Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det kunne forresten vært interessant hva dere andre også mener om hva som kan bli det sannsynlige bunnivået dersom vi ikke får avtale med AZ, et generelt aksjefall internasjonalt og fortsatt elendig rekruttering til release. I et slikt scenario må man da også kalkulere inn emisjon.

Veldig fristet til å kjøpe mer, men holder igjen så jeg har cash klar i tilfelle worst case scenario (som egentlig ikke er så altfor smart siden sannsynligheten for at det inntreffer er liten). Snakkes når jeg forbanner meg over denne beslutningen👍

4 Likes

Nedside : 21.5

1 Like

Tror du må snu litt på flisa. Det ville vært en fordel for Pcib og AZ om begge hadde fortsatt forskningen etter den 31/12. Og slik har det nok vært. Bare ikke børsmeldt, siden det ville vært sensitiv info.

2 Likes

Dersom det er riktig at AZ nå bruker tiden til å sjekke hvilke andre områder denne teknologiplattformen også kan brukes til, er vel det også en form for forskning.

1 Like

Er dette riktig oppfattet? Står AZ overfor et dilemma når det gjelder PCI B? Enten inngår de et samarbeid og avtale eller så risikerer de at PCIB reiser kapital og skaffer resursser og kompetanse til å videreutvikle AZ produkter på sin egen plattform?

Det var jo et strategisk valg av PCIBs ledelse å kun tillate AZ å benytte seg av fimaNAc-teknologien frem til 31.12.19 (selv om det nok dro seg litt over i 2020). Om det var et riktig valg og hvorfor valget ble tatt kan jo diskuteres. Men det var nok helt sikkert en god grunn for PCIBs avgjørelse. Vi vet ikke hvor gode resultater som faktisk ble oppnådd innen onkologi hos AZ med fimaNAc i fjor sommer, men at de resultatene ga PCIB ‘leverage’ til å gå så bastant ut mot et så stort og innovativt selskap som AZ, er nok å se på som sannsynlig. Hensikten var jo helt sikkert det de fleste av oss her inne håper på; å få på plass en avtale med penger og forpliktelser.

De ble vel ikke ferdig med forsøkene før litt utpå senvinteren i år, og analysene var jo ikke klare før Mai, ref Per Walday på Q220-presentasjonen. Om AZ driver og forsker med fimaNAc ennå vet jeg ikke, men det ville i så fall stå i sterk kontrast til hva Walday har sagt tidligere i år.

3 Likes

Tror de har bestemt seg for lenge siden at det blir ett videre samarbeide mellom Pcib og AZ samt å ha handlet deretter. Terminering av andre forskningsavtaler rydder veien.
De som tror forskningen har blitt satt på vent i nesten 8 mnd pga at en fremtidig strategisk avtale enda ikke er underskrevet, har ikke forstått at tid er penger.
I mitt hode blir avtalen desto bedre jo lenger det går før den er underskrevet.

15 Likes

Så mange nuller som skal ned på arket går tiden veldig fort :smiley:
Er overasket over at FOMO ikke er tilstede, og at folk plutselig gikk fra å tro på avtale i oktober og så tro det kommer i november/desember…
Synes det er rart at det skal gå så mye lenger tid, AZ er ikke tjent med utsettelse heller… men siden ingen av oss aner detaljene er det vanskelig å kritisere AZ eller PCI (selv om jeg av og til holder på å gå fra vettet :stuck_out_tongue: )
Det er irriterende å se kursen falle… men kommer avtalen betyr nåværende kurs lite, da er det avtalen som i første omgang setter kursen.

6 Likes

Forskningsresultatene tilfaller PCIB dersom det ikke blir avtale.
Når jeg nevner emisjon, er ikke det primært fordi jeg tror PCIB skal gå videre på egen hånd med FimaNac, men fordi de vil trenge penger til release og annen drift dersom de ikke får en avtale med penger fra AZ.

4 Likes

Jeg tror også at AZ har et pres internt på at komme videre. Det er baseret i en lang række tweets fra AZ gennem sep. Og okt., Der omhandler, at fokus skal tilbage på onkologiområdet. Og CoVid19 ikke længere skal bremse fremdriften i området.

De tweets kommer ikke ud af det blå, men er en strategisk kommunikation, hvor øverste ledelse både kommunikerer eksternt, men i høj grad også til egen organisation.

8 Likes

For de som klagde på aksjesalgene til Olivekrona. Han er i godt selskap, og det behøver ikke bety at aksjen skal ned hver gang CMO selger.
https://www.statnews.com/2020/10/13/selling-stock-like-clockwork-modernas-top-doctor-gets-1-million-richer-every-week/

AZ skal gå gjennom alt av Pcib sin teknologi, dokumentasjon, avtaler, patenter mm. før en avtale kan signeres. Les Vaccibody sin avtale. Dette tar tid. Dato kan ikke settes på slike prosesser. Selskapet har vært svært stille i en lang periode nå, noe som tyder på at prosessen er inne i en hektisk fase der de siste formaliteter ferdigstilles.

36 Likes

Takk til @Geoinvestor for fasit og konklusjon. Da kan vi logge av og se fotball resten av kvelden. Og sove godt etterpå :muscle::trophy:

8 Likes

Graver litt rundt etter spor mhp AZ.

Kom over denne fra oktober 2014
Fra skrevet av Carl Johan Carling AZ - Sverige

https://www.researchgate.net/profile/Carl_Johan_Carling

In Vivo Visible Light-Triggered Drug Release From an Implanted Depot#

Artikkelen viser til «blått lys» og bølgelengder rundt 400nm.

Controlling chemistry in space and time has offered scientists and engineers powerful tools for research and technology. For example, on-demand photo-triggered activation of neurotransmitters has revolutionized neuroscience.

https://www.researchgate.net/publication/266631347_In_Vivo_Visible_Light-Triggered_Drug_Release_From_an_Implanted_Depot

Antar at Berg og Høgset kunne bidratt til å sette fart i drømmen til Carl.

Noen som har noen tanker her?

3 Likes

Og dermed kan det medføre stor tidsbesparelse at avtalene med BioNtech m.fl. ikke ble videreført.

6 Likes

Gitt den logikken. Hva er da dine tanker om de to nye samarbeidene som ble inngått i etterkant?

1 Like

De to siste samarbeidene er inngått med små selskaper og innenfor avgrensede områder. Det er ingen bombe om AZ ga grønt lys for disse.

BioNTech og Bavarian kunne vært en trussel hvis AZ ønsker kontroll på hvem som får tilgang til Nac-teknologien.

12 Likes

Saa en fin dokumentar i dag om DNA, RNA og CAS 9. Laererikt, og ett omraade PCIB forhaapentligvis kan forsterke effekten paa.

2 Likes

Hvilken dokumentar? Link?

2 Likes