Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg har skrevet det før og gør det igen. Alle vil gerne have svar og tranparans. Men i en situation som denne, tror jeg man skal lade virksomhederne gøre deres arbejde.

Udover virksomhederne er der naturligt en række både finansielle og juridiske rådgivere indeover. Der skal sættes op forskellige scenarier og modeller, som igen kræver en form for due diligence. Derudover bliver der hentet fagkompetencer som kristian Berg til bordet. Og når alt er samlet skal, virksomhedernes ansvarstagende myndighed forhandle. Sidst men ikke mindst kan det kræve at styret bliver involveret. Og så kan det være tilbage til tegnebrættet igen…
Alt sammen i en tid med CoVid19, hvor der ikke har været stor mulighed for fysiske møder…
Det tager tid og kræver selvfølgelig også is i maven på en aktionær…
Så kunne det selvfølgelig have været godt, hvis en ansat i PCIB havde haft titel af kommunikationsansvarlig, men det er så ikke tilfældet (eller så er den silo blevet bypasset i denne sag).

Alle de gode indlæg og analytiske tanker leder mig hen til, at der er noget godt i vente. Udfaldsrummet må vi så håbe bliver til en kæmpe optur, men muligheden for en lille optur er der også… Det bliver godt, når CEO kan redegøre for processen og plusser og minusser der opstod undervejs.

Måske det bliver en bog, hvor appendix bliver PCIB småprat 1,2,3,4,5…65. :wink:

27 Likes

Da ble det noen fler reker på meg gitt

1 Like

Jaja folkens. Da er det bare å lene seg tilbake med ei kald ei. Kan plinge inn når som helst.

Nå har vi sett nok i bakspeilet. La oss rette blikket framover.Jeg er overbevist at PW ved de neste forhandlingene på våre andre produkter kun vil kommunisere at børsmelding vil bli gitt med en gang når vi har avtale evt brudd. Jeg skulle gjerne vært en flue på veggen i forhandlingsrommet. Ferietiden brukes Av meg til spekulasjon. hvor gode/ eksepsjonelle data har vi? Hvor stort potensialet ser vi kontra AZ? Lisensiering/ oppkjøp? Jeg har tidligere oppfattet PCIB lite interessert i oppkjøp, men samtidig registrert en endring i uttalelsene til PCIB/Radforsk miljøet. Har andre interessenter meldt seg på? Hvis dette er en stor avtale tror jeg vi må belage oss på at det kan strekke godt ut i tid å bli enige om kapitaliseringen til denne avtalen. Dette er desidert den mest spennende aksjen jeg har vært involvert i, full valuta i så måte.

11 Likes

Hvis dataene er saa gode at AZ for enhver pris ikke oensker at deres konkurenter skal faa anleding til og ta i bruk fimaNac, kan vel PCIB be om hva de vil?

Porblemet er at vi ikke vet hvor gode de er, bortsett fra at de er gode nok til at PCIB kunne be om en avtale det foelger penger med.

1 Like

Visste det ville bli volatilt men sprøtt å se støtten til ledelsen bølge opp og ned i takt med kursen. Mange nervøse her ? Kanskje kursen ikke er oppblåst likevel ?
Med stort volum har alle hatt mulighet til å selge.
AZ driter uansett i kursen. De er ute etter leveringsteknologien.

Tenker det blir livlig her etter melding.
Lykke til :slight_smile:

19 Likes

5 kr per mottatt melding.

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Produkter-og-tjenester/SMS-tjenester/Varslinger-paa-SMS

3 Likes

A bit shocked at the amount of likes here tbh. If you lost your nerves and had to sell 20k because PCI didnt get one of the biggest companies in the world to just throw hundreds of milions of dollars at them at the exact date PCI stated, its not PCIs fault. What good would have a two line annoucement stating, yes we are still in discussions have really done. Not much i think. Maybe log out for a little while.

21 Likes

PCIB ble pålagt munnkurv angående samarbeidet med AZ i 4 år, så de kjører nok en stram linje i forhandlingene også. Begge parter frykter nok enhver form for lekkasjer, forhåpentligvis har vi noe stort i vente.

11 Likes

Tydelig at nervene begynner å ta overhånd for flere her nå. Jeg er overbevist om at det foreligger en logisk forklaring i hvorfor de ennå ikke har kommunisert med markedet angående forhandlingene (selv om det også er frustrerende/kritikkverdig når vi ikke får vite årsaken bak). Einarsson som er en av landets mest eminente på kunnskap om biotek, uttalte i siste Radium: “no news is good news”. Dette sitatet har nærmest fungert som et beroligende middel, spør du meg. Jeg føler meg ganske sikker på at det blir avtale i en eller annen form, de senere dagene også fått troen på et det kan bli bud. Uansett hva, er det spennende som fy!

7 Likes

Nå holder det, vi trenger ikke 1100 inlegg med krangling rundt forsinkelse, hva PW har sagt og at det ikke meldes noe. We get it, you’re pissed!

Dette er historie, det er forsent å fikse. Mange her tar dette helt med ro og ser på det som noe positivt, andre er helt klart forbannet.

PW skjønner nok selv at han kanskje ikke burde vært så spesifikk når han sa at melding kommer i Juni. Uansett så er det ikke noe å gjøre med dette nå, det er historie. Se fremover!

Hva som skjer bak låste dører vet ingen av oss, det kan godt hende de har munnkurv. Alle her vet at lekasjer er noe vi ikke ønsker i et selskap. Enda viktigere er det å forhindre lekasjer dersom det er noe stort på gang.

Vi har ingen påvirkning på når samtalene mellom pcib og az er ferdig. Len deg tilbake og vent, nyt sommeren, noe godt å drikke eller spise. Tenk på det fundamentale og hold roen.

52 Likes

Men… Det må da være mulig å kunne løfte blikket litt. Store avtaler deles ut om dagen også til andre selskap på børsen.

1 Like

Selvsagt blir det en avtale folkens. Akkurat nå er det penger på gata.
Men det blir nok tøffe samtaler om eksklusivitet vs ikke eksk. Sikkert ikke lett for Pcib å slå beina under BioNTech

2 Likes

Beethovens 5?

Kjeder du deg i ventetiden på melding? Forslag til pensum som kan få tiden til å gå!

Jeg er utrolig optimistisk nå for øvrig. At dette tar så lang tid tyder på at det diskuteres om større ting enn småpenger.

Og mens vi venter må man for all del huske på at vi for hver dag som går kommer en dag nærmere interim avlesning på RELEASE. Fort gjort å glemme i disse tider - men kanskje mer viktig enn alt annet :boom:

11 Likes

Håper PCIB ikke lar seg presse av AZ til å kuttene båndene til BioNTech uten at de får være med på dansen.

I fjor sommer sendte de først melding om forlengelse 3 uker etter utløp. Tror ikke det var veldig kompliserte forhandlinger da…så mulig at AZ bare har presset på for 6 mnd ekstra? Hvor går kursen da?

Kanskje det rett å slett er bedre om vi aksjonærer begynner å følge det siste som PW sa, altså “most soon” i stedenfor et dato. Og vi vet alle hva soon betyr i denne bransjen så det er bare å vente. Kan du ikke det så får du selge.

Er overhodet ikke bekymra for no deal, er ikke noen Ban ki Moon.
Eneste som sitter litt i bakhodet mitt er utspillet om at “små biotek som regel ikke er i førersetet mot bp”
Styret har da tross alt hatt antydet en meget hard linje ovenfor BPer før :thinking:

2 Likes

Jeg tenker de burde varslet om det var utsatt flere uker alla 18.juli, men dersom det er most soon(ila uka) så erre greit å ikke varsle.

4 Likes