Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Venner! Lenge siden jeg har vært innom her og dette er så rått! Seeer dere hva vi er med på her? Beklager hausete kommentar men dette er sjeldent øyeblikk for norsk biotech
Edit haha var jo innom her nettop sjukt , edit 2 men jeg tok ikke innover meg noe som i dag: dette er faktisk et veldig spennende øyeblikk for sektoren.

8 Likes

Hvor ble det sv deg, @Lothian?

1 Like

Jeg tror ordlyden er preget av forhandlingene. De er nok tøffe,og det er nok AZ som legger føringene. Tipper de er ute etter eksklusivitet. Det er ikke Pcib interessert i uten at det blir betalt klekkelig.

At dette drar ut, tenker jeg resulterer i at begge parter gir og tar og kommer til en fornuftig avtale til slutt.

8 Likes

Tok en lang skrivepause, og lesepause.
Regner med eg ikkje er den eneste som enkelte dager har scrollet gjennom 200 nye kommentarer om PCIB…uten de store nyhetene.

Men nå tror eg den lange ventetiden endelig går mot slutten.

Himmel eller helvete venter oss…

18 Likes

At de fortsatt forhandler betyr jo at de ikke er enige ennå. Ingen garanti for at de blir enige, men siden de fortsetter etter fristen fra meldingen er partene enige om at det er mulig å komme til enighet. Hadde en av partene trodd at de ikke kan bli enige hadde de avsluttet forhandlingene senest når fristen gikk ut.

Usikker på hvor mange slike forhandlinger som mislykkes. Sikkert ikke så lett å få tall på det siden mange forhandlinger pågår i hemlighet uten at markedet får vite noe. Mislykkes man i en hemmelig forhandling melder man det jo ikke…

1 Like

Når de blir enige og en avtale er i boks, er det noen regler på når de kan informere?

1 Like

Da skal det meldes umiddelbart.

1 Like

Ok. Da spiller da ingen rolle om børsen er åpen eller ikke?

Det er nok uansett med forhandlinger som med blant annet medisinsk forskning; sjansen for negativt resultat minsker progressivt dess lengre man er kommet i prosessen. Som paradoksalt nok er motsatt virkning av psyken til aksjonærene.

12 Likes

Det vil være informasjon som må meldes med en gang. Jeg mener formuleringen er “uten ugrunnet opphold”. 2

2 Likes

Sist gang , gikk de vel 17 dager over tiden, foer ny avtale ble meldt. Hva blir det denne gang?

1 Like

Om det er pris de diskuterer, så betyr jo det at AZ har funnet ut at PCI har et produkt de ønsker.
Det betyr at "vi“ kan være tøffe i forhandlingene.:sunglasses:
Om AZ ikke betaler nok, kommer det andre på banen.:man_dancing:t3:

2 Likes

Det var godt å lese, @Lothian. Begynte å lure på hvor det var blitt av deg.

Du husker sikkert også han som for mange, mange år siden sa at “dere vil bli rikelig belønnet”. Nå ser det ut til å skje der, men det var definitivt verken hans eller styrets fortjeneste.

1 Like

Litt av en oppgave å komme frem til enighet om riktig pris!
Går ut fra at man bruker referanser fra mest mulig sammenlignbare avtaler innen sektoren for å komme frem til et prisleie?

Hvilken kurs tenker dere er reel etter en avtale hvor begge parter er fornøyde? 120-140?

He he en god latter forlenger livet​:joy::rofl: Hva er det som gjør at du tror PCIB kan kjøpes forvente brøkdel av det Algeta i sin tid ble solgt for?:roll_eyes:

5 Likes

Det kommer jo anpå hva avtalen omhandler

Begge parter fornøyd?
Mulighetsrommet har vært diskutert mange ganger og det er stort - ingen tvil om det.

Men det er selvsagt ikke snakk om noen form for eksklusivitet eller oppkjøp i denne prisklassen. De som eventuelt tror det vet ikke hva de har investert i.

Men alt avhenger av hva AZ ønsker - de forhandler ikke om ti-kroninger nå. Det er jeg ganske sikker på.

1 Like

Hvis det RS sier skal benyttes som rettesnor så kan det nevnes at samarbeidet som skulle vare ut 2017, ble bekreftet forlenget ca 2 uker senere…den 18.01.2018… Så lenge vet jeg ikke om jeg orker å vente :weary:

2 Likes

Godt å se kommentar fra deg igjen e-mannen😊 og du er alltid spot on👌

3 Likes