Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Men vi to er rolig bamse!!!

4 Likes

Oppfølger til Maya-teorien

PW har selvsagt sitt på det tørre. Reker er med i kalenderen hans!

image

2 Likes

Jeg skjønner ikke helt. Når kursen fyker milevis opp fra 74 på litt for rolig volum, og alle kan se at topp 50 ikke viser særlig bevegelse i det hele tatt.

Hvorfor er det da sååååå overraskende at kursen kan reagere ned igjen?

8 Likes

Jeg har ikke noen formening om den er positiv eller negativ, men jeg håper på det første. Mener bare det er underlig at de ikke kunne lagt ut en melding i dag tidlig hvis det alt var klart, tror mest på utsettelse, håper da for oss alle at det blir kommunisert i dag! Virker ikke som jeg er den eneste heller :wink:

2 Likes

Nei dette går bra, bare og sitte rolig…(er jo skikkelig spennende dette her :blush: :blush:)

3 Likes

Jeg ser topp50 argumentet men hva mener du med rolig volym? Oppgangen hadde vell enda en særdeles god volym. Du har tidligere selv snakket om 60mil i omsetning mens de to dagene men sterkest oppgang hadde over 80mil…

3 Likes

Mitt poeng; ingen grunn til å la frykten innta topplokket dersom du selv ikke ser noen åpenbar grunn til at forhandlingene skal kræsje på dette tidspunktet.

Er selv like rolig/urolig som da kursen var over 80. Ingen av oss sitter med fasiten, som gjør at man kun har logisk tankespinn å lene seg på. Frykt som ikke kan oppbackes av argumentasjon er irrasjonelt.

7 Likes

De siste par dagene har frykten vært større enn grådigheten, og alt er bare spekulasjoner.
Det lønner seg sjelden å handle på frykt/grådighet. I tilfelle bør man som oftest gå motsatt.

Snart vet vi.
Jeg tror en no-deal hadde vært meldt allerede.

22 Likes

Hei. Så ikke om du fikk godt svar på dette så prøver meg:
-I tilfelle oppkjøp pleier vel kursen å kjapt gå til budet for å ligge +/- under 1% frem til oppkjøp er ferdig eller utgått. I dette tilfellet om det blir Contingent Value Rights som jeg vil tippe blir det litt vanskeligere, f.eks. bud på 400kr og CVR på opptil 400kr (tall tatt fra løse luften). Vil da kursen ligge på ca. 400 eller ett sted mellom 400-800? Det kan bli vanskelig å si hvordan CVR’s burde bli og vil bli verdsatt, i tillegg kan noen av de omsettes etter oppkjøp, mens andre kan ikke.
-Om det blir avtale, regner med kursen vil sprette ett stykke med en gang, men forskjellige aktører som fond og andre store investorer vil vel gjerne bruke litt tid til å regne på dette, så godt mulig kursen vil sige litt tilbake etter første hoppet for så å gå opp jevnere over litt tid, men dette er bare spekulasjon fra min side siden jeg har liten erfaring med slike avtaler.

Ellers er det mye fjas i tråden her nå så fort gjort at spm. som dine blir litt oversett, jeg var heldig å fikk gode svar på tilsvarende forrige uke, men må si jeg setter mye pris på alt fjaset også, eneste som roer nervene litt i dag å lese gjennom nye poster hvert 10de minutt :joy:

13 Likes

Håper på AZ avklaring. Er litt forbauset over stemninga her likevel. Ellers i verden kan viktige beslutninger som forvarsles -innen neste kvartal eller - neste år, faktisk påregnes som omtrentlig tidfesting. Den skråsikre tolkninga - før første juli - virker litt ensartet

2 Likes

Idag er det garantert mange spesielt småsparere som tar et valg dem vil angre bittert på den kommende tiden.
Jeg har ikke fasit og skal derav ikke utrykke meg bastant, men tenker ift de som selger, er det ikke nettopp dette mange har ventet på? Er ikke dette en slik sjanse man er på børsen for?

At belånte investorer dumper nå kan man til en viss grad skjønne, men for alle andre, nei, det kan jeg ikke skjønne.

Istedet for å gruble over salg overhodet nyttet jeg selv anledningen til å omrokkere litt å få kjøpt mer idag på denne duppen.
Skjer det utenkelige at det ikke kommer til noen avtale så var det uansett verdt forsøket, men det utenkelige har jeg vondt for skal skje så jeg er rimelig trygg på at kjøpet idag vil vise seg lønnsomt.

16 Likes

Oisann - her var det plutselig mye tvil blant menigheten. Juni er ikke over enda. Jeg har gjettet onsdag klokken 08.00 som tidspunkt for den forløsende meldingen ganske lenge og den skal nok treffe bra :wink: Er ellers helt enig i at ledelsen utsetter aksjonærene for unødig støy dersom vi ikke hører noe før børsstart 1. juli.

Forventer en god melding i morgen tidlig og slapper godt av til tross for at jeg ser en del aksjonærer med høydeskrekk akkurat nå! “Keep the faith” :slight_smile:

16 Likes

Nå ser det ut at det er få som ønsker å selge.

1 Like

Enig i det i og for seg.

Hvis jeg husker riktig når identiteten til AZ ble kjent og utvidelse av samarbeidet børsmeldt på ettermiddagen (Det var da PCIB fikk oversendt signerte dokumenter), så vi får håpe på det samme i dag :slight_smile:

5 Likes

Det er ikke alle sekulære som tåler en eksorsisme…

Klokken 18:10 ble dette børsmeldt, satser på noe lignende denne gang! :ok_hand:

9 Likes

RT: 75,50. Vi tar oss inn igjen nå, melding er jeg 99 % sikker på kommer i ettermiddag/kveld.

2 Likes

Ser ut til at nedsiden kan være tatt ut

1 Like

Litt privat forskning som understøtter en bra deal

  • PW snakker nesten perfekt norsk til svenske å være
  • Unntak: Når PW blir emosjonell og begeistret snubler han kledelig i morsmålets ord og uttrykk!
  • Snublingen skjer hyppigst i samtale om PCIBs samarbeid og mulige avtale med AZ

Konklusjon:
God avtale most soon!

6 Likes