Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Klimaet er nok mye bedre enn mange bekymrer seg for, Det vi faktisk vet , er at intet nei er kommet , og at det er 5.juli. Altså : Det er extremt sannsynlig at begge parter ønsker en løsning. Bare det er jo veldig såkalt bull…Det er jo litt synd at så mange er såkalt fullastet , hvis ikke hadde kursen steget enda mer…men mange har forstått at om kursen er 50 eller 80 spiller ingen rolle når det smeller.

14 Likes

Vi vet vel strengt tatt ikke hvordan dette er formulert. Nå husker ikke jeg ordrett hva som ble sagt, men jeg oppfattet det slik at fra 1/7 hadde PCIB eierskap på dataene. Dog ble nok det sagt med den forståelse om at man skulle bli enige om veien videre innen 30/6.

mulig hukommelsen spiller meg ett puss ? Er det noen som har sitatet notert ned, eller må man høre hele podcastn på nytt ?

Hvis dette på noen som helst måte gjenspeiler situasjonen, og det tror jeg neppe at det gjør, så har PCIB et stort forklaringsproblem ved neste Q-presentasjon.

Da må i så fall Per Walday stå til rette for strategien ovenfor AstraZeneca og hva i all verden som lå bak tankegangen om kun 6 uker til testing i andre indikasjoner, «sette press på AZ», «gode resultater i Nac», nå må det penger på bordet/ta neste steg, «det kommer en melding i juni om hva som er veien videre», «enormt potensiale», avsløringen av AstraZeneca som top10 BigPharma, mangelen på publisering av Vacc-resultatene, «we are in discussions», «the ggg news most soon» osv.

Hvorfor valgte man ikke da heller å konsentrere seg fullt og helt om FimaChem for gallegangskreft, og la Top10 BigPharma-samarbeidet og de andre pre-kliniske samarbeidene gå sin gang?

Jeg håper og tror at dette ikke blir noen issue, og at vi snart vil få se hvorfor Walday & Co har holdt kortene så tett til brystet.
Snart må det uansett lettes litt på sløret.

17 Likes

Det enkleste er ofte det beste, også når man skal tolke og analysere utsagn. Så den mest sannsynlige forståelsen av både Waldays og Skuggedals kommentarer siste måned kan gjerne være; Ja, partene har forhandlet frem en avtale i løpet av juni (som skissert av PW), men AZ har tatt forbehold om godkjennelse på et eller annet overordnet nivå i konsernet, og den prosessen er utenfor PCIBs kontroll (som Skuggedal indikerer ved å si at det ikke er de som sitter i førersetet og avgjør når det skal trykkes på gassen)

7 Likes

Det nye - for alle - er jo gjennombruddet i august - med fimaNacc som muligens er en liten verdenssensasjon ,( levering av naked nRna ) både for AstraZeneca , PCIB , og oss andre. Da ble fimaChem litt i skyggen.

2 Likes

Jeg ser ikkke meldingen som ´´drdr´´ skulle ha fått. Men når JE anmoder å la være forstyre PCIB mht AZ osv pga pågående aktivitet heller jeg mot å stole mer på JE enn noe annet.

2 Likes

Forsøkte å samle litt info om deals som AZ har gjort det siste ca året. Finner ikke mange, men de to nedenfor er diskutert her tidligere. Om noen finner flere deals, si ifra så oppdaterer jeg lista:

Hvis jeg ikke tar feil er dette de eneste deals med litt verdi AZ har gjort det siste året?

Interessant at begge er innen mRNA! Tydelig at dette er et satstningsområde for AZ.

27 Likes

På en regntung og småtrist søndag er det fort at det kommer litt vonde tanker. Da er det godt å vite at…

1+1 = 7

3 Likes

Bare mRNA Moderna driver med?

Er ikke vanskelig å se for seg at Moderna har lekt seg med Nac…

https://www.modernatx.com/pipeline

5 Likes

AZ har vel betalt alle utgiftene så langt for samarbeidet innen fimaNAc.For de andre partnerene innen fimaNAc så er vel kostnadene fordelt 50/50%.
Der må jo foreligge ganske omfattende avtaler til grunne ved oppstart av slike forskningssamarbeide både for AZ og de øvrige. disse omhandler nok hvorledes gå videre og hvordeles utvide samarbeidet og økonomisk oppgjør.
Tror neppe PW så for seg 5 års samarbeide da (dersom?) han gav eksklusivitet til AZ , slik at det er lett å forstå PW’s “nok er nok” til AZ’s stadige utvidelser.
Øvrige samarbeidspartnere må jo fra start i opprettet kontrakt være gitt opplysninger om at eksklusivitet foreligger.

Hva med de patentene (eventuelle sådan ) som måtte være søkt om men som pr i dag ikke er formelt godkjent.
Disse er eventuelt helt ukjent pr nå for markedet.
Hvorledes skal AZ tilnærme seg disse?

AZ er neppe interessert i at disse skal seile opp og skape problemer for sitt engasjement innen fimaNAc.

Og slik kunne en fortsette…

Hele poenget er at forhandlingene fortsatt pågår.
Hvilkien “hatt” PW har på seg betyr intet.

Men at dette løpet kan gnage på sjelen og gjøre ordentlig vondt er jo ikke til å stikke under en stol.
En hovedoppgave innen psykologi perhaps :slight_smile:

Lykke til

1 Like

Hvor har du dette i fra?

2 Likes

http://pcibiotech.no/pci-biotech-signs-pre-clinical-research-collaboration-agreement-with-a-top-10-large-pharma-company/

“The costs related to the research collaboration will be covered by the pharma company, which is one of the global leaders in nucleic acid therapeutics.”

3 Likes

Hvor har du dette i fra?

2 Likes

Er vel ikke heeelt utenkelig at Moderna-hypen smitter over på Pcib hvis AZ-dealen innebærer samarbeid med Moderna også?

9 Likes

Tør ikke tenke den tanken. Det er litt for heftig til å ta inn…

11 Likes

Nei, det skjønner jeg.

Men det er jo nærliggende å tro at en deal som innebærer Moderna vil tiltrekke seg utenlandsk oppmerksomhet.

Verden vil nok være svært nyskjerrig på den leveringen AZ/Moderna vil velge for mRNA

8 Likes

Finner ikke de andre i farten men mener å huske dette var oppsettene.
Men ta det for en påstand.

Legger ved denne som vel bekrefter at resultatene fra dette NAc-samarbeidet bærer frukter.
Kanskje det er eksklusiviteten til AZ som holder de øvrige tilbake?

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/05/PCI-Biotech-and-RXi-Pharmaceuticals-extend-their-research-collaboration.pdf

1 Like

07.jan.2020
Britisk-svenske Astrazeneca prøver å benytte seg av utviklingen av RNA-medisiner, en av tidenes hotteste teknologier for utvikling av nye behandlinger. Dette gjøres gjennom et nytt samarbeid med britiske MiNA Therapeutics, som har utviklet en teknologi for å utvikle det som kalles liten aktiverende RNA (saRNA), som kan aktivere spesifikke gener, og dermed oppregulere proteiner med terapeutisk potensial. Håpet er at samarbeidet kan føre til nye medisiner innen metabolske sykdommer . Til å begynne med vil de to selskapene samarbeide for å utføre in vivo og in vitro-eksperimenter, men hvis disse fortsetter som håpet, har Astrazeneca sikret seg en mulighet til å forhandle om lisensavtaler som lar legemiddelfirmaet fortsette å jobbe med molekylene som måtte komme ut av samarbeidet, rettet mot et genetisk mål som Astrazeneca har identifisert.

edit: er ikke penger på bordet i denne nei, men interesant er den :grin:

3 Likes

Øvrige partnere for uten AZ innen fimaNAc er aktive og består av “kvalitets-selskaper”.
Hvorfor er det så stille fra de øvrige partnerene innen NAc?

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2016/12/PCI-Biotech-and-eTheRNA-immunotherapies-research-agreement.pdf

1 Like

Hva tror du er grunnen?

Jeg tror grunnen er at PCIB-AZ samarbeidet er kommet lengst.

I tillegg så har det jo vært stille fra den kanten helt inntil nylig (Går man ett år tilbake visste man sånn cirka absolutt ingenting), og det er egentlig ikke så mye vi vet om samarbeidet nå heller. Bortsett fra at det er lovende, blomstret i fjor sommer, brukte mye tid i cellelinjer, at det ble utvidet til å sjekke synergier utenfor onkologi, osv.

2 Likes