Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Blir uansett sittende til RELEASE er i mål dersom ikke selskapet blir kjøpt opp i mellomtiden. Blir spennende å se hvordan selskapet utvikler seg de årene som gjenstår av det studiet. FimaNAc og FimaVacc kan i løpet av noen år gjøre Pcib til et mellomstort farmasiselskap verdt over 100 mrd kr.

9 Likes

Hvis du bare skal ha varsel kring børsmeldinger fra PCIB så kommer det ikke koste mange kroner :sweat_smile:

7 Likes

har heldigvis en del tomflasker liggende slik at jeg får dekket SMS utgiftenen som kommer :sweat_smile:

7 Likes

Ok, then I misunderstood you. I thought you meant that we had to get the PCI technology on the market now soon, or else it would be outdated in the near future (or something like that). In Radium podcast 104 Kristian Berg told that the average time from idea to market for a drug is 40 years. We are now having the first big acid test for the PCI technology. If it is as good as many of us here at TI think it is (in addition to PCIB and dr Berg himself), we are up for some really good news, very soon. A potential deal with AZ will give the very important validation from a big player that we are lacking. Good luck.

7 Likes

hva med å melde seg på det der nyhendebrevet man kan registrere seg på? får vel samme meldingene der?

If we are talking about an average then this is a consensus that should be easy to find.

Unfortunately I have been researching for pretty much the whole afternoon for literature on this but unfortunately I haven’t found it.

However 12 years and 16 years average are mentioned repeatedly and that’s from discovery to NDA approval by FDA.

So I don’t know what KB meant but until now I fail to find evidence to support it.

3 Likes

Amphinex som er den intravenøse formuleringen av fimaporfin er en photosensitizer som kanskje kan sies å være et produkt men iallfall trenger et annet produkt for å ha en funksjon. Altså ved å forsterke godkjente cellegifter(chem), vaksiner(vacc), eller nukleinsyreterapier(nac).

Det var dette jeg mente med at PCIB ikke har et eget produkt men en leveringsteknologi. Den må altså kombineres med et annet molekyl/produkt.

Enig @Jubel?

6 Likes

Enig og det er gjengs i biotek at det både leveringsteknologi (som er produkt), proteiner, molekyl patents (også produkt) er gjensidig avhengig av hverandre.

Ser ut til at flere bioteks har en lovende pipeline men mangler leveringsteknologi (igjen også produkt) for å få et produkt til markedet :partying_face:

4 Likes

Både Moderna og BioNTech har laget sin mRNA vaksine kandidat mot covid-19 som nå i sommer begge går inn i siste fase. De er oxo de som gir oss størst håp om en effektiv vaksine rundt nyttår sammen med kandidaten til Oxford University-AstraZeneca.

Verden står i brann #Corona & Black Lives Matter!
Corona har aksellerert mRNA revolusjonen som kommer…! Og tidligere timelines på discovery til markedet blir kortere og kortere… #EVOLUTION !!
god helg :beers: NB! rekene får vente til avtalen er signert :shrimp: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 Likes

I agree that 40 years intuitively sounds like a long time, but KB said it in Radium 104 anyways. 12-16 years is probably more in line, at least with the programmes FDA has nowadays (AA, PR, FT, BTD & ODD).

2 Likes

“Corona har aksellerert mRNA revolusjonen som kommer…”

I tillegg til interessen ifra AZ rundt FimaNac - Så kan interessen rundt FimaVacc ha kommet som en “tidstyv” i thrilleren om PCIB :smiling_face_with_three_hearts:

“Potential COVID-19 opportunities
Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential
treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with
their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the
short term. PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to
contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical
needs.”
:rocket::partying_face::blush:

7 Likes

Det blir som kjent her i “sørlandsbeltet” hele tiden nevnt at de ikke holder det de har sagt/lovet med informasjon…

Vel hvis “myggen” PCI er i forhandling med “ørnen” AZ… da bør vel gud og enhve r mann skjønne at “myggen” holder kjeft når “ørnen” sier det.

Her er det bare og vente…

Nevnte det samme for ett par dager siden, men det er jævlig mye “skylapper” er om dagen. Flinke folk, men få opp rullegardinen.

Tror vi får en fantastisk utvikling fremover på aksjen, men ROM ble ikke bygd på en dag. :blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

13 Likes

Betryggende å se at styreleder i PCIB (Hans Peter Bøhn) allerede i 2010 holdt foredrag om verdifastsettelse av noterte biotekselskaper (se bilde).
Er det nå budkamp om viktige indikasjoner, hele Nac, eller hele PCIB?
Ja, Nei eller utsettelse kunne med enkelhet vært børsmeldt.

25 Likes

@lenny godt fundet!! Det er da en dejlig info at sidde med som aktionær :+1:

4 Likes

Tredobling eller halvering? Uansett en fortryllende tradingaksje.

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer bull for hver dag dette trekker ut.
Det gjenstår selvsagt å se om det finnes noe som helst belegg for dette, men jeg antar at tidsbruken har sammenheng med at den forhåpentligvis forestående avtalen er omfattende og stor, og derfor krevende. Både finansielt og juridisk.

Det er ingen garantier for at partene kommer til enighet, men det virker i alle fall usannsynlig at man skulle bruke såpass med tid dersom avtalen som diskuteres kun innebærer småbeløp eller at AstraZenecas interesse for PCIBs teknologi er heller lunken.

Kun spekulasjoner og antagelser fra min side, men dersom AstraZeneca ikke var særlig interessert, så ville vel samarbeidet vært avsluttet for lengst. Og dersom avtalebeløpet som diskuteres er av ubetydelig størrelse for farmasi-giganten, ville de neppe brukt så mye tid på det.

25 Likes

Alternativt, det diskuteres oppkjøp. Enten av Kun FimaNac, Nac+Vacc, eller av hele selskapet.

Dette krever i så fall mye tidkrevende arbeid med finjuss rundt patenter, samt rettigheter til eventuell fremtidig videreutvikling av teknologien.

8 Likes

Når interessen fra AZ blomstret sommer 2019 med bekreftet synergi samt AZ lot sin identitet endelig bli avslørt tilsier jo at intensjonen definitivt er videre samarbeid. Når pcib sannsynligvis sitter med løsningen på delivery problemet og om AZ er av samme oppfatning så er det ikke mye som stopper AZ, da spørst det bare hvor stort AZ ønsker å se på dette.
Vil tro pcib er veldig på ballen og ønsker framdrift i forhandlingene men det vil jo dra ut i tid om AZ ikke har samme prioriteringen, tror likevel de må nærme seg noe nå i løpet av juli. Risikoen for lekasjer øker dag for dag.

7 Likes

Enig Durable, og det har de ikke gjort. Og for 10 aar siden naar jeg for foerste gang hoerte at fimaChem forterket effekten av cellegift mange ganger. kjoepte jeg sporenstreks PCIB aksjer, hvor jeg i mange aar har hoert PW si at vi har en meget effektiv leveringsteknologi, hvor de samme gode resultatene har gjentatt seg i fimaVacc og fimaNac Effekten oekes betydelig med vaar leveringsteknologi… Og hvert eneste aar, i ti aar har jeg ventet paa at BP skulle omfavne fimaChem, fimaVacc og fimaNac, Noe som forsaavidt skjedde for 5 aar siden naar AZ ble partner. Men det kan ikke regnes som en stor omfavnelse, siden det ikke fulgte penger med. Noe det heller ikke har gjort fra vaare andre fimaNac partnere.

Men i dag, med releasestudiet, alle, og nye fima’Vacc patenter, og de gode AZ resultatene med naked delivery ved bruk av fimNac, ser det endelig ut til at vi staar paa terskelen til og bli annerkjent av ett BP selskap, hvor min etterlyste omfavnelsen ser ut til og kunne bli forvandlet til en stor bjoerneklem i. Og hvor man har en sterk misstanke om at det er like foer flere BP selskaper banker paa vaar doer doer. siden vi har andre samarbeidspartnere med forgreninger inn i disse.

Men det er ike sikkert de faar anledning til dette, hvis AZ allerede verdsetter vaar teknologi saa hoeyt at de vil beholde den for seg selv. Det er vaar tur naa, og siden fimaChem, fimaVacc og fimaNac tilsammen kan benyttes til og forbedre behandlingen av ett uttall sykdommer, vel, kan jeg ikke se annet enn at dette maa bli stort.

Dette vet AZ, og verdien paa en leveringsteknologi som kan benyttes til og forbedre behandling av ett tosiffret antall sykdommer, hvis ikke et tresiffret paa sikt, kan umulig vaere lav.

Og da kan man enkelt spoerre seg om hvor stor verdi det f.eks. vil ligge i at PCIB sammen med flere partnere de neste ti aarene greier og forske frem f.eks. 6-7 suksessfulle medisiner? Og de neste ti aarene igjen like mange, osv. osv. Bare hvis release studiet blir vellykket, kan man i foelge PW regne at at fimaChem alene kan benyttes paa ett tyvetalls kreftsykdommer, og kanskje enda fler naa, som ultralyd er med i bildet!. ( P.S. for 10 aar siden spurte jeg PW om dette, hvor han nevnte minst ett 20 talls sykdommer) Det er vel tilsammen rundt en 130-140 forskjellige kreftsykdommer, slik at det er nok og ta av. Og hvis man legger til at fimaNac kan benyttes paa sykdommer som ikke er kreftrelaterte, blir tallet mye stoerre.

34 Likes

Jeg har hørt deg snakke om dette i over 5 år @solo og hvis dette realiseres må vi for all del ikke selge hele selskapet, potensiale er uendelig og avkastningen 10 år frem i tid kan være gigantisk. AZ vil garantert ikke betale noe i nærheten av hva dette er verdt. De vet at vi er avhengig av dem for å kickstarte det hele.

Hvis vi har tro på selskapet vil ett salg på kort sikt være fantastisk, men å beholde det med en fin samarbeidsavtale og utvikle det videre vil være eventyrlig.

6 Likes