Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvem hvor, når?

Det er ikke SÅ merkelig om frykten nå trumfer grådigheten. Vi har nå passert de fleste antatte tidspunktene for en børsmelding med avklaring. Enten det var fredag etter børs, mandag morgen, mandag ettermiddag og før åpning i dag.
Nå gjenstår kun etter børs i dag eller før åpning i morgen om ledelsen skal ha sine ord i behold.

Satser på avtale, men skulle den ryke, får vi håpe Walday og co sukrer bruddet med en skikkelig god plan B.

2 Likes

Absurd nok så er jo en biotech aksje på vei ned med bra volum rett før en viktig nyhet mer beroligende enn om den hadde vært på vei opp.

Alle vet jo hva som skjer da.

2 Likes

Brudd blir det neppe. Skal AZ komme noen vei med mRNA teknologien sin er det delivery som gjelder, og der er Pcib best i klassen. Nei her lukter det oppkjøp lang vei. Kyniske aktører som trigger stoploss gjør meg bare mer sikker på avtale.

Nå må jeg ut en tur, når jeg er tilbake tipper jeg kursen står i 80 kr.

22 Likes

Fordelen med et fritt marked er at alle kan bestemme selv om dem vil kjøpe selge eller sitte i ro. PCIB-aksjen er diskutert opp og i mente nærmest døgnet rundt og selv om det hagler positive eller negative meldinger så er det opp til hver enkelt å bestemme hva en vil gjøre med sin beholdning.
Personlig er jeg 100% amatør i biotech og derfor lytter jeg til dem med erfaring og peiling i faget. Dem ( les for eks Snøffelen) deltar ikke så aktivt i den daglige debatten for dem har grundig forfektet sin oppfatning av tingenes tilstand tidligere og det på en grundig/solid måte.
Bommer dem bommer jeg men jeg vil ikke dømme dem om vi alle bommer ( noe jeg ikke tror vi gjør). Treffer dem derimot vil jeg gi ros men valget om salg - kjøp er det kun meg som bestemmer.
Beholder min sterke tro på avklaring innen fristen.

14 Likes

Bli ute til i morra du, så må du legge til en null til :slight_smile: :sweat_smile:

2 Likes

Oppe i 77 igjen nå så her kan det bli mange lange neser utover dagen…

5 Likes

Grunnlaget for min aksjestrategi er det fundamentale + sannsynlighetsvurderinger for de forholdene som kan påvirke aksjekursene og som lar seg sannsynlighetsvurdere.

Basert på dette er det 100 % uforståelig for meg at noen oppfatter det negativt at PCIB og AZ forhandler hele tiden fram til halvårsskiftet.
Dette basert både på min tillit til at PCIB ville børsmeldt forhandlingsbrudd omgående, og den beskrivelsen av hvordan forhandlinge har en tendens til å bruke all tilgjengelig tid, og som ble gitt av en av våre medaksjonærer med erfaring fra krevende avtaleforhandlinger.

Jeg er 100 % sikker på at det blir en avtale “med peng” mellom PCIB og AZ, men ser en liten mulighet for at avtalen ikke er klar til presentasjon imårra.
Jeg har derfor forståelse for at noen selger litt for å være litt mer robust om en utsettelse fører til et midiertidig kursfall.

I tiltru til egen vurdering kjøpte jeg 5k på 74/74,10 og det ser ut til at dette snudde stemninga.

12 Likes

Jeg kan ikke helt forstå at man skal sette likhetstegn mellom utsettelse og kursfall.

Dersom de varsler utsettelse, så vil det jo være overveiende sannsynlig at de kommer til enighet, og at vi får en deal!

Da burde jo egentlig en utsettelse tolkes dithen at sannsynligheten for avtale økes, som burde gi en påfølgende kursøkning…

Tror forøvrig mange har godt av å koble av/ut noen timer nå, og tenke på noe annet. Så ikke man lar følelsene styre i de avgjørende øyeblikkene. Hadde man bestemt seg for å sitte til etter avklaring forrige uke, er det vel strengt tatt ingenting som har forandret seg til idag…? :ok_hand:

21 Likes

Jeg var egentlig ferdigkkjøpt, men valgte å lempe ut litt PHO og kjøpte litt mer på samme rangen jeg også Nike

2 Likes

Hvis noen lurer så handlet jeg nye 500stk på 75,6 i dag :cowboy_hat_face:

3 Likes

Enig, men det vi har sett de fire siste børsdagene i PCIB-handelen forteller tydelig at det ikke er det fundamentale som har styrt kursen.

Frykten for å tape, frykten for å miste en fin gevinst synes å prege handelen, og da er det sannsynlig at disse følelsene vil få ny næring fra en børsmelding om at forhandlingene fortsetter utover i neste måned.

Fundamentalt er en utsettelsesmelding en bekreftelse på at at partene har som mål å bli enige “soon” etter 1. juli!

7 Likes

At man skulle få så mye spenning inn i hverdagen pga aksjer hadde jeg aldri trodd for ett år siden. Jeg har trua på en avtale ut fra de gjennomtenkte innleggene som har blitt skrevet her inne det siste halvåret. Og for å virkelig utfordre meg selv, og iogforseg og for å sette tilliten til dette forumet på prøve, så skal jeg nå prøve meg på det som synes å være obligatorisk å teste ut: reker og rødvin :wine_glass:

5 Likes

Trodde det var opplest og vedtatt att man skal drikke hvitvin til sjømat men begynner å bli litt usikker nå. Skal se det an på kursen i morgen om dette er noe jeg også må prøve :joy:

1 Like

Jeg synes det er godt med rødvin til maten enten jeg skal spise noe eller ikke. :wink:

2 Likes

Dette er som julafton i gamle dager når du faktiskt bare fikk gaver dersom du hadde vært snill. Bare at du ikke helt skjønner når utdelningen faktiskt er…

2 Likes

Har PCIB aksjer helt tilbake til 2016, og har fulgt denne tråden en god stund nå. Mange dyktige folk her som har strødd om seg med analyser og beløp som går langt over min forstand (uten at det skal så mye til). Tror at man skal bli litt mer edruelige mtp hva som kommer. Men for all del, det er lov å håpe… :blush: :blush:

5 Likes

Kjøpte mine første PCIB-aksjer i januar 2017 til snittpris 20 kr pr aksje. Håper og tror på minimum en tidobling av inngangssummen en gang i løpet av 2020💰

4 Likes

Tiden flyr kanskje ikke akkurat idag, men likevel er det bare drøyt et par timer igjen av denne børsdagen som skal besegle skjebnen til samarbeidet mellom Pcib og AZ.

Jeg har en fornemmelse av at melding kjøres ut etter stengetid idag og at det legges opp til en investor call imorgen formiddag, så gjenstår det å se hvorvidt noe, alt eller ingenting av dette blir fasit.

21 Likes

Børs er brutale greier.
Tenk å bli kastet ut på stoploss et par timer før en avtale meldes.

Eller å miste 100 prosents oppgang på minutter dersom et halvt års forhandlinger ebber ut i ingenting.

Siden intensjonen fra begge sider har vært en avtale, får vi bare håpe og tro at de begge blir fornøyde i løpet av dagen.

3 Likes