Would be logical to have an agreement by Q3 at the latest. Otherwise PCIB would have to inform in the Q3 report when they anticipate the agreement to be signed.
Jeg forventer en klar skisse og plan med melding til markedet før utløp av dette år og ref børsmelding om forlenget evalueringstid.
Det antar jeg at begge parter er fullstendig klar over.
Jeg håper og tror på en avklaring i oktober eller november måned. My best guess.
Den lille bisetningen jeg venter på er kun om det blir avtale eller ikke så kan jeg godt vente lenge på selve avtalen . Hadde følt at min investering var trygg og riktig om vi bare fikk den korte beskjeden.
Håper den kommer først rett over nyttår, av skattemessige årsaker.
Forholder meg til selskapets guiding med avklaring 2020.
Da det ble utsettelse grunnet pandemien tror jeg de “tok i litt” slik at de har god tid til å ferdigstille en eventuell avtale og at de unngår å melde utsettelse til markedet igjen.
Så du forventer en bekreftelse på dette FØR forhandlingene er i mål?? Dette er noe av det rareste argument jeg har lest på lang tid…
Dersom du da f.eks. hadde fått en “bisetning” om at det ikke blir avtale, hva tror du da de videre skulle forhandlet om ?
Jeg kan lett godta at jeg har gjort en skivebom MEN jeg refererte ORDRETT det han sa: Skal bli ferdig MED SIN AVTALE med AZ…
Han er faktisk ikke hvem som helst i denne sammenhengen og bør med jevne mellomrom titte litt på "vær varsom " - plakaten. Markedet har bestemt seg for at han prata uten å tenke akk i denne setningen så det er greit.
Han refererer til de som mener dette!
Jeg skrev ikke FORVENTER men venter og det er to forskjellige ting unge mann.
At du bare “venter” på dette gjør ikke saken bedre…
Det holder nå pusen. Kan ikke lage mer støy av en slik bagatell. Jeg tok feil og det er ikke første gang sikkert ikke siste heller. Ha en fortreffelig dag.
Når det gjelder spekulasjoner over hvor lang tid vi må regne med før en avtale kan være klar med AZ, er det kanskje greit å minne om at hverken AZ eller PCIB trenger å minnes om Vaccibody for å bli klar over kompleksiteten i slike forhandlinger.
Når de i 2019 ble enig om fristen ut H1 2020, var begge parter selvsagt fullstendig klar over denne kompleksiteten og vanskeligheter med å sy sammen et opplegg begge parter kunne godta.
Den eneste faktoren som på det tidspunktet ikke var kjent, var Covid-19. Og her ligger nok mesteparten av forklaringen for behovet for mer tid. AZ har brukt langt mer tid og ressurser på dette enn noen kunne forutse. Når de så blir enig om maks et nytt halvt år videre forhandlinger, er begge selskapene fullstendig klar over hvordan det vil bli oppfattet om en slik ny frist skulle blir utsatt med enda en ny frist!
Jo, han er hvem som helst i denne sammenhengen. Han representerer 3,43% av aksjene. Thats it. Er det så vanskelig å forstå?
At du ikke forstår det og tror at han vet alt som foregår i PCIB er ditt problem. At du vektlegger hans tanker som en sannhet er ditt problem.
Det skal selvfølgelig sies at han er kunnskapsrik og har mye erfaring, så han er verdt å lytte til. Men det stopper der. Han sitter ikke på fasiten og har utallige ganger påpekt at han ikke vet noe mer om forhandlingene enn andre. Du nekter å ta det innover deg, men igjen er det ditt problem.
Bare rolig nå. Tenk på hjertet - ikke stress.
Ser du lager din egen tidslinje @duo der du mener at AZ “nå” har bestemt seg for hvilke sykdomsområder etc… og at det deretter gjenstår en masse “advokatmat”…
Jeg tror AZ bestemte seg for dette i sommer og at advokatene og konsulentene har jobbet med denne “maten” i flere måneder allerede.
Kan ikke dere slutte å svare Arve? Han prøver bare å drukne tråden, slik at alt annet faller gjennom. Mest sannsynlig solgte han i går, og vil ha billigere aksjer. I går snudde han totalt, og nærmer seg sommerens nivå etter noen uker med hausing.
Anbefaler alle å heller bruke tiden på å høre gjennom den siste podcasten. Den kan indirekte forklare mye rundt forhandlingene AZ-PCIB, sett i lys av hva som er meldt tidligere, og sagt i podcaster. Det lukter gull og grønne skoger!
Enkelte her burde fått utlevert valium samtidig som aksjene kom på VPS-kontoen…
Veldig interessant å observere enkeltes mentalitet og oppførsel ifht. til kurs og nyheter. Spesielt at folk med “30 år på børs” ikke har mer is i magen. Det kommer ingenting positivt ut av sutring. Det er flaut. Hadde satt pris på om folk stilte seg selv to spørsmål før de poster noe:
- Er dette noe som kan bidra positivt til relevant informasjonsflyt?
- Kan dette oppfattes som usaklig, irrelevant eller støtende?
Det er ingen som holder en pistol til hodet ditt og ber deg om å eie aksjer.