Ingen grunn til å campe her da potensialet på ingen måte er tatt ut!
FOMO=fantasi om mulig oppkjøp.
Biotekmyggen PCI Biotech og big pharma ved AstraZeneca i evalueringsperiode for videre mulig samarbeidsform i en eller annen form . Oppkjøp KAN være en mulighet. Utfallsrommet er stort (eksklusivitet, semi, indikasjon, hele Nac, også Vacc osv osv). Det er ingen fantasi ,
Om det blir eller ikke blir avtale vet nu ingen.
Det vi vet. Er at det hører med til sjeldenhetene en biotekmygg får etablert slik evaluering / forhandling med big pharma. I Norge er det andre som har slik forhandling/evalueringssituasjon? Ikke meg bekjent.
Det etter forskningssamarbeid viser at det er interesse for teknologien fra BP sin side. Vi vet også at fasiten snart skal foreligge ved å se på melding og kommentarer fra kvartalspresentasjonen.
Kortsiktig er det kanskje genialt å eie PCIB. Eller er det genialt å stå utenfor. Hvem vet, uhyre spennende tid!
En validering av teknologien ved en mulig avtale er verdt langt mer enn bare den ren sum i avtaleverdi! Teknologibena får alle ett stempel.
Så så… du trenger ikke å rope… vi satser på at dette ordner seg
Samme leksa, dag ut og dag inn
Takes one to know one Ebitor
Det eneste jeg angrer på er at jeg har kjøpt og solgt PCIB noen ganger, og sannsynligvis bare endt i null, til tross for et profitabelt første kjøp/salg.
Jeg må si at Småprat 3 2020 iallfall er motiverende for å være tålmodig og ikke selge.
Kursen fra dag til dag gjør selvsagt noe med humøret, og det er klart man håper på AZ avtale. Men slik jeg ser det så er det GGK/firmaCHEM som er den store diamanten her. Jeg har investert i PCIB pga teknologien, spesifikt pga firmaCHEM virker så ufattelig lovende. Frem til jeg ser svakheter i teknologien, eller at det er konkurrenter med større potensiale, så kan jeg ikke begrunne overfor meg selv å selge noen aksjer før etter RELEASE. Får vi en vanvittig AZ avtale kan det hende jeg selger 5-10% av beholdningen for å sikre litt gevinst, men i utgangspunktet så har jeg investert i firmaCHEM og der sitter jeg godt frem til båten er i havn.
Tror det er mange som gikk inn her før tidsfristen gikk ut med tro om at dette kom til å bli raske penger. Nå er de låst til aksjen om de ikke vil selge på tap, og denne frustrasjonen bærer denne tråden preg av.
Det er null poeng i å synse eller tro, lage konspirasjoner om hva Einarsson egentlig mener osv, hold kjeft og vent og se hva som skjer. Har du ikke nerver til det, selg deg ut!
Ja inntil det kommer fundamentale nyheter/ny info er nok caset gjennomdiskutert. Vi har tatt våres posisjoner, men nå er det nå engang en småprat tråd så litt space for tro, håp og kjærlighet må det være plass til.
Edit: Be folk om å holde kjeft? Vet ikke jeg…
Klart det må være takhøyde.
Men å mene noe om hva folk tenker og egentlig mener er en umulig øvelse, selv ovenfor folk man kjenner godt. Og det er i hverfall ikke noe grunnlag som man skal investere penger i.
Edit: Å holde kjeft, var selvfølgelig relatert til synsingen, sytingen og klagingen og de stadige gjentagelsene om ting vi ikke har svar på.
Er det noen som kunne tenkt seg å skrive litt om mulig avtale med AZ, hvor mye aksjene kan bli verdt og hvor lenge vi må vente? Det hadde virkelig vært interessant å fått belyst…
Må ikke invitere til slik @rockpus, tråden blir sprekkeferdig før dagen er omme
Jeg vet det var på spøk men jeg er lettlurt, så her er min lottorekke:
Liten avtale: 150 kr
Middels avtale: 250 kr
Stor avtale: 400 kr
Oppkjøp: 650 kr
Ingen avtale: det har visst ca 754 personer svart på allerede, så jeg avstår
Tidsskjema: det kommer når det kommer
God helg, snakkes om ca 200 innlegg eller i Småprat 4 2020
Saa du mener hele PCIB er verdt ca, 24 milliarder. kr.?
Ja litt spent på hvordan du har kommet frem til de tallene. Nå var det en som prøvde seg forrige helg så legger du ut hvordan disse er beregnet??
Veldig kjapt: For avtale +/- samlet avtaleverdi +dagens verdi av RELEASE, for oppkjøp pr i dag mellom 2,5 og 3 mrd USD.
Dette er hva jeg mener aksjene kan bli priset til på kort sikt. Noe mere ville være utopisk nå, men ikke om 5 år. De fleste mener sannsynligvis at tallet er altfor høyt
Med all respekt for dine tall @sjog, men HVIS PCI blir valgt som fremtidens leveringsmetode for mRNA så hadde jeg og sikkert flere investorer med meg følt oss noe snytt. Så det blir spennende å se nå hva AZ sitt regnestykke faller ut på.
Dette du limer inn er ikke mine tall Jajahub, alt for høyt etter min mening men ville ikke sagt nei takk. Mine tall finner du lenger opp
Kanskje du kunne spurt vedkommende om du kunne få hele regnestykket å lagt det ut slik det ble gjort forrige helg, med litt mere kjøtt på «beinet» enn det du la ut nå? Det ble jo «forviklinger» rundt P/S kontra P/E