Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg synes også det ville vært litt rart om de kommer frem til at det ikke blir avtale etter så lang tid.

Samtidig skrev du tidligere i dag at du selger 70-80% av beholdningen din dersom det ikke blir avklart i år.

Det synes jeg er veldig rart, for om det blir avtale dersom de bruker 10-12 måneder, så må det i all fall bli avtale om de bruker 12+ måneder. Synes du ikke?

2 Likes

Synes det er rart at folk mener at Per gjør det feil… Han var sikkert overbevis… Det er ikke PCI som gjør at dette går treigt(i såfall for å oppnå best mulig avtale for oss) men jeg teor mye heller AZ er den treige parten… Ingen vits å trykke Per ned, kan godt hende han ble lovet avtale i boks for lenge siden… Men avtaler innen biotech kan fort dra ut.

Er selv veldig klar for avtale, men er bestemt på å vente uansett… Pluss vi har flere spennende triggere i vente…

2 Likes

Ser den ja men er så frustrert at jeg ikke får delta i den grønne galskapen så mye som jeg kunne tenkt meg og det er begrenset hvor lenge den galskapen svever i vanvittige nivå.

2 Likes

Slik han formulerer seg så høres det ut som han bekrefter at det blir avtale.

For de som vil høre det selv så sier han det 35 min 8 sek ut i podcasten -> https://soundcloud.com/user-972208711/episode-145

19 Likes

Anbefaler å få med seg ihvertfall fra 34:17 der Michael Engsig begynner å snakke om “utfordringen ved å lage en lisensavtale når man er et teknologiplattformselskap”

4 Likes

"Alle som er så utålmodige med at PCIB skal bli ferdig med sin avtale med Astrazeneca"

“Det tar den tiden det tar, og det er det ikke det lille selskapet som kan sette noe tidsfrister for”

Rimelig bull uttalelser fra Jonas dette, og selv om han maner til tålmodighet er det ikke lenge siden han selv sa at han ventet og lengtet :wink:

Ellers synes jeg Michael Engsig beskrev godt dette med hvor viktig det er at avtalen har de nødvendige avgrensninger mot felt som evt andre partnere kan være interessert i.

12 Likes

Einarson generaliserer utfra alle viderverdighetene i forkant av inngåelsen av Vaccibodys avtale at det lille selskapet i et slikt parnerskap ikke kan gis ansvar for tidsaspektet ved utformingen av slike avtaler. Heretter synes jeg ingen bør uttale seg kritisk om meldinger, tidsfrister osv. uten først å ha hørt gjennom podcast 145

Det er vel også rimelig å tro at når det nå er blitt sagt fra PCIB at det blir en avklaring før årsskiftet så er dette sagt i nøye samråd med AZ som vi får tro etterhvert har fått overblikk over korona situasjonens sannsynlige innvirkning på utformingen av avtalen (uten derved å ha sagt at de har full oversikt; det er jo åpenbart at ingen kan ha).

10 Likes

Naa har ikke PW lovet noe de seks maanedene som gaar frem mot nyttaar. Det eneste han (PCIB) har sagt er at avtaleforhandlingene med AZ, er forlenget frem til nyttaar. Og de kan bli forlenget igjen, for her er det AZ som bestemmer hva PW kan og ikke kan melde. Slik at dere maa slutte og skylde paa PW. Han mottok tidligere i aar, signaler fra AZ hvor det saa ut som det skulle komme en avklaring senest 30. juni, ogsaa gjorde det ikke det allikevel. Og i dag er det ingen som vet naar avklaringen kommer. Vi tror selvfoelgelig det kommer en avklaring foer nyttaar, siden det virker mest sannsynelig. Men det er ikke skrevet i sten! For her er det AZ som bestemmer naar kortene skal, eller ikke skal deles ut. Det boer de fleste ha forstaat naa.

Men det er klart at PCIB og har en tids vente smertegrense, for taksameteret som PCIB’s aksjonaerer betaler, gaar hver eneste dag. Og koster rundt 60 millioner kr. pr. halvaar.

2 Likes

Jeg synes ikke Jonas på noen måte bekrefter avtale men han ber om forståelse at ttt og mener vi må slutte å “mase” om frister osv.
Han burde også komme med en oppfordring til Per om at han må slutte å nevne datoer i alle sammenhenger. Begynner å bli noen ganger han har bomma nå.
Noen som vet hvor lenge Vaccibody brukte på å lande sin avtale?

1 Like

CEO i Vaccibody: “[lengre utlegning om hvor lang tid det tar å lage en avtale] …det er en spesifikk utfordring som gjelder i alle teknologiplattformselskaper.”

Einarsson: “Og alle som er så utålmodige med at PCI skal bli ferdige med sin avtale med Astra Zeneca kan kanskje høre på dette, og få litte granne respekt for hvilken type arbeid som ligger i det. Så det tar den tiden det tar. Og det er det ikke det lille selskapet som kan sette noen tidsfrister for. Sånn er det bare."

CEO i Radforsk putter faktisk temmelig mye prestisje i potten på at det blir en avtale med å si dette!

42 Likes

Noen som kan oversette fra dansk til norsk? Jeg skjønner ikke at folk forstår dansk :stuck_out_tongue:

2 Likes

Dansk er da lett å forstå. :face_with_hand_over_mouth:Han snakket bl. a om viktige avgrensninger vedr hva som er omfattet av samarbeidet og hva som ikke er det.

4 Likes

Hvor lang tid tok det?

1 Like

Måneder og ikke år iflg intervju med Agnete Fredriksen i DN. “Det har vært noen hektiske måneder”.

1 Like

Men “et år” er blitt nevnt.

2 Likes

Eg skal tro de blir avtale når eg ser den signert med tørt blekk.

Det viktige er innrullering ! Innrullering ! Hvor blir det av fpd USA eller Asia, bør være rett rundt hjørnet !

3 Likes

Jeg lytta en gang til og han sier faktisk: SKAL BLI FERDIG MED SIN AVTALE MED AZ… Så enten vet han noe -prata uten å tenke formulering-forsnakkelse ?? Ikke vet jeg men anbefaler alle å lytte til den sekvensen. Han bekrefter avtale og da går han vell langt for det burde være meldt. Smeller det i morgen da eller???

5 Likes

Magefølelsen min sier at vi i denne tråden kommer til å tjene myyyyye penger, og det er ikke feil. I morgen blir det flere aksjer i Oslo børs sin uslepne diamant.

6 Likes

Nå var det vel for kort tid siden mange her som påsto som en selvfølge at Einarsson ikke visste mer enn oss andre…? Jeg antydet så i et innlegg at han i det minste kunne få vite om det faktisk pågikk aktive forhandlinger, uten at det kom på kant med regelverk. Dette du refererer til her tyder jo på nettopp det.

1 Like

Jeg tror ikke Einarsson faktisk vet noe, i absolutt og juridisk forstand. Men at han har en VELDIG god formening er sikkert.

18 Likes