleprosesser tar og hvordan prosedyrene er ved kontraktforhandlinger av denne typen.
Enkelte mener tydeligvis at en avtale allerede nå burde vært på bordet, mens andre mener det minst vil ta ett år å fremforhandle en avtale og at man ikke kan forvente noe før tidligst i desember eller kanskje først ut i 2021.

Så jeg har på bakgrunn av dette bedt Jonas i podkasten neste uke forklare hvordan slike avtaleprosesser forgår underveis og hva som er vanlig tidsbruk.

23 Likes

Jeg er ganske sikker på at vi får avklaring innen året er omme. PCI gjør ikke samme blemmen to ganger…

1 Like

Selvsagt går det en grense for hvor lenge man er villig til å tro og vente, før man må ta inn over seg at når intet skjer så tyder det på noe negativt.

1 Like

Tja, har ikke PW forlovet seg opp til flere ganger?
Når han i første halvår opptil flere ganger, mente at en avtale ville være klar alt før 1. juli begynner jeg å tro at han ikke hadde helt kunnskap om kompleksiteten ved en slik avtaleprosess?

1 Like

Tror du Jonas vil kommentere PCIB om dem ikke er med i dagens tema eller vet du at dem er det?

1 Like

Som diskutert her på forumet i går, håper vi alle at vi får en god avtale innen utgangen av året. Men vi som aksjonærer må også ta innover oss at det er mange forhold som er utenfor PCIB påvirkning. Det er to parter som må signere. Vi har sett det at hele biotek bransjen sliter å holde plan pga covid- 19. Bare det å klare å guide riktig mht til utgivelse i medisinske journaler, virker vanskelig. First Patient Dosed( FPD) er krevende og forsinket på verdensbasis. Alle disse forholdene er utenfor PCIB sin styring. Verden står i en helt ny og ekstraordinær situasjon, å ha en treffsikker guidingen er nesten umulig. Det må vi som aksjonærer ta innover oss, Hvis vi, aksjonærer har høye forventninger på at avtalen skal være i havn innen Q4 og det ikke skjer, da vil kursen midlertidig gå ned. Derfor kjære, med-aksjonærer forbered deg mentalt at vi kan få en forsinkelse, tenk godt gjennom hvorfor du er aksjonær i dag, ikke ha « skylappene» på ved bare å høre på selskapets guidingen, ta innover deg verdensbilde/covid-19, før du blir for ivrig på salgsknappen. Jeg er overbevist at det vil lønne seg å være aksjonær i 2021. Jeg prøver meg på å liste opp hvorfor jeg har tro på selskapet vårt.

Vårt selskap har levert lovende forskningsresultater/ 3 teknologiplattformer.
Vi har dyktig kompetanse i PCIB.

1. Vi har samarbeidet i fem år med bigpharma. I nov 2019, fikk vi vite at det var gode resultater og at bigpharma var AZ. Jeg antar at PCIB fremforhandlet denne kunngjøringen, mot at AZ fikk teste ut innen andre indikasjoner.

2. Så sent som i Mai, guidet PW at vi ville få presentert resultatet i slutten av juni. Husker jeg rett, prøvde han å rette litt på dette utsagnet i RadiumPodden « det kommer når det er klart…» så hørte vi ikke noe før to uker ish på overtid. Jeg antar de trodde de skulle oppnå enighet, men da de ikke klarte det guider de ( som vanlig) innen neste halvår. På samme tid sier PCIB opp samarbeidsavtalene med våre andre «venner». Hvorfor gjør de det akkurat nå? Er det forhandlingsmessig smart? Første øyekast, nei. Men smart hvis begge parter er enig om at vi har en felles « framtid» og er kommet langt i forhandlingene. Kan også være at AZ stilte dette som et krav, mulig de vil ha eksklusivitet og kanskje AZ også ha et ord med i laget hvem vi skal samarbeide videre med. Så kan vi spekulere i om noe av årsaken til forsinkelsen er at verdisetting er blitt mye mer kompleks. Husk at nå er det PCIB som eier alle forskningsdataene fra samarbeidet.

9 Likes

arve; Det kommer ikke med idag da episoden alt var innspilt, men får håpe Jonas tar det neste uke.

3 Likes

Jonas kommenterer at alle som venter på AZ-avtalen bør ta lærdom av denne episoden. Disse forhandlingene går ekstremt langsomt.

Anbefaler alle utålmodige PCIB-eiere å lytte til denne episoden.

7 Likes

Greit at vår venn “viruset” påvirker det meste og spes tidsfaktoren MEN siste gang Per bekreftet at fristen var den samme så hadde da viruset vært på banen i mange uker.mnd. så det kom ikke i mai-juni og da mener jeg vi ikke kan vektlegge dette for mye. Nå er vi like ved å gå inn i andre halvdel av oktober dvs vi har “venta” 3,5 mnd ekstra og at ttt er snart overmoden konklusjon. Begynner å haste om Per skal beholde bitte-litt av troverdigheten med sine spådommer.

1 Like

Årsaken til at PW ‘bekreftet’ fristen bare uker før deadline var er jo fordi dette var det som sist var guidet og PW hadde på ingen måte mulighet å kommunisere noe annet (uansett hva han viste).
Så kan man tenke at han kunne jo bare latt være å si noe, men dette kunne vel kanskje indirekte tolkes som at det var kommende forsinkelser. Om PW ‘opprettholder’ guiding så har han i allefall ikke gjort noe gale sett med AZ sine øyne

2 Likes

Om man hører dagens podkast nr. 145 med Vaccibody får man en forståelse av hvor utrolig komplisert og arbeidskrevende det er for et plattformselskap å gjøre en lisensavtale. Noe helt annet for et pipelineselskap.
Og PCiB er som kjent i likhet med Vaccibody et plattformselskap.

Jonas kommer i denne forbindelse bla. med et lite spark til utålmodige aksjeeiere i PCIB :wink:!

21 Likes

Om kursen på pcib skulle (kun) gå til 100,- er det uansett et godt kjøp i dag.
Med Pcib sin leveringsteknologi, og store muligheter for levering av det meste inkl. kreft og diabetes, og langvarige forhandlinger med et B.F., ser jeg heller 1000,- som en riktigere verdi . Fortjenestemulighetene i årene framover burde gi det dobbelte, om Pcib fortsatt sitter med styringen og økonomien er god.
Dette er ikke kun Kovid-19, som ellers drar andre selskaper til himmelen.
Vi star foran noen spennende måneder, - og år.

4 Likes

Så spørs det om det er en lisensavtale vi får da eller om de ønsker full kontroll på Nac. Uansett vil det være avgrensninger som må nedfelles i avtalen. Jeg tror noe endret seg i sommer, i retning av en større avtale. Så får vi se om jeg er på feil jorde.

7 Likes

Mye fokus på avtale eller ikke og mange syn på sakenes tilstand men tror jeg har mange med meg når jeg hevder at det BLIR avtale i en eller annen for det er ikke mulig å bruke 10-12 mnd og så takke nei??? Det er ikke mulig i min verden.

4 Likes