Jeg har skrevet det før og gør det igen. Alle vil gerne have svar og tranparans. Men i en situation som denne, tror jeg man skal lade virksomhederne gøre deres arbejde.
Udover virksomhederne er der naturligt en række både finansielle og juridiske rådgivere indeover. Der skal sættes op forskellige scenarier og modeller, som igen kræver en form for due diligence. Derudover bliver der hentet fagkompetencer som kristian Berg til bordet. Og når alt er samlet skal, virksomhedernes ansvarstagende myndighed forhandle. Sidst men ikke mindst kan det kræve at styret bliver involveret. Og så kan det være tilbage til tegnebrættet igen…
Alt sammen i en tid med CoVid19, hvor der ikke har været stor mulighed for fysiske møder…
Det tager tid og kræver selvfølgelig også is i maven på en aktionær…
Så kunne det selvfølgelig have været godt, hvis en ansat i PCIB havde haft titel af kommunikationsansvarlig, men det er så ikke tilfældet (eller så er den silo blevet bypasset i denne sag).
Alle de gode indlæg og analytiske tanker leder mig hen til, at der er noget godt i vente. Udfaldsrummet må vi så håbe bliver til en kæmpe optur, men muligheden for en lille optur er der også… Det bliver godt, når CEO kan redegøre for processen og plusser og minusser der opstod undervejs.
Måske det bliver en bog, hvor appendix bliver PCIB småprat 1,2,3,4,5…65.