Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

ja, vi får se.

Så lenge det ikke kommer nei, så kan en håpe. Men uten az deal så vil det gå ned.

Eg skulle bare gjerne sett en bekreftelse på raskere innrullering på ggk. Så vi ikke får dobbel dose.

Kan nå ikke være bare eg som er bekymret for ggk innrullering ?

En accept fra BP blir nesten viktigere enn penger i kassa på at dette virker. En avtale med AZ vil vekke oppmerksomheten i hele sektoren. Det kan nok øke rekruteringstakten i GGK pga økt tillit.

6 Likes
22 Likes

Det er vel ikke bare her på tråden, jeg vil spore litt oppgitthet.

De ansatte, som fikk tildelt 540.000 opsjoner, er vel heller småsure nå, med aksjekurs under 50.

Håper PW og styret er overbevist om at opsjonene vil bli verdifulle med tiden, ellers hadde det jo bare vært å holde de ansatte for narr.

1 Like

De har vel muligens litt lengre tidshorisont enn 1 uke, samt at PW er vel ikke Snåsamannen og kunne spå at den skulle bikke under 50 i dag sammen med alt annet rødt.

8 Likes

Noen som kan svare??

Utover den forlengede 6-måneds evalueringsavtalen, spør jeg:
Har PW sagt at det forhandles om en inntektsbringende avtale i tillegg?

1 Like

Ble ikke det sagt blant annet på en Radium i fjor høst etter 6 ukers forlengelsen utenfor onkologi kom. At hvis de ønsket å forske mer, var det på tide å betale for det.

3 Likes

‘En avtale det følger penger med’ mener jeg er ganske ordrett hva Per har sagt i hvertfall en gang.

4 Likes

PCIB har jo stanset videre forskning «uten penger på bordet» fra AZ, så ulogisk at de da plutselig skulle fortsetter i det sporet med 1års opphold i forskningen, det gir jo ikke mening.

11 Likes

Riktig stupet

PCIB har jo stanset videre forskning «uten penger på bordet» fra AZ.

Det innspillet fra PCIB betyr at en framtidig avtale henger på de sonderinger, som vil finne sted fram mot årsskiftet.

Kommer ingen avklaring i år er jeg redd for at det blir «no deal».

Ebitor gidder du å bruke et sekund til å undersøke det du skriver? Please!

Det har vært et forskningssamarbeid som har pågått siden 2015. Ikke innspill fra PCIB
« companies have agreed to»

PCI Biotech: Expansion of preclinical research collaboration agreement with AstraZeneca

Oslo (Norway), 26 November 2019 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, today announced an expansion of its preclinical
research collaboration with AstraZeneca.

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI
Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the delivery of
AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of today’s expansion
is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are
transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to
the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months
(until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

PCI Biotech: Update on the preclinical research collaboration agreement with AstraZeneca

Oslo (Norway), 13 July 2020 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, today announced a 6 month extension of the evaluation
period under its preclinical research collaboration with AstraZeneca.

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI
Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the delivery of
AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The evaluation of the
potential for a further collaboration now runs to the end of 2020.

4 Likes

Les hva stupet skriver, jubel, før du før dilerium skrivekløe.
At du er pensjonist, har jeg forstått.

Stupet har helt rett.

Hvorfor tror du PCIB stoppet forskningen da?

Fordi de har tro på en inntektsbringende avtale eller fordi de ikke har tro på det?

2 Likes

Det har jo stupet besvart!

Ah, okay. Fikk ikke med meg at han svarte på vegne av deg/vet hva du tenker om spørsmålene jeg stilte.

My bad :performing_arts:

6 Likes

Small Train Pulling Big Train 29092020152542

Klarer lille tog å dra store tog i land? Jeg tror det.

39 Likes

Med følgende bakteppet og utfordring for verdens helse og kanskje større utfordring en kreft om noen tiår er PCI Biotech sin første patent innen Bac meget spennende:

Økende trussel

En rapport fra Folkehelseinstituttet viser at 33.000 mennesker i Europa dør hvert år som følge av resistente bakterier.

– Det er en stor trussel. Globalt sett har resistente bakterier økt veldig raskt de siste årene, og det ser ut til å fortsette slik, forklarer Petter Elstrøm ved FHI.

Oppdatert 25. feb. 2019 kl. 17:00

Artikkelen er mer enn ett år gammel.

– Skrekkscenarioet er at det innen få tiår kommer til å være like mange som dør av antibiotikaresistente bakterier som dem som dør av kreft, forteller Marit Otterlei ved NTNU.

Bakterier som er blitt resistente mot antibiotika regnes som vår tids største medisinske katastrofe. Uten virksom antibiotika kan man dø av relativt enkle infeksjonssykdommer, forteller forskeren.

Publication number: 20200268834

Abstract: The present invention provides a method of treating or preventing an intracellular bacterial infection, comprising contacting the cell(s) which are infected with an antibacterial agent and a photosensitizing agent and irradiating the cell(s) with light of a wavelength effective to activate the photosensitizing agent, wherein the antibacterial agent is released into the cytosol of the cell(s) and kills, damages or prevents the replication of bacteria in said cell(s). The invention also provides related uses, and compositions, products and kits for the same.

Type: Application

Filed: November 9, 2018

Publication date: August 27, 2020

Applicants: PCI Biotech AS, Academisch Medisch Centrum

Inventors: Anders HØGSET, Sebastian A.J. ZAAT, Xiaolin ZHANG

13 Likes
4 Likes

Det Jubel påpeker her kom jo frem bl.a. i Italia i forbindelse med korona og dem brutale antall døde italienere. Der har legene vært alt for raus med å skrive ut medisiner i tide og u -tide og da blir konsekvensene som han påpeker.
Det som er like skummelt er all medisin som blir brukt i matproduksjon bl.a. svinekjøtt i fra Danmark og norsk oppdrett ( kjenner flere som jobber i næringen og ikke spiser ett gram av den fisken dem produserer pga medisinmengden som brukes i foret)
Kan være et megamarked om PCIB skulle få til noe her.

6 Likes

En fimaBacc avtale ville gjort seg. Publication date, August 9. 2020. Undrer paa om AZ er kjent med dette.

Og hvis og om, de allikevel ikke er interessert, hvor langt tid det vil ta foer PCIB makter og selge fimaBacc til andre BP selskaper. 1 aar, 2 aar, 3 aar eller mer? Hvis behovet er saa stort som Jubel peker paa, burde fimaBacc kunne bli rimelig hot fort, hvis den markedsfoeres paa riktig maate ovenfor de rett personene.

Ellers er corona utviklingen bekymringsfull med tanke paa release studiet. Er redd for at det kan ligge an til ytterligere forsinkelser, Hvor mye vil Corona viruset egentlig oedelegge for oss??? ;-((

2 Likes