Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hehe, ja der måtte vi til med voksenopplæring…

Jeg oppfattet spørsmålet som kurs på kort sikt. Da er ikke hverken P/E eller P/S relevante.

Kom gjerne med deres egne vurderinger, dokumenterte eller ikke :wink:

Det mest sannsynlige rundt at forhandlingene fortsatt pågår: PCIB er fryktelig mye verdt. Det vet både PCIB og heldigvis også AZ.

7 Likes

6-åringer kan komme opp med noen tall.
Jeg etterspurte beregninger fra jcp som slakta mine.
Men, han er selvsagt for feig.
Hvordan har du kommet frem til dine tall sjog ?
Titta i kaffegruten ?

2 Likes

Trenger ikke å ta en overbærende tone ovenfor meg mister. Hvis du oppfattet (det litt fleipete :wink:) innlegget til @rockpus som om det var på kortsikt burde du kanskje ta en titt til. Er bare ute etter å se forskjellen kontra det som ble postet forrige helg med litt dybde. Teskjeer har jeg nok av så venter spent.

1 Like

3 Likes

Minner om at PCIBs behandlingsløsning for inoperabel, extrahepatisk gallegangskreft er gitt “Orphan Drug Designation” både fra EMA og FDA. Dessuten har jeg forstått det slik at behandlingsløsningen også vil falle innenfor tilsvarende ordninger både i Taiwan og Sør-Korea.

De kliniske resultatene fra fase 1 gir grunn til å tro at den pivotale utprøvingen (RELEASE) vil gi CMA (Conditional Marketing Authorization) og AA (Accelerated Approval) - og dermed markedsadgang allerede etter interimsavlesning.

Om man så - i første omgang - bare legger til grunn markedsføring i EU / EØS, USA, Sør-Korea og Taiwan, snakker vi om en blockbuster.

Dessverre har framdriften i RELEASE ikke vært slik vi hadde grunn til å tro ved starten av året. Men det har ledelsen forklart grundig ved Q2-presentasjonen (og etterfølgende Radiumpodkast.

Det jeg for min del nå er mest spent på i denne sammenhengen, er om det er første pasient dosert i Asia eller partneravtale i Asia som først blir meldt.

19 Likes

Anslag på avtaleverdier ut fra tidligere avtaler mellom BP og mindre selskaper og hva selskap som er noenlunde sammenlignbare er solgt for.

Såvidt jeg husker var det ikke du som hadde problemer med forskjellen på P/E og P/S så kommentaren var ikke rettet mot deg :slightly_smiling_face:

Ikke alle som skjønner forskjellen på 100K og 300K $ pr pasient heller :slight_smile:

Noen blandet til og med inn skatt. Som om ikke PCIB har nok av prosjekter å finansiere de neste 10-årene :slight_smile:

1 Like

Da blir det i tilfelle ikke noe å regne P/E av heller bamse…

Ingen andre som tør å ta den spøkefulle utfordringen fra @rockpus? :wink:
Jeg hadde forventet at mange mente jeg var for optimistisk :face_with_hand_over_mouth:

Jo !
Pr prosjekt. (F.eks GGK)

P/E regnes for hele selskapet bamse. Utviklingskostnader som ikke blir balanseført påvirker resultatet og dermed P/E. Blir de balanseført reduserer de heller ikke skatten.

Inntil selskapet har inntekter prises det på mulige avtaler og mulige inntekter med en viss sannsynlighet (LOA). Vil anbefale Pål Falck sin analyse. Jeg har lest den men har rotet den bort.

1 Like

Hvis du har master i økonomi så vet du at PCIB ikke har inntekter i dag.
Du vet også at de likevel verdisettes av aksjonærene.
Tror du det er basert på kaffegrut ?

2 Likes

Det blir ikke liten avtale.
.
Det blir stor avtale.
.
Eller ingen avtale.
.
…eller bud.
.
.
.
Stor avtale…702,-.
.
…bud…1621,-.
.
.
Takk for meg. Jeg finner veien ut selv. :sweat_smile::joy:

20 Likes

En folkelig forklaring på P/E er at det står for det tallet du må gange siste årsresultat med for å tilsvare markedsverdien.

1 Like

Liten avtale: 100 kr
Middels avtale: 200 kr
Stor avtale: 300 kr
Oppkjøp: 500 kr
Ingen avtale: 25 - 35 kr

5 Likes

Man bør vel uansett advare mot å ha stopploss dersom man skal sitte over en publisering av avtale. Ved ingen avtale vil det nemlig bli en sterk overreaksjon som man absolutt ikke bør selge på.

7 Likes
3 Likes

Grei info der. Den forklarer jo litt mer for hvordan man bør forholde seg til begrepet.

Her er fra Wikipedia:

"Det finnes to måter for å regne ut P/E:

• Dividere aksjekursen på årsresultat pr. aksje
  • Dividere bedriftens markedsverdi på årsresultatet

{\displaystyle P/E={\frac {Aksjekurs}{Resultat\ pr.\ aksje}}={\frac {Markedsverdi}{{\dot {A}}rsresultat}}}{\displaystyle P/E={\frac {Aksjekurs}{Resultat\ pr.\ aksje}}={\frac {Markedsverdi}{{\dot {A}}rsresultat}}}

3 Likes

Uke etter uke passerer uten noe FPD i Asia eller USA, liker ikke helt denne utviklingen da det er mer enn bare denne pasienten vi skal ha inn i studien…
Noen som har oversikten på hvor lang tid det var mellom de første sykehusene ble inkludert i RELEASE til FPD i studien ble meldt? Mener dette ikke var så fryktelig mange ukene (selvsagt var ikke covid en faktor den gangen).

2 Likes

Er heilt enig, kan forstå Asia , det er vel bare noen måneder siden, men USA ? Heilt utrolig.