Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hadde ledelsen i PCIB vært halvparten så flinke til å informere markedet som ledelsen i Photocure er så hadde man kommet veldig langt!

Vet dette er litt som “å banne i kirka”, men jeg mener at PCIB nå sårt trenger en leder av stort internasjonalt format med gode internasjonale kontakter og som i tillegg til helsefaglig kompetanse har en grundig kunnskap innen finans og forståelse for hvordan aksjemarkedet fungerer.

3 Likes

Det er med respekt å melde det reneste vås. PCIB har gitt en avkastning på 770% de siste 5 år. Aksjemarkedet er for de langsiktige. Spesielt bio investors. At du er misfornøyd med spekken din etter 2 mnd kan ikke PCIB ledelsen bebreides. Jeg tipper de har bedre forståelse av aksjemarkedet enn majoriteten her inne :slight_smile:

21 Likes

Norsk oppdrett bruker minimalt med antibiotika, så det er ikke noe marked å satse på for FimaBacc. Produksjon av svinekjøtt har større potensial.

3 Likes

Et vel så viktig spørsmål er hvor enkelt det er å bruke fima på fisk… Kan det gis i foret eller må det injiseres? Er “huden” på fisken godt egnet for gjennomlysning? :syringe: :fish: :flashlight:
Dette kan kanskje noen fra vestlandet som er vant til å håndtere levende laks litt mer om, enn de av oss som kjøper skinnfri laks på Rema. :shopping_cart:

2 Likes

Det er bare å belyse , så får man en glad laks :slight_smile:

2 Likes

@Stovnerjonny. Dette er GARANTERT et marked å satse på om man leser fremskrivning av dagens helse utfordring og framover vedrørende dette. Det er et gigantisk world wide marked. Og større enn kun Norge selvsagt. Se i artikkel over i tråd. Tror ingen diskuterer om det er et behov. Og jeg snakker ikke generelt om laksenæringen spesifikt :wink:.
Markedet er gigantisk så rote inn norsk laks spesifikt i første omgang er kanskje ikke greia. Alle markeder vil høyst sannsynlig i nær framtid måtte gjøre vurderinger og investeringer (enorme) på dette. En kommer dessverre ikke utenom. Større utfordringer her enn ved samlet kreft tilfeller i verden mener flere eksperter. Ikke bra. Håper noen lykkes med dette. Bac kan være en av flere løsninger!

6 Likes

Det er da bare å dra laksen, inn i lyset.

1 Like

Med all respekt, dette tror jeg ikke et sekund på. Det brukes knapt medikamenter i norsk oppdrett og i all praksis brukes det ikke antibiotika på laksen. Laksen er soleklar ener på fravær av antibiotika. Ca 99,5% av laksen har aldri sett antibiotika.

Dette vet absolutt alle i næringen :slight_smile:

19 Likes

Ser der ja , litt lakseprat var tingen ! Opp til 50 igjen !

5 Likes

Ja, når vi dro frem laksen så gikk den rett opp…

8 Likes

Under skjer ! Nå går Arve over til laks og rødvin.! Bort med rekene!

4 Likes

Må det ansettes folk til å dra laksen? :grimacing:

1 Like

Jeg har hørt rykter om at Skuggedal er helt fenomenal til å dra mye, og tidvis stor, laks.

1 Like

Netromo; Har vært relativt tungt investert siden høsten 2016 og har snitt-inngang på kr 7,56 så her bommer du helt ved fritt å uttale deg om noe du ikke har peiling på!

Men selv om jeg sitter med en stor aksjegevinst pr. nå så er det lov å se på hva som herfra og i fremtiden kan medvirke til at PCIB får materialisert sin fantastiske PCI-teknologi.

PW har kanskje vært en den riktige CEO frem til nå, men alt har sin tid.
På det stadie PCIB nå befinner seg og fremover tror jeg med sikkerhet at selskapet trenger en leder med helt andre kvaliteter, kompetanse og internasjonalt nettverk enn det PW besitter.

Veldig positivt med Robin og Snapir inn i ledelsen, men nå bør man ta skrittet helt ut ved å ta inn en fremoverlent CEO av stort internasjonalt kaliber.

Vet det har liten betydning å skrive om dette her på forumet, og at det er saker som bør taes med med styret eller ifm. GF.
Men må gi uttrykk for min frustrasjon når PCIB ikke benytter alle mulighetene de har på veien mot å bli et fremtidig større internasjonalt biotekselskap.

3 Likes

Så bra! Da er du vel en happy camper?! :slight_smile:

Ingen grunn til å campe her da potensialet på ingen måte er tatt ut!

FOMO=fantasi om mulig oppkjøp.

Biotekmyggen PCI Biotech og big pharma ved AstraZeneca i evalueringsperiode for videre mulig samarbeidsform i en eller annen form :sweat_smile:. Oppkjøp KAN være en mulighet. Utfallsrommet er stort (eksklusivitet, semi, indikasjon, hele Nac, også Vacc osv osv). Det er ingen fantasi :muscle:,
Om det blir eller ikke blir avtale vet nu ingen.

Det vi vet. Er at det hører med til sjeldenhetene en biotekmygg får etablert slik evaluering / forhandling med big pharma. I Norge er det andre som har slik forhandling/evalueringssituasjon? Ikke meg bekjent.

Det etter forskningssamarbeid viser at det er interesse for teknologien fra BP sin side. Vi vet også at fasiten snart skal foreligge ved å se på melding og kommentarer fra kvartalspresentasjonen.

Kortsiktig er det kanskje genialt å eie PCIB. Eller er det genialt å stå utenfor. Hvem vet, uhyre spennende tid!
En validering av teknologien ved en mulig avtale er verdt langt mer enn bare den ren sum i avtaleverdi! Teknologibena får alle ett stempel.:crossed_fingers::muscle:

6 Likes

Så så… du trenger ikke å rope… vi satser på at dette ordner seg :wink:

1 Like

Samme leksa, dag ut og dag inn :sleeping: