Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Gjennomsnitlig budpremie er vel 30-40%. Mulig noe høyere for biotek?

Noen må snart finne bakkekontakt her igjen.

Spydspissen

RELEASE, det var en spøk i disse FimaNAc tider. FimaChem er jo helt glemt bort, som tross alt er det viktigste, selv om det er i skyggen akkurat nå :slight_smile:

1 Like

Flott

Ser ut som de rekrutterer over hele fjøla, for så å re-direkte kunden til rett klinikk.

https://www.mayo.edu/research/clinical-trials/contact

2 Likes

30-40% er jo et hån mot selskapet spør du meg. Da ville det såklart bare være bedre å fortsette gitt strategi. CHEM alene er nok til å investere trygt spør du meg, og med et totalt upriset produkt i Vacc og NAc er det ingen grunn til å akseptere et slikt bud.

Absolutt ikke gjennomsnittlig budpremie på biotekselskaper i tidlig fase nei. Både styret og de største aksjonærene er klar over potensialet i selskapet, og dersom PW har rett i at FimaNAc alene kan bidra til å bli standard på flere områder, i dette tilfellet bare 1-2 områder burde prisen være godt over 300kr basert på CHEM som kommer i tillegg mener nå jeg.

Blir faktisk svært skuffet dersom et bud under 4-500kr aksjen ville blitt akseptert, selv om jeg ville tjent gode penger på dette. Historikken i biotech viser vel at det skal være mulig å forvente en pris på 25-30 milliarder minst. Algeta ble vel solgt for tilsvarende hvis en regner med dagens kurs. Har ikke anledning til å finne kilder pga jobb, men flere innlegg fra TI som viser til dette.

13 Likes

Budpremien i Algeta var heftig vel?

Kanskje de som i går rakket ned på Per om noen dager ser på ham som en Rockestjerne ?

1 Like

Suverent dette her.
Verdens beste og mest anærkendte kreft klinikk. :muscle:

32 Likes

Vi må vel vente til all fakta ligger på bordet, men jeg er overbevist om Per ikke har anledning til å sende melding.

6 Likes

Paragraf 73

6 Likes

Nope, sjekk google

2 Likes

Uansett¡!!! PCI Biotech må informere markedet!!! NÅ💥
Har støttet dem i tykt og tynt,og har kjempetro, men begynner å bli litt småforbanna nå💥
Denne situasjonen kan ødelegge mye for noen ,som blir nervøse og selger.
PW. Kom på banen NÅ!!

3 Likes

Helt enig, de skulle sendt ut melding innen kl 0900 i dag.

Men som sagt, intet nytt er godt nytt

6 Likes

Vi kan ikke klage på kurs og volum så interessen er der.

Fornøyd over å lese at flere reflekter litt over ståa. I kontrast til - Å knallhardt stå på at avtale innen 1.7 er et binært moment for PCIB?
Ser ingen plass at selskapet har børsmeldt en slik av/på påstand. Dette er en hype i vår menighet. Selv om Per W muntlig har uttrykt en klar målsetting, så gir det meg ingen rett til å oppføre meg som en unge, fordi det inntreffer en justering.
Er det vesentlige endringer i PCIB’s status som har inntruffet? Har selskapet øyeblikkelig finansielle uløste utfordringer?
Vet om selskap på OB som kan omtales slik, de holder nokså ufortrødent på i lange løp.
Ser ingen grunn til å klage på PCIB eller ledelsen, men imøteser fortsettelsen med stor fornøyelse og stoisk ro. Kanskje ta ferie?

5 Likes

PCIB har ikke en kultur for å sende innholdsløse meldinger ut i markedet, og det er en av hovedgrunnene til at jeg sitter i denne aksjen. Ting tar tid

7 Likes

Jeg tror FiloD har kontorlokale ikka så veldig langt vekk ifra PCIB :relieved:

1 Like

Lurer litt på følgende:

Forlanger vi av PW at han skal femstå offentlig som en “idiot”?

Å børsmelde at der intet nytt er å børsmelde…Høres jo utvilsomt rart ut , ikke?

Hva blir forskjellen på å børsmelde og la være?
Forhandlingene er ikke kanselerte og det betyr at de pågår.

Kan vi virkelig forvente at PW skal gjøre noe så “dumt”.

5 Likes

Rene Hegnar-tilstander her nå.

1 Like

Tenk enkelt:

  1. Hvis «bad news» var på gang kunne PCIB enkelt informert markedet. Både NEI og UTSETTELSE.
  2. Hvis store nyheter er på gang må det være helt stille.

Hvis alternativ 1 er i ferd med å skje uten at det meldes, ville Jonas Einarson og Radforsk vært nådeløse og purret for lengst. Ikke bare PCIB sitt rykte som hadde stått på spill da.
Dagens podcast blir interessant. Jonas er folkelig og aksjonærvennlig så det holder.

Det lukter om mulig enda med budkamp eller gigantavtale på sunnmøre i dag enn i går!

8 Likes