Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

lag deg konto i Sbanken - gratis - Sett opp varsling - Gratis

4 Likes

Kjære medinvestorer, spennende tider, setter umåtelig pris på dette forumet, det er for det meste godt å stå samme med dere :kissing_heart: Ønsker å dele et par tanker:

  1. covid 19, som vi kan være ganske sikre på, har bidratt til forsinkelse. Dette har muligens endret fokus og prioriteringer internt hos AZ
  2. AZ jobbet med å tolke å analysere dataene så sent som april/mai. Da har de mest sannsynlig kommet noe sent i gang med forhandlingene
  3. Vi kan alle være enige om at guidingen til PW var uheldig, han har fått seg en lærepenge der. Men jeg tror han mente dette oppriktig og kunngjorde dette for å legge ekstra press på motparten.
  4. Jeg mener det er uheldig dersom «innen juni» skal bli PCIB sin akilleshæl. Alle som har forhandlet vet å utnytte slike «hæler». Så la oss støtte opp Pcib i denne krevende tiden og la oss gi dem den tiden de trenger for å lage den best mulige avtalen! Nå vet vi at BP er interessert! Men om AZ ikke blar nok opp, ja da tar vi dataene selv ut og finner andre interessenter, som igjen kanskje danner grunnlaget for et nytt vekstområde for « lille Norge»
  5. Vi som bitotek aksjonærer er litt naive når vi krever at Pcib i denne fasen skal gi oss informasjon, hva vil vi egentlig de skal si? Vi vet at det forhandles og at det per tidspunkt ikke er brudd.
  6. Jeg gir min fulle støtte til PCIB, stå på, ikke gi ved dørene, vi aksjonærer er villig til å vente i spenning på tidenes « deal»
54 Likes

Hyggelig at flere deler ut litt gule kort og det har ikke noe med selskapets resultat å gjøre men INFO er faktisk alfa omega for tillit og muligheten for å lykkes i markedet. 2 små setninger for ei uke siden ville gjort underverker for tilliten og det har dem både hatt tid og anledning til.
At ting trekker ut i tid er ingen garanti for at vi kommer i mål med AZ og vi ser på kursutviklingen at “markedet” ikke er like positive til tingenes tilstand som det flertallet i menigheten er.
Jeg både tror og håper vi lander en solid avtale men det ville vi gjort med litt mer info også.

4 Likes

Takk, skal prøve:)

Enig i mye du sier. Men er tilnærmet 100% sikker på at forhandlinger som nu pågår gjør det umulig å gi riktig tilbakemelding til et marked uten å forstyrre due dill og detaljer og eventuelle muligheter for det være seg flere interessenter på teknologi eller hele PCIB. Ikke tru PW og co leker butikk!!!. Derfor stillhet. Dette kan ledelsen og styret i PCIB. Ikke minst stoler jeg 100%, det er hyret inn ekspertise som skulle jobbe mot BP ble det sagt ved Q! :bomb:
Mulig du får svar allerede i dag :crossed_fingers:

Spiller det egentlig noe om kursen er 70kr eller 100kr i dag? Hvis det blir fornuftig avtale er plutselig PCIB anyway kanskje på dagen mer verdt enn kollega Vaccibody (8.2 mrd i mcap)!?

I så verdt vente noen dager på kurs 200kr aksjen om en skal bruke analogien. Helt umulig å spå om MULIG avtale. Utfra pågående forhandlinger kan det bli gigantisk avtale, og historisk stor norsk biotekavtale? Kan nesten ikke vente lenger jeg heller :partying_face:

En kan også påstå at vi er vår egne værste fiende om en er så urolig på de ansatte, ledelsen og styret som har satt PCIB i pool position! De skal ha all honnør og gis tillit, de har tatt det hit og mulig helt i mål! Om en ikke har tillit må en for all del selge! Så enkelt er det!

Dette er worldclass og derfor vil BP prate med biotekmygg.

20 Likes

Ingen som påstår at dem “leker” butikk eller gjør en tvilsom jobb. Tvert imot. Dem har gjort en megajobb som har gitt kanonresultat men det forsvarer ikke at dem skaper usikkerhet ved å holde kjeft når vi er lovet OPP TIL FLERE GANGER ( gjentatt for kort tid side) at fristen skulle overholdes. Og det er heller ingen som forventer at noe av samtalene skulle offentliggjøres men så enkelt som: Vi blir dessverre ikke ferdig til 30.06 og må ha noen dager - uker for den del-til.
Vi visste jo alle at det var samtaler på gang for hvis dette ikke var tilfelle så var også det meldepliktig info.
Nå er jo kursen så mye ned at det snart er innpriset no deal så her kan man si det svinger.

4 Likes

Når Einarsson (fjerde største eier) kommentere at vaccibody P.t. er eneste riktige verdisatte selskap i porteføljen, tror/håper jeg at vi skal et godt stykke opp ved avtale.

2 Likes

PW har gjentatt fristen utgangen av juni flere ganger, de klarte ikke denne selvpålagte fristen Når PW seinest 10.06 gjentok fristen kan de da ha fryktelig langt igjen til alt er ferdigstilt? Ingen vet, men det bør jo komme noe denne eller neste uke såpass oversikt bør jo PW ha.

2 Likes

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de skal børsmelde at de fortsatt forhandler. Det er jo implisitt ettersom det ikke er kommet noe negativt.

16 Likes

Få som kan skilte med like store resultater på sine investeringer som han. Er liten tvil om at han har bra teft både på børsmarked og på å være med å bygge selskaper.

https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/02/07/7495286/jonas-einarsson-har-gjort-1-million-kroner-til-1-milliard.-men-han-vil-ikke-ha-honorar.

16 Likes

Og enkelte virker ikke å ha forlatt barneskolen. Makan til frekkhet i tillegg til sentimentalt vasprat dag ut og natt inn. Håper det ikke bare jeg som begynner å bli forferdelig lei.

45 Likes

Problemet er kke st det ikke har kommet en melding, men at det ble sagt at det skulle komme en oppdatering i Juni. Det var åpenbart en tabbe som slår uheldig ut for alle som vil/må selge nå.

Om vi ser bort fra den tabben er situasjonen uendret. Det vil komme en melding med informasjon om formen på videre samarbeid med AZ. Alt mellom at samarbeidet avsluttes og oppkjøp er teoretiske muligheter. At noen blir nervøse av det spennet i mulige utfall er ikke så rart, men at en melding som sier at “vi holder på” endrer ingenting. Til tross for utsagn om oppdatering i Juni synes jeg at at en slik melding vil være minst like merkelig. At de gjør jobben sin bør helst ikke være nyheter verdig en børsmelding.

Om jeg hadde hatt like mye i potten som deg Arve, så hadde jeg kanskje sett på det på en annen måte. Vet ikke om jeg hadde taklet det egentlig. Dette er bare for spennende!

2 Likes

Einarson hausser selvsagt eget selskap. Skulle bare mangle. Og det bør man ha i minnet når man hører på Radium. Han er selvsagt biased.

3 Likes

Vi bør gi forhandlerne litt slakk. Det er mulig Walday har vært litt bombastisk med deadline 30. juni, og i stedet burde hatt datoen som en målsetting.

Det var i grunnen veldig hybris å være bastant allerede for et halvt år siden. For her er det to parter, Walday kan kun snakke for den ene.
Som mange har understreket er dette kompliserte avtaler, avhengig av hvor omfattende samarbeid man forhandler om. I forhandlinger kan det dukke opp stadig nye momenter underveis, og er det et godt klima i forhandlingene, med en konkret framdrift, setter man ikke foten ned og pakker sammen kl. 23.59 den 30. juni for å overholde en deadline satt i november.

Når AZ og PCIB fortsatt sitter sammen over Waldays tidsfrist, er det fordi BEGGE parter mener det har noe for seg, og at man kan finne fram til en avtale begge kan leve med.

6 Likes

Syyykt lei av dette Buffet-sitatet.

9 Likes

Du får stå til ansvar for egne vurderinger og handler selv.

Sutrepaver som klager på andre for sine investeringer er veldig lite sexy.

9 Likes

Enig! Einarsson er det nærmeste Norge har biotek ekspert! Stor takk til JE. Og jeg gjør mine egne vurderinger. Mine vurderinger tilsier SOLID avtale! Like fullt foreløpig finnes ikke fasit. Venter i spenning. Tror ikke det vil ta lang tid nu før fasit er her. Best guess, just hours! Og jeg her tatt feil hundre ganger før :joy:

16 Likes

Arve 1954
Din siste kommentar om Jonas Einarsson er nesten ikke til å tro - og sier mer om avsender. Er det en som virkelig vi skal lytte til så er det han og Radforsk. Dette er et seriøst forum - og nå er det vel på tide å lese igjennom innlegg før du trykker på send knappen.

22 Likes

Interessant artikkel fra WSJ 1 Juli om Moderna. Er spent på koblingen gjennom AstraZeneca og om fimaVacc plutselig er het potet og ikke «kun» Nac!? I det hele tatt mulig Moderna ikke har noe med forhandlinger!

Pris på dette?