Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Blir den liggende i rangen 70-75 nå til melding kommer?

Spør igjen om 1 måned;(

1 Like

Det har du selvsagt 100% rett i, men panikk utløses av forskjellige faktorer.

a) Man er usikker på egen investering, ikke satt seg godt nok inn i objektet.
b) Selskapet har ikke kommet til enighet, man vet hva man har.
c) Man er belånt i større eller mindre grad, kursen faller under det kristiske nivået.
d) Man er ny i markedet og er ukjent med mekanismene.
e) Makrobildet kan være uforutsigbart og vanskelig å lese.
etc.etc.

Det finnes så utrolig mange elementer som kan påvirke investorers handling.

7 Likes

Tesla har faktisk allerede annonsert at dette kommer i loepet av et par aar. Det jobbes intenst med og lage batterier som kan lagre mer stroem, hvor de sier de allerede har naadd nye store milepaeler. Og naar de kommer paa markedet, vil nok folk staa i koe for og kjoepe. Det ligger nok en stor verdi i og slippe og lade bilen mer enn en gang pr, maaned. Og til sammenligning er det ett skrikende behov for bedre kreft og annen sykdomsbehandling i markedet. Markedet vil nok ikke vente paa dette, uansett pris, hvis PCIB sammen med partnere har forsket seg frem til og helbrede f.eks. diabetes, bukspyttkjertelkreft og mange andre krefttyper man ikke kan helbrede i dag.

Det AZ vet, er at ingen andre ligger like langt fremme (foruten muligens Biontech), rundt forskning med verdens beste leveringsteknologi, slik at de har nok ikke panikkhastverk. Men de oensker ganske sikkert ikke at PCIB skal selge deres fimaNac resultater til andre BP selskaper,

Og er forskningsresultatene de har oppnaadd sammen med PCIB saa gode at AZ ikke oensker dette, sitter PCIB med rimelige sterke kort paa haanden. Noe som forhaapentligvis vil gjenspeile seg i en avtale, eller ett bud paa fimaNac, eller paa hele selskapet.

7 Likes

Må jo også nevne at folk ha forskjellige tilnærming til trading. Mange lukker alle posisjoner intradag feks
og man har ikke nødvendigvis et forhold til Pcib i det hele tatt unntatt kortsiktig opportunisme.

2 Likes

I påvente av «breaking news» påvirkes humøret av hvordan kursen utvikler seg. I går var stemningen upåklagelig, i dag får selvbeherskelsen en knekk igjen i og med at markedsverdien av selskapet går sørover.

Enkelte lovpriser ledelsen og styret mer enn de lovpriser Herren. Basert på hva selskapet har fått til kan man definitivt si at en del av denne rosen er berettiget. Siden jeg har «mørkets fyrste» som avatar må jeg prøve å være litt motvekt til haussekoret. La meg begynne med det viktigste: kommunikasjonen er urovekkende dårlig . Jeg har vært i direkte kontakt med ledelse og styre flere ganger for å påpeke viktigheten av nøyaktig guiding samt at lovnader bør oppfylles så langt det lar seg gjøre. Slik Per har formulert seg i ulike settinger i senere tid har han dessverre bidratt til et kaotisk børsklima. Jeg har fått inntrykk av at lille PCIB har hatt nærmest «balletak» på AstraZeneca med den meget solide fristen, 30. juni 2020. Nå freser vi inn mot sommeren uten avklaring på flere viktige milepæler. Kanskje de henger sammen? At man ikke kan gi info om fimaVACC på grunn av at man mangler en avklaring mot AstraZeneca? Kanskje ikke? Track-recorden på guidingen er uansett fremdeles like upresis som ei ødelagt klokke. Det var kanskje stygt sagt mot klokka siden den faktisk viser riktig tid to ganger i døgnet. Forbedringspotensialet er enormt på kommunikasjon og guiding!

Vulnerability

Jeg kjenner jeg blir litt utslitt av dette opplegget. Våkner opp i fyr og flamme og starter morgenen med å trykke på F5 knappen. «No news»! Det siste jeg gjør før jeg legger meg, ny runde med F5 – fremdeles tyst som i graven. Gjennom dagen er jeg sikkert inne hundre ganger for å få bekreftelsen jeg har ventet på i 7 måneder. Det hadde kostet lite å være i forkant av denne stormen. En enkel børsmelding om at vi dessverre trenger mer tid hadde vært tilstrekkelig for min del. Da holder man lovnaden. Kan ikke skjønne at dette skal være så vanskelig?

Så over til å filosofere litt igjen:

Det kan vel ikke tolkes på noe annen måte enn positivt at dette trekker ut i tid? Det kan ikke være mulig å være forsinket med en slik melding for å deretter si at «samarbeidet opphører.» Hvis det skjer så er dette verdens dårligste aksjonærpolitikk.

Jo lenger tid det tar, jo mer kompleks er avtalen? En liten avtale er enklere å få på plass enn en stor! Tiden er derfor på vårt lag? Den lille djevelen i hodet kryper frem og irriterer seg over manglende melding, mens den fornuftige engelen på andre siden av hodet forklarer meg at dette tross alt er positivt! :innocent: :smiling_imp:

Den store omsetningen viser at mange kaster kortene og like mange (naturligvis) plukker nedfallsfruktene fra utålmodige, usikre, engstelige og vaklende aksjonærer. Man kan ikke forvente noe annet når selskapet skisserer tegninger over kart og terreng som ikke stemmer overens med virkeligheten. Tiden leger imidlertid alle sår, og når avtalen (jeg er overbevist om at denne kommer) er på plass så er vi antageligvis alle sammen superfornøyde. Men, det er uansett et lite skår i gleden at vi nok en gang blir offer for misledende informasjon. Tilliten til selskapets uttalelser blir like tynn i hyssingen som Jarl Varg i Vikingane. Dagens kaktus er oversendt og jeg håper den blir besvart med en unnskyldning og en særdeles god avtale. Om så skjer er alt tilgitt for denne gang! :pleading_face:

60 Likes

Et godt alternativ til å sitte og trykke F5 på newsweb er å sende:
VARSLE PCIB NYHETER
til 2022
Da får du SMS med børsmeldingen samtidig med at nyheter om PCIB blir lagt ut på Newsweb :+1:

14 Likes

Husk egen meldingslyd for denne! :rofl:

3 Likes

Synes du gang på gang oppsummerer det jeg selv tenker rundt selskapet, @Gunnersaurus. At de gang på gang viser seg like troverdige i guidingen som Vidkun den svikefulle, for å trekke Vikingane-parallellen videre, er skuffende. Greit nok at man bommer i ny og ne, men når å bomme blir normen føler man at man ikke lærer av tidligere feil. Hadde PW uttalt seg mindre bombastisk hadde alt sett så mye bedre ut. Setter de en frist for evaluering 30. juni er det kanskje ikke annet å vente at selve meldingen kommer i juli? Da er det ikke noe i veien med å si nettopp det, at vi forventer/går ut i fra/ser for oss/antar osv. en melding i løpet av juli. Å gi seg selv, og dermed markedet, litt mer tid kan kun slå heldig ut. Så får vi heller bli positivt overrasket av at meldingene kommer tidligere enn antatt, enn skuffet over at de kommer for sent. Gang på gang.

8 Likes

lurt, nå slipper jeg å få hjertestans når sartor senter sender ut melding om 20% rabatt på utvalgte butikker!

3 Likes

Det tenker jeg også, og særlig at det både blir noe og at det er komplekst utenfor kreft. Og jo lengre frem AZ sine kandidater har kommet, jo større og mer kompleks blir avtalen rundt dem. Og ingen mRNA-kandidater har kommet lenger enn AZD8601 :wink:

22 Likes

Hvor i løypen kan eventuelt AZD8601 + FimaNac starte?

Fase I.

Denne, med PCI:

8 Likes

Er dette whisfull thinking? Hvorfor har PCIB sånt ikke meldt? Jeg er denne gang noe usikkert om du har rett @polygon . Eller forstår vi hverandre feil?

Dette er vel Moderna

Kan starte, ikke har startet! Det er AZ som har lead på AZD8601, ikke Moderna

8 Likes

Det er minst 2 parter som forhandler.
Hva om den ene parten plutselig har kommet med et nytt og uventet utspill ?

2 Likes

Takk for flott info!

Jeg vil tippe en avgjørelse OM det blir kommersiell avtale er rett rundt hjørnet! Det skal ikke mye fantasi til for å si at det KAN være timer unna :crossed_fingers:

Tenk å sitte utenfor dersom det blir tidenes norske biotekavtale! Eller motsatt :joy:

2 Likes

Nok en grunn til å “kjøpe” seg mer tid ved å uttale seg mindre bombastisk. Da har man naturlig rom til å takle endrede situasjoner.

1 Like

Noen som kan tipse om hvordan en bestiller sms varsling fra utlandet? Norsk nummer.