Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det jeg er drittlei og tror flere nå tenker på er en ting.

HVORFOR VIL INGEN OMFAVNE VACC OG NAC I FORM AV AVTALER???

Det hjelper ikke en dritt med all verdens resultater hvis ingen har bruk for teknologien som kommer ut av pcib fabrikken…

Og ja, jeg vet fimachem er kronjuvelen, men det er så langt fram i tid.

8 Likes

Hvorfor og hva tyder på at de vil være interesserte?

Oppfatter ikke dette som press.
Samarbeidet har pågått i flere år.
AZ har tydeligvis en annen oppfatning enn PCIB mht kvaliteten på virkestoffet

Hvordan i kråkenes navn kan du si dette? Hva slags grunnlag har du for det du sier?

Bare et vildt gæt… Stadig ved at komme mig over granat chokket.

Læste den her tidligere i år:

6 Likes

Skjønner, at man kan bli litt sjokkskadet, og jeg kan forstå frustrasjonen, er selv oppgitt over kommunikasjonen :stuck_out_tongue:

Jeg forventet en avtale selv, jeg bare synes dagen i dag er dårlig egnet til ville spekulasjoner tatt ut av det blå :stuck_out_tongue:

I dag er dagen for å ta innover seg at det dessverre ikke ble avtale, ikke at “det er enkelt å selge inn FimaNac til andre BP”

Kursen gir i all fall uttrykk for at det er 0 forventninger til FimaNac igjen, noe jeg synes er et fornuftig utgangspunkt.

16 Likes

I have had a confirmation on mail from the company few weeks ago that FimaVacc has generated interest from large pharma companies in a response to a mail I sent them. They also confirmed that most of them are now focused on covid 19 with established technologies.

We might have burnt a bridge with BioNTech (pci ended the collaboration) and we might have missed out on a golden opportunity with AZ, but I still believe in a come-back!

41 Likes

@Chrkni du har ret. Vi bruger dagen på at sluge indtrykkene og acceptere nedsiden ved risikovillig kapital. Heldigvis er der en ny dag imorgen og den menneskelige natur søger fremdrift, så vender vi siden og hjælper pci med at finde ny partner eller noget andet :see_no_evil:

3 Likes

Hmm. Dette burde vært delt markedet

5 Likes

Hvor har du hentet dette sitatet fra?

@Bonusfrelst come on seriously? It was an answer to a question, how about the questions asked to the company after every q presentation in the mingling session behind the scene …

5 Likes

Det hadde vel vært bedre om selskapet selv hadde kommunisert dette til markedet og ikke du.

3 Likes

Det finnes ikke dårlige nyheter i PCIB småprat, bare nye muligheter til å spekulere i nye og bedre avtaler. :thinking:

4 Likes

This was my question, was specific

“ The CEO has mentioned before that Fimavacc could be a good fit with Checkpoint Inhibitors. Most of approved CPI’s -if not all- are directly linked to Big Pharma. Does that mean that there has been interest from BP or large pharmaceuticals in general in Fimavacc?”

If one followed PW statement one probably can deduct the conclusion with a little bit of research himself, I just asked them to confirm

10 Likes

CHRKNI og EveBB

Fordi PW sier at forskningsresultatene de har oppnaadd sammen med AZ er veldig gode. Da trekker jeg konklusjonen at de dekker behovet til minst et par av de andre BP selskapene. PCIB eier resultatene, slik at jeg haaper de forsoeker og selge inn disse til andre BP selskaper saa snart som mulig. Forhaapentligvis passer hva PCIB har oppnaadd sammen med AZ, som haand i handske hos noen andre.

Dette er ikke noe og vente med , men bare og gaa ut og selge inn. Resultatene er klare og tydelige. Man faar haape den videre kontakten PCIB har med AZ ikke legger noe til hinder for dette. Og haaper vi ikke maa vente paa dette. paa samme maate som vi har maattet vente paa presentasjonen av resultatene de oppnaadde sammen med Ultimovacs, som i foelge PW ogsaa var gode. For da snakker vi om en ventid paa over ett aar?

Og angaaende Biontech.
Jeg vet jo selvfoelgelig ikke, men det er jo ikke sikkert at Biontech testet levering av naked mRNA som saavidt jeg har forstaatt AZ hadde gjennombrudd med.

Problemet generellt er at vi som er eiere av selskapet, vet alt for lite om hva som konkret er oppnaadd, og hva som har skjedd. Slik at man maa desverre ty til sunn fornuft blandet med gjetting paa basis av det lille man vet.

2 Likes

Børsmeldingene fra i dag på Nordnet.

Veldig skuffende at det ikke ble noe avtale. Samtidig når en ser at nesten samtlige biotech selskaper sliter tungt med rekruttering på kliniske studier så gjør det nok klimaet for å inngå kommersielle kliniske avtaler med milliard beløp for oppstart som vesentlig vanskeligere å få til. Vinter 2019 var vel neppe beste timing å si “hit men ikke lengre”, men sånn kan det fort gå når Per Walday glemmer å sjekke krystall kula før han gikk på jobb.

Uansett, selskapet skal videre. Neste blir å få skikk på release rekrutteringen, samt få oppklaring på veien videre med vacc. Studie med partner, eller studie på egenhånd. Forhåpentligvis begynner også Ludovic Robin å bli varm i trøya, så kanskje vi kan få noen nye gode avtaler, samt bevege oss videre i de som allerede er på plass. En FPD/Partner i Asia hadde heller ikke skadet. Håper Per Walday og Co klarer å hoste opp noen skikkelig godsaker til kvartalspresentasjon som kommer 11 November. Vi har virkelig behov for noe gode nyheter, så om de kan dra opp noe av hatten så er det veldig velkomment.

21 Likes

Du trekker raske konklusjoner. Har det slått deg at dersom andre BP vil få stor nytte av dette, så ville ikke AZ gitt slipp på FimaNac?

FimaNac må også tilpasses, noe som sannsynligvis vil ta flere år med forskning.

Jeg synes du mangler rasjonelle forklaring og argumentasjonen din bærer i tradisjon tro på håp og ønsker.

På samme måte som det bare er å gå å selge inn FimaVacc?

5 Likes

Det er komisk å lese de selverklærte «fagfolka» sine helt ville spekulasjoner her inne, så til de grader farfetched. Hva med å stikke fingeren i jorda og ta innover seg realiteten? Isteden for å lete etter nye og obskure scenarioer? Noen presterer faktisk å lire av seg kommentarer om at AZ kan kjøpe opp hele greia… er det ingen her inne som har fått seg en reality check her i dag?

10 Likes

Realisme og ydmykhet er ikke de fremste egenskapene i trådens dominerende postere.

11 Likes