Auda, skulle vært pluss 10-50%, men for sent å endre den nå…
Nytt forsøk.
- Mere enn minus 50%
- Minus 50-25%
- Minus 25-10%
- Minus 10% til pluss 10%
- Pluss 10- 50%
- Pluss 50-100%
- Mere enn pluss 100%
0 stemmegivere
Auda, skulle vært pluss 10-50%, men for sent å endre den nå…
Nytt forsøk.
0 stemmegivere
Det er nok ikke så lett å trekke bastante konklusjoner , annet enn at minus gange minus blir pluss til slutt
Poll der er bare tull , alle long aksjer er ned 30% i 2020, samme hva inngang en har.
Og det mens flere andre enkelt aksjer har gått 100 til flere hundre , og enkelte faktisk snart flere tusen…
På den lyse siden, vi var og ned 25-30 prosent til q3 i november 2019, og året endte opp 200%, så vi kan ennå ende pent på tresifret i 2020, med litt stang inn ut året. Tvi tvi😉
Edit:skrivefeil
Fra @StockDZ
Kan dette være ev grunnene til at TTT…?
this is an interesting article about AstraZeneca R&D restructuring announced earlier this year (2019). AZ created 2 R&D units and most inportantly each R&D unit is mirrored with a commercial organisation. the 2 R&D unis are in oncology and other diseases
this is inline with pci biotech message saying AZ established synergies in Oncology and now willing to test in different disease areas (from above this will be in ( Cardiovascular, Renal & Metabolism (CVRM) and Respiratory ). meaning that fimanac will be moving from one R&D unit (oncology) to another R&D unit (BioPharmaceuticals ). Where each unit will have its own commercial unit or what was referred to before as people in black suits
Da har halve måneden som småprat-oraklene så som den mest plausible gått forbi.
La oss se hvordan den sure stemningen her inne reflekterer tankene våres.
0 stemmegivere
Avtale/bud meldingen boer komme i loepet av de neste 4 - 5 ukene. Alt annet ville overraske. For hvorfor skulle de bruke lenger tid naar de nesten var i maal 30. juni?
Og siden de har holdt paa helt til naa, tyder det paa at resultatene de har oppnaadd sammen med PCIB er veldig gode,. Hvis ikke ville de avsluttet samarbeidet for lengst. Den eneste aarsaken jeg jeg kan se for at de skulle holde paa helt til nyttaar, maa vaere at AZ oensker og flytte hva en PCIB avtale/bud vil koste de til neste aars budsjett.
Tiden jobber for oss aksjonærer så håper egentlig ikke at det kommer en avtale med det første. Desto lengere tid det tar, desto større er mulighetene for en større avtale.
Blir meget overasket om det kommer en avtale før i desember ut fra det som er normalt for avtaleprosesser som dette. En endelig avtale kan godt bikke over til 2021 uten at det på noen måte vil være negativt.
Hvorfor må det det? For meg er det like overraskende at de ikke har fått fingen ut og kommet videre med onkologi-forsøkene dersom de hadde så fantastiske resultater.
Hvorfor vente 18 måneder for “muligens” å få brukt det innen andre sykdomsområder dersom de ENDELIG hadde klart å levere nakent mrna?
Om PCIB virkelig, utover enhver tvil, løste leveringsgåten til AZ hadde det ligget 10-20 mrd på bordet for lenge siden.
For meg gir det ingen mening med et bud nå…
Når det gjelder teorien din med å flytte til neste års budsjett, så vil nok ikke dette påvirke OPEX hos AZ for 2020 uansatt, og sannsynligvis er det irrelevant om de gjør dette i år eller neste år.
Kan vi forvente å få meldt når rekruttering til RELEASE tar seg opp? F.eks første pasient i USA?
Er stillheten et tegn på at vi får vite på neste kvartalspresentasjon at de fortsatt bare har 1 pasient?
Også PCIB kan vel ha en viss interesse av det, ihvertfall aksjonærer som kan måtte betale betydelig formueskatt for dette året fordi kursen går i været kort tid før nyttår.
Du glemmer at AZ holdt paa med fimaNac forskning frem til nyttaarsafften 2019, og at analysen av resultatene var ikke ferdige foer i mai i aar. Og da tar det normalt minst 6 mnd, om ikke mer, foer man naar en avtale, eller melder ett bud.
Hvordan blir neste trappetrinn?
Trenden på trinnene har vært flott!
Siste 5 år har vært en hyggelig trappetrinnsfest. Hvordan blir neste trinn? Syvmilssteg?
Men de opprinnelige resultatene som ifølge Per “vekket interessen hos AZ” lå klar sommeren 19.
Resultaene du snakker om er på tester som skulle si om dette var overførbart til andre sykdomsområder.
Det jeg referer til er at om resultatene sommeren 19 virkelig var så oppsiktsvekkende som det sies her, så hadde ikke AZ latt pandemien og forinkelser komme i veien for å videreutvikle dette.
Dersom de endelig hadde noe som det hevdes her “vil løse kreftgåten”, hadde de aldri ventet på resultatene for å se om det kunne brukes andre plasser.
Da hadde budet vært på plass for lenge siden - men det er min tolkning.
Vel brb, kan du forklare hvorfor AZ oensket og teste om metoden fungerte paa sykdomsomraader utenfor onkologi, hvis ikke resultatene var oppsiktsvekkende?
Det er vel gjengs at det er mange avklaringer som tar tid. Ikke unikt for plattformteknologi innen biotek. Det ble kommenter i podcast radforsk og med Vaccibody i studio.
Vaccibody fikk en flott avtale i norsk og internasjonal målestokk. TTT. Intet nytt. Og det meldes om AZ ikke går videre. Det har per nu ikke blitt kommunisert avbrudd i evaluering eller forhandlingene. Det er ikke utenkelig at BP er interessert i å forsøke komme fram til enighet? Gitt langt forskningssamarbeid og uttalt vurderinger i børsmeldinger og det faktum at evaluering fortsatt pågår. Hver og en må gjøre sin vurdering selvsagt.
Det blir langt over min forstand, men det kand a være mange grunner til det?
Mulig at PCIB fikk levert et virkestoff, men at det ikke virket som forventet? Mulig det ikke drepte kreftceller som de håpet på, men at leveringen var såpass interessant at de vil
se på dette på ander sykdommer?
Kanskje har de andre kandidater som virker bedre som er langt inne i kliniske forsøk, og at de ønsker å gjøre ferdig disse føst?
Kanskje var mrna-et de jobbet med noe i samarbeid med Moderna, og at de ikke kan gå videre med onkologi innen de rammene de har med Moderna?
Årsakene kan jo være mange, men for meg virker det likes sannsynlig at interessen er “medium” som at det ligger et bud på bordet den neste måneden.
Kjenner ikke til at det finnes tilfeller der BP bruker tid med en biotekmygg dersom det kun er medium interesse hos BP.
Over gjennomsnittlig interesse
Derfra er det selvsagt mange andre forhold som må avklares før fasit!!!
Vel der svarte du deg selv paa hva du spurte meg om. Det kan vaere mange aarsaker.
Og en slik godkjenningsprosess, tar lang tid i en saa stor organisasjon. Det er en stor beslutning og skifte leveringeteknologi som skal passe flere steder i organisasjonen. Samtidig har de holdt resultatene hemmelige, og en eventuell PCIB avtale/bud i hevd, slik at PCIB saa langt ikke kan selge resultatene til andre. Med andre ord, trenger de heller ikke og haste snu seg rundt paa femoeringen.
Småkrangeltråden igjen i dag… Mangler bare at Ebitor kommer nå så
Synes ikke brb’s diskusjon med meg, er smaakrangel, men en sunn meningsutveksling, med spoersmaal som boer stilles.