Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Nettopp, ingen kritiske motforestillinger. Var det ikke @gunnarsaurus som en gang skrev noe om påminnelse om at hverken Snøffelen og Einarsson kunne gå på vannet?

2 Likes

Huff og huff, mange som fikk sine drømmer knust idag :cry:.
Meg selv inkludert. Ble vel litt blind av alle de positive innlegga på TI. Men klandrer ingen annen enn meg selv. Håpet på en solid gevinst, men den gang ei…
Hva nå???

6 Likes

Og derfor synes jeg heller ikke synd på de.

1 Like

Jeg har også hørt dagens podd der Einarson bekrefter at vi ALDRI får vite årsaken til at det ikke ble noen avtale og det er jo en skuff nr to i dag men pytt jeg er ute så for meg spiller det null rolle.
Lykke til dere som blir med videre.

14 Likes

Pollen som ble laget for ca 5 timer siden har 452 stemmegivere. Selv om resultatet ikke viser 100% nøyaktighet så er nok tallene representative. Ganske som forventa vil jeg si. Interessen og antall innlegg underbygger min påstand.

En ting jeg ikke forstår er at det virker som om ledelsen ved PW og forsåvidt også mange forumdeltakere som ikke tar inn over seg at tid er penger i denne bransjen. En tilbake til start på et samarbeid eventuelt med ny partner på FimaNac og de forsinkelsene som nå blant annet pga Covid må påregnes i GGK studien endrer regnestykket dramatisk. Nå vil det ta lengre tid til det kommer inntekter, og kostnadene løper jo måned-for-måned. Dette gjør jo at sjansen for en ny emisjon til en kriselav kurs vil gi en betydelig utvanning, for nå ser det jo ikke ut som om det kommer noen kroner for salg av rettigheter til AZ.

Har for ordens skyld tapt en god årslønn på aksjen i dag etter å ha vært med siden høsten 2018, og tar selvfølgelig ansvar for min egen investering. Men jeg kommer heller ikke til å satse en krone på selskap med PW i ledelsen, for kommunikasjonen i sommer og nå har vært for dårlig.

9 Likes

Til informasjon, så kjøpte jeg i dag så vær klar for mer nedgang i morgen… :slight_smile:

2 Likes

Var nok en knall hard dag for mange det her ja, var veldig lett å bli påvirket i juni hvor det kom ca 300 nye poster daglig med raketter og reker.

3 Likes

Denne grafen viser trafikken time for time på forumet siden oppstart. Se om dere kan finne i dag… :sweat_smile:

(beklager offtopic mods!) :slight_smile:

18 Likes

Du smalt vel av atskillige reker/rødvin på dette stuntet. Lykke til videre med deg også.

1 Like

Jevn stigning da @pdx men hva betyr den telefonstolpen på høyre side der? :thinking::see_no_evil:

4 Likes

Selvfølgelig en bedrøvelig dag!
50/50 på at den synker videre eller stabilisere seg…

3 ting som begymrer meg:

1.De trenger penger til Vacc
2.Sansynlighvis trenger de penger til Chem.
3. Det er ikke lett å hente penger i dagens marked uten store rabatter.

Sikkert flere som kastet “korta” idag som ser for seg å hente inn PCIB i et senere stadie, som heller ser muligheter til å hente inn tapt kapital på andre “hester”
Undertegnede har noen få aksjer igjen og satser videre på andre aksjer.
Dette var surt, etter å ha realisert et “MEGATAP”

Noe annet alle må tenke på, er at dette er høy risiko og mange av oss har gjort gode penger på høyrisiko tidligere.
Denne gangen ble det “stang ut”
Det er bare til å kromme ryggen å starte “på nytt”

13 Likes

Føler med de som ble med på nedturen i dag, spesielt de som gikk inn på høye nivåer.

Samtidig en fin anledning til å reflektere over hvordan man diskuterer - et motargument er ikke et personlig angrep på deg eller dine sparepenger. Tendensen hvor aksjer er fotballklubber, investorer er supportere og småprattråden er hjemmebane og heksegryte er ikke nyttig for å skape verdi for brukere av forumet. I et klima hvor avvikende meninger hetses og klovnefjeses, vil kun positivitet bestå og feste seg. Grunnen til at så mange er overrasket over utfallet i dag kommer av at man har diskutert i et vakum(i tillegg til kritikkverdig kommunikasjon fra selskapet)

En positiv konsekvens av dette er at både vi og selskapet nå kan fokusere på hovedbæreren av verdiene i selskapet. Hvordan release utvikler seg fremover blir syretesten på hvorvidt dette er fugl eller fisk.

42 Likes

24 Likes

Jeg tror dessverre aksjen skal videre nedover nå.
Hadde i det minste REALEASE gått på skinner, i alle fall sånn nogenlunde, så hadde situasjonen sett mye lysere ut.

Slik er det nå engang ikke, og selv om det er tatt mange grep den siste tiden for å øke rekrutteringstakten, så er det nærmest uungåelig at det blir store forsinkelser her. Med påfølgende kapitalbehov, utvanning(er) og løpende patentid som gjør at den eventuelle inntjeningen dersom man får produkt på markedet blir lavere.
Tid er penger, rett og slett.

Corona vil utvilsom påvirke rekrutteringen også denne vinteren.

4 Likes

Lett å grave seg ned i dag. Vil fremheve at en analyse av situasjonen med AZ som ga sannsynlighet for avtale på 80% kan ha vært helt riktig. Det var bare det at de 20% slo til. 20% er tross alt høyere sannsynlighet enn sannsynligheten for å kaste en ener på terningen.

En slik binær event er videre psykologisk hard - ikke bare fordi aksjen faller 50% - men fordi det alternative utfallet (kanskje) ville ført til en oppgang på 50%.

Det positive i denne situasjonen er PCIB har bra med penger på bok. Med ca. 215 000 000,- på konto, og en kvartalsvis cashburn på ca. 20 millioner sier det seg selv at de ikke trenger å hente penger nå.

23 Likes

Enig Bamse.
De er lavt priset og en del penger på bok.
Og ja, de andre etterlengtede meldinger kan komme.
Men behovet for kapital kommer fort, å ser de at PCIB ikke har dette til å FERDIGSTILLE Chem, kommer emisjon…
Men akkurat nå trekkes kapitalen ut av aksjen, inn i en like risikofylt aksje med håp om gode tider.
Treffer jeg og er “heldig” kjøper jeg tilbake under en evt emikurs i PCIB.
MEN mye må klaffe :relieved::blush:

4 Likes

Takker for det Biotop20. I kveld ble det 2 con Otard og litt sjokolade ( nydelig kombi ) Blir nye poster med litt mindre risiko for meg fremover. 2 mill fattigere men humøret er like bra.

30 Likes

Saa lenge man hoerer fra PCIB ledelsen at forskningsresultatene er veldig gode, er det ingen vits i og grave seg ned.

For hvis man ikke kan vaere positiv naar man har oppnaadd veldig gode resultater, naar skal man kunne vaere opptimistisk da? Aldri??

4 Likes

Skål :grin::tumbler_glass:

2 Likes