Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Definisjonsspørsmål… :innocent: :wink:

En annen sak er hvorfor i all verden skal det være noe problem eller “ulovlig” å bekrefte om det foregår forhandlinger?? Helt forståelig at AZ bestemmer om og når resultat av forhandlinger skal publiseres, eller å røpe innhold i pågående forhandlinger. Men hvorfor skulle de ha noe i mot å bare bekrefte at det faktisk foregår forhandlinger?

Tror du vi hadde sytet og klaget mindre om vi ikke hadde fått noen tidsanslag i det hele tatt…?

Sikkert ikke. Vi har det litt i blodet-klage er noe vi kan. ( huff huff)

Vi forlanger jo tidsestimater. Når så PW etter beste evne og tro forsøker, men så trør feil, så skal han jammen tas…! :thinking:

Aksjen falt intradag nesten 10% fra toppen få dager tilbake. Hva er grunnen til det.
Jeg tror sytingen her spiller en vesentlig rolle.
Jeg la inn et kjøp på 5k på 49.90 mot slutten av dagen, men ble avspist med 449 aksjer.
Men etter det steg kursen med en krone.
Volumet er lavt, og det skal svært lite til for å bevege kursen.

PCIB handler ikke om tekniske signaler, som 5-40 kroner hit og dit (edit: jeg må moderere meg litt, for det betyr en del for dagsformen Og humøret), for de langsiktige og standhaftige eierne, Astrup.

1 Like

Litt merkelig at ikke flere kommentere Jonas sin bastante uttalelse.
Se innlegg 6751 og LYTT fra ca 35 min ( tar jo bar to min å gjøre dette)

2 Likes

Dybest set centrer emnet sig igen og igen om investor relations og kommunikatiosstrategi. PCIB kan med rette udsættes for kritik på begge punkter. Det bunder nok i et kulturelt perspektiv, som et klassisk fagbureaukrati. Mintzberg beskrev også, hvordan det er svært at lede og forandre et fagbureaukrati. Han bruger lignelsen, at det vil svare til at flytte en kirkegaard og bede de døde om at hjælpe. Måske grunden til at det har taget så lang tid at få lavet en ny hjemmeside og der ingen Twitter profil findes, ligger begravet her.

2 Likes

Jeg kommenterte og siterte det Jonas sa for et par timer siden Arve men det druknet i enda en diskusjon om utålmodighet og hva PW har sagt…

1 Like

Om JE hadde noe form for ekstra informasjon som var ukjent for markedet så tviler jeg sterkt på han hadde brettet ut om dette i en podcast. Vi vet det pågår forhandlinger (noe annet skal jo meldes markedet), men virker ikke som JE er noe i tvil om at dette ender opp i en form for avtale med AZ

2 Likes

Eg er ganske sikker på avtale i 2020. Covid kunne ingen forutse, men forlengelse 2 uker på overtid i sommer er for meg et klart tegn på at her var planen at komme i mål innenfor frist.
De fleste her på TI diskutere kun perioden desember19 til idag.
Jeg forholder meg til 5års samarbeid. Fantastiske resultater/synergier i sommeren 2019. Offentliggjørelse av AZ i desember 2019.
Der er ingen som samarbeider i 5år uten å ha en ide om grunnstrukturen til en avtale på plass og eventuelt verdi. Utfordringene her er at AZ vil ha mer. Men jeg ser ikke for meg at de vil trekke tiden mer end nødvendig.
PciB var samarbeidsvillige og forlengede forhandlingsfristen 6mnd på forskningsresultater de da hadde overtatt eierskap av.
Om de ikke kommer i mål før utgangen av 2020 er Jeg sikker på at Per og resten av gjengen vil bli rikelig belønnet.

9 Likes

Jeg tror ikke Jonas vet mer enn markedet men han sier akk det jeg siterer OG det kan være en uheldig formulering som bare ramler ut i en opphetet diskusjon om Vaccibody. Om han lytter selv så er det faktisk grunnlag for en beklagelse - dementi. Alle kan si ting som er lite gjennomtenkt og bare ramler ut.

Jeg tror det er utopisk å tro at Jonas IKKE vet mer enn oss. Han har velfungerende øyne og ører og treffer Per & co ofte. At han vet alt om detaljene i forhandlingene tror jeg derimot ikke.

Når han i dag sier:

"Alle som er så utålmodige med at PCIB skal bli ferdig med sin avtale med Astrazeneca"

“Det tar den tiden det tar, og det er det ikke det lille selskapet som kan sette noe tidsfrister for”

… så betyr det i mine ører at han TROR STERKT på avtale. Det er nok for meg.

29 Likes

Tja, gjør han virkelig det?

Hva mener du han skal beklage egentlig?

Ja, jeg mener det. Om det ikke blir en avtale, så vil man på en ganske vesentlig måte tenke at hans dømmekraft ikke er så god. - Og det tror jo jeg den er.

6 Likes

Tror ikke JE hadde formulert seg slik med mindre han var like sikker på avtale som flere av skribentene på TI.
I podcast etter AZ ble avslørt evaluerte JE litt rundt sannsynlighet for avtale, så den gang var han jo svært positiv til mulighetene for en avtale

3 Likes

Han sier ; skal bli ferdig med sin avtale… Han bekrefter at det blir avtale om der er bevisst ( noe jeg ikke tror for det krever melding) så han forsnakker seg og bør beklage det mener jeg.

1 Like

Skal blive færdig sige ikke noget om udfaldet.
Det kan være både ja og nej.

Han sender nok ut en børsmelding i morgen på vegne av PCIB og bekrefter at det blir avtale og retter opp sin feil, siden han er CEO i PCIB.

Herregud

3 Likes