Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

“Samme veien som høna sparker”? Og ja, det er noe alle må ta med i sine vurderinger.

Dette kan bli ekstremt bra eller ekstremt dårlig. Jeg tror på førstnevnte scenario! Og skulle det sistnevnte inntreffe så setter jeg min lit til RELEASE.

3 Likes

Du blir bare mer usmakelig dag for dag nå.
Litt morsomt med alt reke og rødvin fjåset og de mange store postene dine, som forøvrig ikke er å finne igjen i aksjonærlistene (:roll_eyes:).

Men nå må du ta deg selv i nakken, ser ikke mye til den “reale karen” noen omtaler deg som.

27 Likes

Det logiske er at AZ er minst like utålmodig som PCIB. De ønsker vel å få sette igang videre arbeid med teknologien. Var ikke det tilfellet, så ville samtalene allerede vært avsluttet.

4 Likes

Jeg har sluttet å bekymre meg for om det blir avtale eller ikke. Er heller mer spent på hvilken avtale vi får, for i mitt hode er det ingen tvil når vi vet de forhandler på overtid og at AZ er interessert. Hvor høyt tror folk kursen går om for eksempel diabetes er nevnt i avtalen?

17 Likes

Ser ut til at Per ble hissig på Einarson, når han låret seg ned for å titte gjennom vinduet. Persiennene er nede nå :smile:

7 Likes

Mail är gratis

Det er en forsiktig formulering. Under slike forhandlinger er alle aktører profesjonelle og fullt på det reine med at alt som blir sagt og skrevet under forhandlingene (pluss all tilhørende informasjon) ef konfidensielt på strengeste nivå. Nakkeskudd kan være en treffende metafor for hva løsmunnethet kan føre til.

5 Likes

Veldig enig.
Mye av dette er også børssensitiv informasjon som det slås hardt ned på om noen lekker.
At noen kanskje satser gård og grunn og er ekstra nervøse, kan ikke partene ta hensyn til, - skulle bare mangle.
Det med å satse gård og grunn er heller ikke noe nytt. Mange tragedier i kjølvannet av slik dumdristighet. Tror ikke det blir resultatet her , men det gis ingen garantier for noe.

Slutt med sytinga folkens og pust med magen.

“Alt blir bra” er jo slagordet i disse Coronatider.

Gjelder PCIB også, det er jeg nokså sikker på.

O.

5 Likes

På en måten så skjønner jeg frustrasjonen til Arve. Det blir litt som når man var barn og gledet seg til jul, nissen og alle presangene. Så når endelig den store dagen (etter laaaang ventetid) har kommet, så viser det seg at det blir verken julaften eller presanger. Uten at vi hører noe som helst fra nissefar. Klart skuffelsen blir enorm.

I og med at PW bare for uker siden sa at det kommer ett svar i løp av Juni. Så ville det være rart hvis dette skulle drøye ut i flere uker nå. Han må på det tidspunktet hatt rimelig god kontrol på hvordan de lå ann i forhandlingene.
Hvis dette drøyer ut i flere uker, så kan det være at her ble det forandringer i det AZ og PCIB først hadde blitt enige om? Hvilken forandringer kan dette være? Flere indikasjoner? Oppkjøp? Eller noe helt annet? Hvem vet.
Så til lengre tid dette tar til mer bull blir hvertfall jeg.

Jeg logger av og tar en spasertur over Hardangervidda, skal bli deilig å ikke ha mobil dekning på en uke.

Lykke til alle sammen :grin:

20 Likes

Det handler om å ha forståelse for hvordan ting ute i forretningslivet fungerer.

Noen ganger dukker det opp ting som bare gjør at man ikke har lov til å si noe som helst.

En skulle tro at biotek investorer hadde tålmodighet nok til å kunne holde seg litt iallfall, før man begynner å dele ut gule kort i hytt og pine.

13 Likes

Dette handler ikke om å dele ut kort i hytt og pine men mer det å slenge ut kommentarer i hytt og pine, slik Per har gjort.

Han har gjentatte ganger uttalt at “vi kommer til å melde noe i løpet av Juni”.

Nå vet nesten alle at Per er veldig forsiktig med hva han sier da han vet slike uttallelser ofte tas som en sannhet.

Det er da veldig snodig at han da så bombastisk har gjentatt denne setningen minst 2 ganger den siste tiden.

Det er da heller ikke rart noen reagerer sterkt, synes jeg. Når det er sagt kan jeg være enig i at nå bør dette være ferdig snakka og at vi heller bør fokusere på å bite negler mens man sipper litt av en nydelig Pinot Noir fra Napa eller Sonoma :smile:.

15 Likes

Og alle vet at når det er 2 parter så kan man ikke gi slike garantier. Fordi det kan dukke opp ting som gjør at man er bundet til hender og føtter om hva man kan/ikke kan si til markedet. Feil av Per å si det han sa. Men nå vet vi iallfall at det er noe som foregår i kulissene. Om det er AZ som forbereder søksmål mot PCIB for å unngå at de stikker av med alt, eller om det er oppkjøp på gang aner vi ikke. Men noe blir iallfall meldt snart.

Jeg både håper og tror at det er avtale om upfront payment og milestone payment på gang. Men er også forberedt på det verste. Skal tåle å bli med en tur ned i kjelleren, for oddsen for at dette går bra utveier risikoen, mange ganger.

10 Likes

En får mene, hva en vil.
Men, det er naturlig at PW er svar skyldig, i denne sammenhengen.
Derfor må folk ha lov til å etterlyse, et svar.
Det burde ikke være værre enn at PW melder at selskapet vil komme tilbake med resultatet av forhandlingene innen kort tid.

2 Likes

Når du har hatt visning av boligen din.

Tar eiendomsmegleren kontakt med deg for å si at :

  • boligen er solgt.
  • det har kommet et bud på boligen.
3 Likes

Per er nok fullt på det rene med hva han har sagt. Og jeg tviler ikke på at intensjonene hans var de aller beste de gangene han uttalte dette.

Men selv en CEO i en bedrift må akseptere å endre sin kjøreplan når en større aktør kommer på banen og viser interesse for det firmaet CEO styrer. Og det er nok dette som har skjedd med PCIB; AZ er såpass fornøyd med PCIB sin teknologi at de nå ønsker seg eksklusivitet på teknologien. Men for at et oppkjøp/ avtale skal gå i boks krever AZ fullstendig taushet så lenge forhandlingene pågår. Ingen av partene eller dem som er involvert i forhandlingene får ikke lov å si noe, kommentere noe rundt forhandlingene eller PCIB før en avtale er signert og blir offentliggjort.

I et slikt spill har selv den godeste Per ikke lenger mulighet til å oppfylle sine intensjonserklæring ovenfor oss aksjonærer.

Men sant og si; gjør det noe? Vi vet at Per hadde informert oss omgående dersom forhandlingene brøt sammen. Når vi nå ikke har hørt noe fra PCIB kan vi med rimelig stor grad av sikkerhet slå fast at store ting er på gang. For det å holde kjeft så lenge forhandlingene pågår, er ikke det samme som å stå med lua i hendene og ikke stille krav til f.eks. pris.

Jeg mener PCIB sitter med særdeles gode kort på hånden og at de inne overskuelig fremtid vil offenliggjøre en særdeles lukrativ avtale for oss aksjonærer. Da vil bi trolig også få en plausibel forklaring på hvorfor Per ikke holdt sitt ord om informasjon innen utgangen av juni.

Men når det skjer, så vil PCIB aksjonærene trolig være i en euforisk tilstand og ikke i stand til å oppfatte hva Per ønsker å formidle.

Ha en hyggelig aften og la dere nå ikke stresse av det som skjer. Her er nok store ting på gang og ledelsen i PCIB vil levere, nok en gang.

48 Likes

Vil (over)leve, eller levere? :sweat_smile:

3 Likes

Ja og hvor mye var AZ villige til å betale? :sweat_smile:

2 Likes

Takk! Trykkleifen var nok på besøk. :wink:

Et askpekt ved å si høyt at det kommer en oppdatering i Juni er at forhandlingsmotparten din også hører det. Om motparten også vet hvor kleint det er at den lovnaden ikke oppfylles, så har motparten muligheten til å utnytte dette.

Jeg tenker at ingen avklaring i Juni i det minste tyder på at PCIB ikke har latt selvpålagte tidsfrister legge føringer for forhandlingenes gang. Jeg kan se for meg at de har tenkt “shit, dette gikk ikke så fort som vi trodde, men vi må bare ta den tiden vi trenger. Det er verdt å tape litt ansikt for 1 mrd ekstra i kassa”.

4 Likes

Men saa har forhandlingene plutselig tatt en annen retning, hvor PW maa foeye seg etter, eller jobbe for og tilfredstille BP kjempen Astra Zeneca paa en eller annen maate.

Slutt og sutre, sier det til meg selv ogsaa, for her snakker vi om big business. PW er helt sikkert lei seg for forsinkelsen som paa en eller annen maate som vi ikke vet, er blitt helt noedvendig.

Og husk uansett hvilke aarsak det er for at PW har valgt og godta forsinkelsene, saa eier vi forskningsresultatene og kan selge disse til andre BP selskaper.

Men i steden for og gjoere dette, har PW valgt og forlenge forhandlingene med Astra Zeneca, og da er det garantert en god grunn for dette;-)) Stoler fullt og helt paa valget til PCIB ledelsen, for de hadde helt sikkert ikke gjort dette, hvis ikke deres aksjonaerer (vi) hadde hatt noe og tjene paa det.(understatement)

6 Likes