Han sier vel at andre må slutte å mase om at de må bli ferdig med den avtalen. Uansett, han har gitt ganske ofte disclaimere på podcasten om at han ikke har noe info rundt dette og er heller ikke noen grunn til å tro annet. Derimot at han har troa på avtale virker å være rimelig tydelig. Det er vi ganske mange om.
Jeg gidder ikke bruke energi på synsing men LYTTER til det han sier og jeg forventer en beklagelse eller forklaring på det han faktisk ut-taler. Han er ikke en hvem-som-helst og må passe seg veldig for sine utsagn. En beklagelse vil alle godta men taushet vil være et problem. Ting som ligger på nett kan ikke viskes ut så han sitter litt kinkig. Kommer det ikke noe så blir jeg både skuffet og litt sjokka.
“LYTTER til det han sier og jeg forventer en beklagelse eller forklaring på det han faktisk ut-taler. Han er ikke en hvem-som-helst og må passe seg veldig for sine utsagn. En beklagelse vil alle godta men taushet vil være et problem. Ting som ligger på nett kan ikke viskes ut så han sitter litt kinkig. Kommer det ikke noe så blir jeg både skuffet og litt sjokka.”
Dette tullet bør du sove på og allerede tidlig i morgen drøfte med mekleren din.
Greit nok at en på småprattråden kan synse ganske fritt men det får være måte på …
PS
Jeg vil si det så sterkt som at det ser ut til å være et bekymringsfullt misforhold mellom din innsikt i selskapet og den posisjonen du har tatt.
Det forhandles. Og det er det eneste som er viktig for oss. Hvorfor? Tenk paa hvor mange biotec selskap som misslykkes. Minst 9 av 10, og vi er i den heldige situasjonen at ett BP selskap er interessert i oss. Da kan man godt si at PCIB ledelsen har gjort jobben sin godt. Det eneste man kan sette fingeren paa, er at de ikke har greid og faa flere BP selskaper til og teste vaar leveringsteknologi GRATIS.
Men det glemmer vi i disse dager. Naa handler det kun om og faa i havn en god avtale, eller motta ett bud. Og paa veien dit maa vi slutte og kritisere PCIB. Dette er vaart selskap som er i en situasjon 90% av alle andre nystartede biotec selskap bare kan droemme om. For enkelte hoeres det nesten ut som det bare er og spasere inn og faa en avtale. Men som oftest er ikke saa enkelt. Allikevel har vi en stor mulighet.
Hvor god en evenntuell avtale blir, kommer an paa hvor gode forskningsresultatene er. Men naar PCIB syntes det var paa sin plass og be AZ om en avtale, maa de vaere gode. Hvis ikke har de trakket skikkelig i salaten, noe jeg ikke tror de har gjort. Ett bud dog istedenfor avtale, krever at resultatene er fantastiske. Kanskje de er det, hvem vet? Det eneste jeg kan lene meg paa her, er at PW flere ganger har sagt at vi har en veldig effektiv leveringteknologi. Saa kryss fingrene, og vaere positive. Det er den beste maaten vi kan hjelpe PCIB paa!
Personlig tror jeg det kommer en en god avtale, eller ett hoeyt bud. For er resultatene gode nok, vet AZ at PCIB enkelt kan selge disse til andre BP selskaper. Og det er det ikke sikert de oensker. Og som Snoeffelen flere ganger har paapekt, blir denne delen av biotec bransjen godt betalt.
Og om han skulle bomme på en spådom, så har det null å si for hans kredibilitet.
Han er positiv by default på vegne av Radforsk selskapene, så at han tror på deal er jo ingen overraskelse overhodet.
Tenker JE er like lei av gnålet vårt på Tek om den mulige avtalen som de fleste andre av oss.
Jonas har definitivt tro på en avtale og den kommer når dem er klar.
Ferdig snakka.
Han er i sin fulle rett å si hva han mener og tror ut fra sine forutsetninger og med sin visdom som i mange tilfeller er på et annet nivå enn de fleste av oss vil jeg tro.
Podcast 145: Bet meg merke i hva CSO i Vaccabody, Agnete Brunsvik Fredriksen, sier fra ca 29.30. Her forklarer hun hvordan Vaccabody ble gått i sømmene under forhandlingene med Genentech, hvor alt av kontrakter og samarbeidsavtaler ble undersøkt (i tillegg til all forskning/resultater +++). CEO Michael Engsig forklarer også om de mange «slagene» under forhandlingene, med «gi og ta».
Kan dette være grunnen til at Biontech og Bavarian ble kastet ut samtidig i høst (samarbeidspartnere i Nac)?
Mulig interessekonflikt?
I så fall må forhandlingene ha kommet langt, og det er ikke snakk om liten avtale.
Det er ikke hvem som helst som ble kastet ut!
Ellers gikk forhandlingene helt «ned i maskinrommet» på Vaccabodys patenter. PCIB og Anders Høgseth skal etter det jeg har lest ha et svært ryddig og godt patentarbeid i bunnen av selskapet.
Jeg hørte nettopp igjennom Radium podcast, episode 140, fra dagen hvor PCIB presenterte Q2.
Må si det var en god tone og fin stemning i studio. Walday virket selvsikker og avslappet.
Forresten fornøyelig hvordan Jônas Einarsson gjentatte ganger, med glimt i øyet, «mobber» herrene Walday og Skuggedal om både nettside, håpløs guiding og andre ting. «Imminent». «Most soon».
Den tanken dukket opp hos meg også da jeg hørte henne si det der om samarbeidsavtaler. Det var som en brikke falt på plass.
Ja det var noe som falt på plass. PW sa nemlig i en tidligere podcast at det var de viktigste samarbeidene (i flertall) som gikk best innen Nac. Biontech måtte være ett av disse! Hvorfor kastes de da plutselig ut, likt med Bavarian?!
Ja folkens! Gårsdagens statement fra JE med bestemthet å trykk i stemmen levner i allefall ikke hos meg noen tvil lenger. Hadde de fortsatt evaluert så hadde JE kjent på den stemningen i OCC å uttalt seg annerledes. Gikk nok litt fort i kjeften der ja. Så for min del er det bare å lene seg enda lenger tilbake. AZ er nå senest i boks innen året er omme. Så nå kommer det vel flere triggere i påvente av dette. Nyt dagen medinvestorer.
Jeg tolket også Einarsson positivt og tror det er en stor sjanse for at det kommer en avtale med AZ. Men man skal vel også ta med seg at Vaccibody sa at de flere ganger underveis var i tvil om de kom i ml eller ikke med sin avtale. Det er vel ingen grunn til å tro at det ikke er tilsvarende tvil involvert i forhandlingene mellom PCIB og AZ?
Tusenkronerspørsmålet er jo så hvor stor er risikoen for no-deal, og ikke minst hvor god er en eventuell deal??
(PS: Er long og har vært det lenge med et ikke ubetydelig beløp)
Gjentar mitt lille spørsmål: Noen som oppfatta hvor lenge det var konkrete forhandlinger med Vaccibody .??
De fikk ikke lov å si det (hemmelig)
Ok. Kursen viser tydelig at Jonas bare prata over seg en kort periode og vi har samme usikkerhet som tidligere ( var forventet konklusjon).
Vel, Einarsson kan like så gjerne være spot on med beskrivelsen. Er markedet alltid effisient?
Hvor mange ganger «sover» ikke markedet
Helt klart ikke verdt å se på markedets såkalte verifisering av hold eller ikke i uttalelser.
Men klart børsmelding er det alle legger 100% vekt på.
Å skimte mot vurderinger fra norsk biotek guru er fritt valg som alt annet
Om det var hold i hans uttalelse så ville nok markedet vektlegge dette umiddelbart ja.
Jeg oppfatter at han her snakker på vegne av de som er utålmodige, og ikke på vegne av seg selv.
Dermed er det skivebom når Arve mener at han personlig sier det blir avtale.
Uten å gå 100% god for det så mener jeg at det tidligere er blitt sagt at avtaleprosessen tok ca. 1 år for Vaccibody.
Agnete har nå fått taushetsplikt ang. dette, men sier nå at det tok måneder heller enn år, så konkluderer med at prosessen i alle fall tok under 2år.
Det er å håpe at AZ nå har bestemt seg for hvilke sykdomsområder de vil benytte seg av innen FimaNaC, og at PCIB (styre med innleid finansiell og juridisk ekspertise) og AZ etter hvert er kommet i forhandlinger om en eller form for rammeavtale. (Tror ikke PW og mangement er særlig involvert i avtaleforhandlingene)
Deretter gjenstår en masse “advokatmat” ved å utforme et detaljert kontraktutkast, så personlig har jeg ikke tro på en endelig avtale før tidligst i desember, eller i 1. kvartal 2021.
Men blir lykkelig overasket om jeg tar feil og at det skulle komme en avtale allerede i oktober/november.