Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Dataene er våre nå, det setter oss i en litt annen forhandlingsposisjon .

Ballegrep ble vel brukt av FiloD i sin tid om jeg husker rett

2 Likes

«Most soon» er kommunisert, ingen god formulering men indikerer likevel at det kommer noe snart, så bare å holde ut :grin:

1 Like

Et kort å spille på hvertfall…

Skjer vel hvis kortet taes ibruk. :slight_smile: får håpe at noen andre aktører har fulgt med og meldt seg på etter utløpet… :crossed_fingers:

2 Likes

Problemet her er at melding i Juni ble også kommunisert… Så hvordan vet man at “Most Soon” gjelder da?

Og definisjonen av “Most Soon” er det ingen som vet. Kan det være 3 dager, 3uker eller 3 måneder? :wink:

Å konspirere om årsakene til at PW ikke har vist vilje til å informere om hvorvidt forhandlingene ikke ble avsluttet 30.06 er for lettvint.

Vi vet slettes ingenting!
Det er altfor mye konspiratorisk «Dream On» i innlegg etter innlegg.

Selvsagt ligger håpet tilstede hos alle som har satset kapital på aksjen at det ender opp godt tilslutt.

2 Likes

Stoler sto hulter til bulter i kantinen på Oslo Cancer Cluster. En renholder med store øretelefoner svingte moppen i innøvde bevegelser over gulvet. Han kastet et raskt blikk bort på den eneste andre som var til stede: Mannen som satt ved et av vindusbordene og gravde i kald og tørr lasagne med plastgaffel på den niende timen.
Det slo i døren. Jonas åpenbarte seg i åpningen. Han kikket spørrende mot bordet hvor den ensomme satt og kikket ut mot parkeringsplassen.
«Per?» sa Jonas og tok et skritt inn. «Forventet ikke å finne deg her. Jeg trodde d…»
«Jeg hostet en gang i morges,» avbrøt Per uten å ta blikket fra den nesten tomme parkeringsplassen. «Mellom den tredje og fjerde kaffeslurken. Eller, det var egentlig et kremt. Men Ronny sa han tok dagens møte alene. Kunne ikke risikere å hoste ned sjekkheftet, sa han.»
«Å ja.» Jonas satte opp et smil og gikk over gulvet. Tok plass overfor Per. Kjente på lasagnen og konstaterte at den var kald før han lot blikket hvile på et ark som lå mellom maten og en walkie-talkie. Han myste mens han leste det opp-ned. «Har du fått inn en søknad på CBO-stillingen? Er den stillingen blitt ledig?»
«Nei, men han der har sendt inn en søknad et par ganger i året de siste ti,» Per nikket mot kantinedisken, «og så var de tomme for servietter der borte.»
Jonas grep arket og leste inni seg. Nederst, i store bokstaver, sto det: «PS: VI FAAR CELLEGIFT TIL AA FUNGERE.»
Per kastet et utålmodig blikk på armbåndsuret og reiste seg. Korsla armene og nistirret mot E18 som strakte seg forbi bortenfor.
«Men, Per …» Jonas’ tone var prøvende. «Nå har dette her pågått en stund. Nå må du bare stoppe meg hvis jeg spør for mye …» Han klødde seg i skjegget med tommel og pekefinger. « Men hvor langt er dere kommet nå?»
«Vi har kommet di…»
Det skrapte i radiostøy fra bordet.
«Papa 0-1, dette er Romeo 1-0.»
Stemmen fra høyttaleren hadde knapt fullført før Per hadde grepet walkie-talkien.
«Ronny,» sa han bestemt. «Det er fortsatt bare oss to på denne kanalen.»
«Stemmer, det. Sorry. Hva gjør du?»
«Hva jeg gjør?!» ropte Per. «Gi meg status.»
«Status e at jeg nettopp forlot møtet. E du fortsatt på kontoret?»
«Kantinen. Status!»
«Dette her må jeg nesten fortelle deg face to face.»
«Når er du her?» spurte Per i en stram tone.
«Most soon.»
I bakgrunnen kunne de høre Ronnys vespa starte opp. Per trykket inn knappen for å svare da Jonas skjøt inn:
«Hva betyr egentlig det, Ronny? Most soon.»
Ronny lo. Så sa han: «Du e jo ikke dum.»

17 minutter senere kunne lyden av 23 illsinte hestekrefter høres da Ronny raste bortover parkeringsplassen. Han parkerte ved døren, tok av seg halvhjelmen, stakk den inn under armen og beveget seg mot døren.
«Men hvor e Jonas?» var det første han sa da han kom inn i kantinen.
«Jeg regner med at det du skal fortelle meg er need-to-know-basis, og J…»
«Jonas doesn’t need to know,» fullførte Ronny. «Iallfall ikke ennå.»
«Hva mener du?» spurte Per.
«Vi får nå først se om de tar til fornuften.»
«Utdyp.»
«Nei, altså …» Ronnys blikk landet på lasagnen. «E det ho May-Ling som har laga?» Uten å vente på et svar grep han til seg maten og tok en bit. Myste ut i rommet mens han tygde. Så kom gliset. «Det e ho May-Ling sin, ja. Skal jeg fortelle deg hva hun putter oppi som gjør den så god?»
«Nei. Møtet, Ronny.»
«Nysgjerrig?» Ronny tygde mens han kikket bort på Per og smilte. Svelget unna. «Det ble nei fra meg denne gangen.»
«Nei fra deg? Du er blitt fryktelig kjekk i kjeksen etter det eurostuntet ditt.»
«Der e du faktisk ved rota til dagens lille … fartsdump.» Ronny stakk en hånd i innerlomma på dressjakka. Trakk opp et ark. Skjøv det over bordet.
Per grep arket og holdt det opp. Det var den lengste tallrekken han hadde sett. Summen var gigantisk.
I dollar.
«Og dette sa du nei til?» spurte Per med rynket panne.
«Naturligvis,» svarte Ronny kjekt. «Jeg spurte den bermen om de hadde bodd på månen de siste månedene. Da så de dumt på meg.» Han tok en ny bit. «Alle i bransjen vet da at jeg kun forholder meg til euro.» Han flirte. «For en gjeng med glade amatører. Dollar, liksom. Da’ah.»
Gaffelen skrapte mot bunnen av tallerkenen. Nok en bit. Per stirret hardt over bordet før han reiste seg. Stakk ut armen og knipset.
«Nøklene til vespaen. Nå.»
Ronny ga ham nøklene og sa:
«Husk å fylle full tank.» Han snudde seg på stolen og så Per gå mot døren. «Hvor skal du forresten?»
«Hvor jeg skal?» sa Per oppgitt. «Det er på tide å komme seg over målstreken før Arve kjøper hele dette bygget og fyller det med sement.»

103 Likes

Nå må dere høre gjennom hva Per sa folkens. Han ramset opp alle Nac-samarbeidene før han på litt dårlig engelsk sa at det samarbeidet de ventet nyheter “most soon” (dvs først) fra var AZ.

7 Likes

Det har vært noen dager med side opp og ned om forventninger til melding, analyser, konspirasjoner, følelser og ikke minst kritikk mot diverse personer.
Har dere stoppet opp et lite sekund, lest meldingen fra november - 19 og tenkt over hva følgende betyr?
“The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”

Tiden skal benyttes til å evaluere potensialet for videre samarbeid. Det er ingen bekreftelse på at en avtale “in the money” skal være signert før 1.7.2020.
Da det p.t. ikke foreligger en motstridende melding om at “streken” hva angår samarbeid settes her den 30.6.2020, er det nærliggende å tro at selskapene har evaluert og er enige om videre samarbeid. Det som mangler er formalitetene, derfor ingenting å melde p.t.
“den kommer når den kommer” ble det vel sagt i en korridor eller noe…

8 Likes

@dtyno revisor?

image

4 Likes

Godt du oppklarte grunnen til forsinkelsen :joy:

1 Like

Haha, neppe :sweat_smile:

@Statsmedisteren :clap::clap::clap::clap:

1 Like

Det er riktig dtyno, men Per har uttalt at resultatet av forhandlingene ville komme innen juni, i ett par podcaster etter dette;-))

Ellers tolker jeg most soon, som saa snart som mulig. Og det er snart;-))

Naa maa vi gi PCIB all tid de trenger for og sy sammen en god avtale/bud for oss, og haape paa det beste.

3 Likes

Du får høre på hva han sa solo, most soon var at dette var det Nac-samarbeidet han varslet nyheter fra først. Regner med at ting kan skje om ikke lenge likevel.

Sjog, regnet med at du forstod at det var Nac samarbeidet jeg siktiet til, Siden det er der vi har samarbeidet med Astra Zeneca.;-))

Minn deg selv på at dette ikke er normale tider.
TTT er nå ATMLTEN
Alt Tar Mye Lengre Tid Enn Normalt

Vi vet vel ikke hvem fra AZ som er med i den pågående prosessen med PCIB, og heller ikke hvilke andre aktiviteter disse er involvert i, og hva som er prioriteringene av disse. Ei heller vet vi når de har ferie, osv.
Det vi vet er at konklusjonene ikke lå klare innen 30. juni, og at ingen, selv de involverte, kan i dag si noe om når de er ferdige.
PCIB ser neppe noen grunn til å informere om at de trenger mer tid. Det har jo alle allerede skjønt.

1 Like

Det lydklippet fra radium podcast med Per er grunnen til irritasjon her på forumet.

Kan brått kalle det nervøsitet og uro da ingen oppdatering ble lagt frem ved sagt frist :sweat_smile:

Men noe har skjedd paa veien dit, hvor resultatet er at dette tok lenger tid enn han regnet med. Det er ingen grunn til og mase mer om dette. PW hadde selvfoelgelig oensket at han hadde kunnet gi oss ett svar foer juni var omme, men naa ble det ikke slik. Og det er garantert en god aarsak til dette. Det kommer naar det kommer, punktum finale.

4 Likes

Helt enig, men jeg kan forstå usikkerheten som igjen fører til frustrasjon for andre investorer her inne :innocent:

2 Likes