Forholder meg til selskapets guiding med avklaring 2020.
Da det ble utsettelse grunnet pandemien tror jeg de “tok i litt” slik at de har god tid til å ferdigstille en eventuell avtale og at de unngår å melde utsettelse til markedet igjen.
Så du forventer en bekreftelse på dette FØR forhandlingene er i mål?? Dette er noe av det rareste argument jeg har lest på lang tid…
Dersom du da f.eks. hadde fått en “bisetning” om at det ikke blir avtale, hva tror du da de videre skulle forhandlet om ?
Jeg kan lett godta at jeg har gjort en skivebom MEN jeg refererte ORDRETT det han sa: Skal bli ferdig MED SIN AVTALE med AZ…
Han er faktisk ikke hvem som helst i denne sammenhengen og bør med jevne mellomrom titte litt på "vær varsom " - plakaten. Markedet har bestemt seg for at han prata uten å tenke akk i denne setningen så det er greit.
Han refererer til de som mener dette!
Jeg skrev ikke FORVENTER men venter og det er to forskjellige ting unge mann.
At du bare “venter” på dette gjør ikke saken bedre…
Det holder nå pusen. Kan ikke lage mer støy av en slik bagatell. Jeg tok feil og det er ikke første gang sikkert ikke siste heller. Ha en fortreffelig dag.
Når det gjelder spekulasjoner over hvor lang tid vi må regne med før en avtale kan være klar med AZ, er det kanskje greit å minne om at hverken AZ eller PCIB trenger å minnes om Vaccibody for å bli klar over kompleksiteten i slike forhandlinger.
Når de i 2019 ble enig om fristen ut H1 2020, var begge parter selvsagt fullstendig klar over denne kompleksiteten og vanskeligheter med å sy sammen et opplegg begge parter kunne godta.
Den eneste faktoren som på det tidspunktet ikke var kjent, var Covid-19. Og her ligger nok mesteparten av forklaringen for behovet for mer tid. AZ har brukt langt mer tid og ressurser på dette enn noen kunne forutse. Når de så blir enig om maks et nytt halvt år videre forhandlinger, er begge selskapene fullstendig klar over hvordan det vil bli oppfattet om en slik ny frist skulle blir utsatt med enda en ny frist!
Jo, han er hvem som helst i denne sammenhengen. Han representerer 3,43% av aksjene. Thats it. Er det så vanskelig å forstå?
At du ikke forstår det og tror at han vet alt som foregår i PCIB er ditt problem. At du vektlegger hans tanker som en sannhet er ditt problem.
Det skal selvfølgelig sies at han er kunnskapsrik og har mye erfaring, så han er verdt å lytte til. Men det stopper der. Han sitter ikke på fasiten og har utallige ganger påpekt at han ikke vet noe mer om forhandlingene enn andre. Du nekter å ta det innover deg, men igjen er det ditt problem.
Bare rolig nå. Tenk på hjertet - ikke stress.
Ser du lager din egen tidslinje @duo der du mener at AZ “nå” har bestemt seg for hvilke sykdomsområder etc… og at det deretter gjenstår en masse “advokatmat”…
Jeg tror AZ bestemte seg for dette i sommer og at advokatene og konsulentene har jobbet med denne “maten” i flere måneder allerede.
Kan ikke dere slutte å svare Arve? Han prøver bare å drukne tråden, slik at alt annet faller gjennom. Mest sannsynlig solgte han i går, og vil ha billigere aksjer. I går snudde han totalt, og nærmer seg sommerens nivå etter noen uker med hausing.
Anbefaler alle å heller bruke tiden på å høre gjennom den siste podcasten. Den kan indirekte forklare mye rundt forhandlingene AZ-PCIB, sett i lys av hva som er meldt tidligere, og sagt i podcaster. Det lukter gull og grønne skoger!
Enkelte her burde fått utlevert valium samtidig som aksjene kom på VPS-kontoen…
Veldig interessant å observere enkeltes mentalitet og oppførsel ifht. til kurs og nyheter. Spesielt at folk med “30 år på børs” ikke har mer is i magen. Det kommer ingenting positivt ut av sutring. Det er flaut. Hadde satt pris på om folk stilte seg selv to spørsmål før de poster noe:
- Er dette noe som kan bidra positivt til relevant informasjonsflyt?
- Kan dette oppfattes som usaklig, irrelevant eller støtende?
Det er ingen som holder en pistol til hodet ditt og ber deg om å eie aksjer.
Meir eller mindre kun 1 aktør som kjøper og selger til seg sjølv?
Ordrebok ser nesten lik ut som før ordrene. Interessant å sjå at meste av ordrebok på 50,3 og 50,4 ble trukket like før handlene gikk igjennom.
Etter ordrene gjennomført
Jeg anbefaler alle å slappe av til selskapet kommer med en oppdatering.
Til vi får det så er caset likt som dagen før. Ingen grunn til å selge seg ned eller å kjøpe seg opp gitt at aksjekurs ikke endres eller at en trenger pengene til annet…
Det er under 1 mnd til kvartalsrapporten. Det blir spennende å høre Per og ledelsen oppdatere oss da. OG er vi heldig har vi fått gode nyheter før den tid - hvis ikke så venter vi noen dager/uker til. Det har vi blitt gode på i det siste og jeg mener det vil være uklokt å gå ut av selskapet før vi vet mer. Risikoen er den samme stuck_out_tongue:
Tvi tvi for gode nyheter
Einarsson har mange ganger fortalt at han ikke har innside-info om hvordan forhandlingene går. Han har sagt at PCIB er som “Fort Knox”.
Det han sa i siste podcast må derfor ikke tolkes som annet enn Einarssons syn på saken.
Samtidig er han ikke døvhørt og blind.
Hvem tror at Per klarer å skjule sin sinns-stemning (depresjon/eufori) ?
Hadde dere klart å skjule glede hvis milliarder holder på å ramle ned i fanget eller depresjon ved tilsvarende tap ?
Selvsagt har Einarsson en svært god indikasjon på hvordan det går.
Jeg er overhode ikke nervøs.
Det verste som kan skje er at jeg får kjøpt aksjene deres på tilbud dersom det blir no´deal, i påvente av GGK.
Ro ned. Det er best for både helsa og lommeboka.
Normally, Yes, but in CEO Per Walday’s mind Q4-2020 lasts until the Q4-presentation around March 2021.
For everyone else, Q4-2020 ends on December 31st.
Einarsson vet nok ikke noe mer en den jevne forumdeltaker her, og som vanlig legges det altfor mye i hans uttalelser.
-Einarsson har satt opp ekstra pod-cast onsdag 1.juli - “det hadde han aldri gjort om han ikke visste det kom avtale.”
-Einarsson drømmer om budkamp mellom AZ og BioNtech - “Einarsson vet mer om alle samarbeidene enn oss, og har en indikasjon på at BioNtech også er interessert.”
-Einarsson sier Ronny smilte når han traff han i kantina - “klart Einarsson vet noe”
-Einarsson sier det er Fort-Knox i PCIB-fløyen - “klart han ser hvem som går inn og ut der.”
Det er på grensen til usunt å lese på dette forumet fordi en ikke evner å se potensielle fallgruver ved investeringen sin.
I en periode hvor jeg leste hvert eneste innlegg her klarte jeg nesten ikke se risiko med denne investeringen.
Forstår at det er vanskelig å belyse negative sider ved ens egen investering, men skulle ønske det var litt mer rom for å diskutere risiko fremfor alle rekene og rødvinen som skal kjøpes ved avtale.
Blandt annet blir jeg veldig usikker av at fremdriften i GGK er så usannsynlig treg. De har jo enda ikke meldt safety review etter 8 pasienter med to doser. Denne har i de meste pessimistiske innleggene her vært forventet til utgang August.
Hva kjer når GGK-studien er godkjent som gjør at det da blir 7000 årlige pasienter tilgjengelig som alle er lette å oppdrive, mens det nå er problemer med å finne et par i kvartalet?
Hvor mange klinikker anser dere at skal håndtere disse 7000 pasientene, og nøyaktig hva er det som gjør at alle potensielle pasienter da skal bli ledet direkte inn i behandling, når det er så utrolig vanskelig å oppdrive dem nå?
Finnes sikkert noen kloke hoder der ute som kan svare på dette?
At Einarsson ikke vet mer enn den jevne forumdeltaker kan så være. Men at Einarssson etter 30 år med å bygge opp norsk biotek gjennom en haug med due dilligence prosesser og erfaring ikke skjønner mer enn den jevne forumdeltaker av biotek og slik evaluering er bullshit (understatement)! Men så er ydmykheten for enkelte i gruppa over svært begrenset? Mener dere virkelig dere kan mer enn Einarsson, PW, ledelsen, styret og adv board tilsammen? Det virker slik i flere tilfeller . Hvis så, gratulerer.
Og en ting, selvsagt er det risiko i biotek! Tror virkelig noen at det er mulig med 100 eller 1000% vis oppgang ved suksess UTEN høy risiko? Neeei. Name of the game det i biotek.
Godt forklart ved siste Q, covid 19 og pasienters behandling i denne perioden. Det finnes presentasjon, kommentarer på tråd og transcript fra Q. Årsaken er Covid og detaljene er at flere kreftpasienter som krever behandling som ggk chem (RELEASE) da ble vanskeligere å gjøre behandling mot i covid.
Meg bekjent har selskapet omtalt den samme forsinkelse nu i tre kvartaler og endret tidsestimat for interim. Det finnes masse info i disse preentasjoner. Selskapet har også beskrevet tiltak (Asia sites, egen RELEASE side, ansettelser, følge opp cro tett mm.)