Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enig👌
Skulle tro 90% her var inne for AZ dealen… Selvfølgelig kjedelig at det ikke ble noe av… Men om resultatene er bra kan det alltids komme andre avtaler og samarbeid, PCI har flere bein og potensielt mye spennende i vente.
Kjedelig dag, får håpe det kommer noe positivt fremover :blush:

7 Likes

Føler virkelig med dere som led store tap i dag. :face_with_head_bandage:

Jeg har selv vært blant dem som var hellig overbevist om en AZ-deal, basert på alle uttalelser fra PW fra presentasjoner og ikke minst podcaster (Radium) siden sommeren 2019, og var all-inn ++ da vi nærmet oss fristen 30.06.

De fleste aksjene ble solgt da utsettelsen kom, og resten solgte jeg for noen uker siden da jeg synes at «sikkerhetsnettet» Release begynte å se fryktelig svakt ut (1 pasient fra mars-august og ingen FPD i US og Asia). Så jeg var heldig denne gangen, som ikke hadde aksjer da meldingen kom.

Synes kommunikasjonen rundt fristene og den generelle guidingen rundt milepæler har et stort forbedringspotensiale, og basert på dagens melding om at AZ faktisk ikke er interessert i NAC, så tviler jeg på at jeg blir PCIB-aksjonær igjen.

For meg rokker dette ved hele PCI-konseptet. De har forsket i 5 år, de har svært lovende resultater innen et felt som er kjempehot, de forsker på utvidede indikasjoner for å finne de samme gode synergiene, og så «nei, dette dropper vi». Selv om de også da må innse at andre BP får innsyn i deres forskning.

En utrolig overraskende melding, og jeg klarer ikke helt å forstå at jeg har lest denne situasjonen så feil. Så jeg legger meg helt flat for min ultraoptimisme gjennom våren, dette så jeg virkelig ikke komme. :lying_face:

34 Likes

Hva mener han med vi aldri får vite hvorfor AZ ikke går videre med PCIB?
Har de ikke bedre relasjon og forståelse av hverandres avgjørelser etter 5 års arbeid sammen OG en utsettelse fra Juni…???
Her skurrer det i mine ører.
Pcib må ut å informere oss bedre - kjøper ikke at de ikke vet hvorfor

6 Likes

Brudd opp i TI-trafikk-chartet! Selger du aksjer??

2 Likes

Helt vanlig praksis at man ikke avslører detaljer fra forhandlinger… Hva som var AZ sin egentlige begrunnelse, utover de flosklene som blir servert, får vi dessverre aldri vite… :roll_eyes::roll_eyes:

Kjøpte i dag i sinna, hadde lagt inn ordre på 47 på forhånd, gikk inn på 24,- og så doblede jeg senere…
Synes alt blev gjort galt her, satser på at noe overraskende skjer, uten tidsfrist…:tumbler_glass:

6 Likes

Stusset litt på denne:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-21/astrazeneca-dips-on-report-of-brazil-death-in-vaccine-trial

Ikke ute etter å lansere noen konspirasjonsteori, men kan det være noen sammenheng med problemer for AZ’s Covid-19 vaksine og at de velger å terminere med PCIB?

2 Likes

Einarsson sa ogsaa dette i dagens podcast.

3 Likes

Jeg sliter fortsatt med å forstå hvordan dette samarbeidet ebbet ut til ingenting etter fem år. I fjor så fikk endelig PW tillatelse av AZ å fortelle aksjonærene hvem den hemmelige big pharma-partneren var.

Vi gikk fra “svært lovende resultater innenfor onkologi” til “ønsker å teste ut innen flere sykdomsområder” til no deal.

Har PW så dårlig dømmekraft om sin teknologi? I det minste så burde de ha klart å presentere noe form for resultater NÅ som en mager trøst etter den lange ventetiden, til og med utsettelse etter bom på guiding.

Neida, de “planlegger” å publisere disse resultatene med AZ per dags dato. Akkurat som de planlegger å publisere Ultimo-resultatene.

15 Likes

Hvorfor kan ikke resultatene bare publiseres? Hva er det som må gjøres med ferdige resultater som tar så himla lang tid?

8 Likes

Uenige om hva, hvor mye, hvordan og hvor det evnt skal publiseres. I det hele tatt stikke så mye kjepper i hjulene som mulig. Tuske til seg mest mulig som de kanskje kan bruke i sitt eget opplegg. For sitt eget opplegg for levering det har de jo:

Og så går de vel inn for å ødelegge så godt de kan for andre da ? Når man ikke får noen som helst forklaring, ifølge Einarsson aldri kommer til å få det, ja da er det naturlig å tenke i slike baner, vil jeg si.

8 Likes

Tja. Ting gikk veldig slik jeg har fryktet i høst, og var grunnen til at jeg satt betydelig inne, men ikke nok til å bli knust ut av spillet.

Men mine investeringer i pcibaksjen har nok kostet meg nærmere 10-20 % av portisen i år, har ikke orket å finregne enda. Surt.

12 Likes

Det er aldri hyggelig å ta en stopp, og i dag gjorde det ekstra vondt. I ettertid er det imidlertid alltid en lettelse å kvitte seg med en sur pos. Man klarner hjernen, bekymringene blir tilbakelagt og man finner nye muligheter blant mange spennende selskaper på børsen.

Å være tro mot stoppene gjør at jeg i det lange løp overlever i markedet. Imidlertid viser det seg gjerne i ettertid at det var feil å ta stoppen. Men har en oppfatning av at selskapet nå har en vanskelig vei foran seg, og tror derfor på bedre avkastning andre steder.

Har lært mye av denne investeringen, skulle dog ønske at læringen ikke ble så ekstremt dyr :money_with_wings:

4 Likes

Haaper noen kan spoerre PW paa Q3 rapportering, om hvem han ser kan benytte de “veldig gode forsknings resultatene”, naar AZ ikke ville ta de i bruk.

6 Likes

Jeg forventer faktisk at Per Walday kommer på banen med NOE til oss aksjonerer, ganske snarlig.
Senest til uken!!!

Vi må ha mer informasjon om hvordan dette kunne skje og hva som nå er planen videre.

Det blir for dumt hvis han tror det er greit å stikke hodet i sanden frem til Q3.

12 Likes

Anbefaler å høre radium, der sier de at vi ikke får høre noe… Det er normalt å signere klausul om at man ikke sier noe.
D står grunnen i børsmeldingen, mer får vi vel ikke vite (ikke at jeg er noe spesialist)

2 Likes

Sendte e-post til selskapet og spurte om vi får mer info. Her er svaret:

«Takk for din interesse for PCI Biotech, og dine synspunkter.

Vi ber om forståelse for at PCI Biotech ikke kan utdype noe mer på vegne av AZ enn det som fremkommer av børsmeldingen. Meldingen inneholder informasjon om at resultatene i samarbeid er gode og AZ sin beslutningen er primært basert på en strategisk evaluering av deres nåværende utviklingsbehov, altså muligheten for å benytte fima NAc sett opp imot hvor AZ er i sine utviklingsløp. Meldingen inneholder også informasjon om at PCI Biotech “see great potential for further development of our intracellular delivery technology, not least within the emerging filed of mRNA”, samt at AZ og PCI Biotech planlegger å publisere resultatene fra samarbeidet.

På denne bakgrunn ble en påfølgende call/webcast vurdert som lite hensiktsmessig, da den ikke kan bidra med noen ytterligere vesentlig informasjon til markedet.

Med vennlig hilsen,

Ronny Skuggedal

CFO»

Så vi får nok ikke så mye mer info nei…

14 Likes

En merkelig og trist dag, hvor det ferdiglagde puslespillet som tilsynelatende såg perfekt ut, datt ned av veggen med et brak. Men det er mye som ikke stemmer. Orker ikke ramse opp alt, men:

  1. Hvorfor skal AZ være med å publisere gode resultat når de ikke er gode nok for de selv?
  2. Hvorfor ble det ikke kjørt emisjon når kursen lå på 60-70?
  3. Hvorfor ble nr 2 og 3 (Biontech og Bavarian) kastet ut av PCIB FØR nr 1 (AZ) var fast på kroken?
  4. Hvorfor lot AZ identifisere seg i desember.
  5. Hvorfor kommer ingen publikasjon rundt Vac i tidsskrift midt i en pandemi når vaksine er ordet verden skriker mest etter
  6. Hvorfor brukte de så lang tid å forhandle
  7. Hva skjedde i de 5 ukene fra PW sa «most soon» til tidsfristen ble forlenget med ytterligere 6 mnd
  8. Hvorfor er PW så sjokkert av dagens kursfall (dømmekraft i hensyn til emisjon)
  9. Hvorfor sitter PCIB igjen med bare 2 Nac samarbeid
  10. Hvorfor bruker ellers standhaftige PW store superlativer rundt både Nac og Vac når ingenting positivt tilsynelatende skjer?
  11. Hva skjer med «tidlig» partner i Asia på trumfkortet Chem
  12. Hvem har fortsatt troen på PCIB og kjøpte 5,7 millioner aksjer i dag. Hvem er de nye aksjonærene av 15% av PCIB i dag.

Her er noe som skurrer fullstendig. Har PW noe backup i Nac, som gjorde at de kunne «tøffe» seg i forhandlingene? Hva skjer med satsingen i Vac som skulle bestemmes i høst (egen vaksine eller partner). Der er så mange brikker i puslespillet som mangler, at jeg forventer at det lettes på sløret i nær fremtid. Før det er det umulig å pusle.

Har en følelse av at vi får en snarlig opptur, men kan ikke forklare hvorfor.

Dette kan i så fall ikke bli særlig verre. En emisjon er vel utelukket i et selskap som har 215 mill i cash, og bare brenner 20 mill i kvartalet.

45 Likes

Punkt 6 : hvor har du det fra at partene har vært i forhandlinger ?
Og 7 : Var vel bare fordi AZ hadde gitt inntrykk av at de hadde kommet svært langt i analysearbeidet og at det ikke kunne drøye lenge før en konklusjon.

Pkt 6: Når Jonas Einarson har brukt det i flere podcaster, også med Per og Ronny som gjester, uten at de har gjort noe forsøk på dementere det, ja da kan jeg som menig og uvitende aksjonær gå ut fra at det stemmer.
Mener jeg.
Pkt 7: grei forklaring. Tabbe av PW.

6 Likes