Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

For alt vi vet er det forhandlinger “på overtid”, men noen av disse.

1 Like

Hvis AZ leser at vi blir sinte paa PCIB hvis det ikke blir noen avtale, styrker du forhandlingskortene til AZ.;-))(

UFO; Hvorfor er det så stille fra de øvrige partnerene innen NAc?

Her kan det si pang naar som helst. Ikke umulig at flere av disse har kontaktet PCIB i disse dager, redde for og miste sin videre tilgang til fimaNac pga. AZ Det ser jeg som meget sannsynelig. PW har nok hendene fulle og litt til.

4 Likes
2 Likes

Vi må jo håpe og tro at det er flere potensielle kjøpere enn gjengen som skriver her? :wink:

2 Likes

Ref: Radium Episode 128 - 54:50

12 Likes

Nærmeste jeg fant var dette:

Ref Radium Episode 128 - 1:04:26

2 Likes

Trodde Pcib i alle nac-samarbeidene låner ut sin teknologi og at samarbeidspartnerne tar kostnadene ved denne utprøvingen…(?)

2 Likes

Vet overhode ikke fasiten, men første som slår meg er kanskje at de gjor dette som et insentiv til å få seg samarbeidspartnere.

2 Likes

Dette spørmålet har jeg berørt tidligere; det vil si hvorvidt en lisensavtale mellom PCIB og AstraZeneca vil omfatte adgang til sublisensiering eller ikke. Åpenbart vil en slik mulighet måtte prises langt høyere. Med andre ord er dette nødvendigvis en av de viktige avgrensningene som må reguleres i avtalen.

F.eks. om du leier ut hytta til en annen person for de tre månedene juni, juli og aucust - og så etterhvert finner ut at leietakeren har gjort god butikk på framleie til venner og kjente på ukesbasis og sitter igjen med høyere netto enn du sjøl.

Det gjør du ikke om igjen.

7 Likes

Jeg har også oppfattet det slik. PCIB har da uttalt at de praktisk talt ikke har utgifter på NAC. Mener dette var tema ved siste emisjon, der type 90% skulle gå til Chem, en liten slump til VACC, og marginalt til NAC.

1 Like

Skal AZ noengang skaffe eksklusivitet og den intellektuelle porteføljen, er det rett tid nå. Etterhvert som FimaChem skrider framover vil butikken bare bli dyrere.
Legger de 1 milliard € på bordet nå, kan de faktisk få napp (kanskje). Mulig de må øke det litt pga Must’s stahet :smile:

Venter de vil det bli et juridisk virvar hvis Pcib går inn i andre avtaler i mellomtiden.

Eneste logiske er å slå til nå.

2 Likes

Hva mener du de skal få for 1mrd euro ?
Hvis du mener de kan kjøpe enerett til NAC håper jeg royalties kommer i tillegg.

5 Likes

Nei

Jeg tror de byr på hele butikken

2 Likes

1 mrd Euro for å kjøpe pcib? Høres ikke det ufattelig lite ut?

8 Likes

Ja

286 pr aksje.

Men et sted må de begynne

Får kanskje NAc for 1 mrd euro pluss royalties, men ikke hele sjappen.

Håper og tror de får problem med fler enn Must hvis de skal kjøpe hele butikken for 1mrd euro.

7 Likes

Ja

Enig at det hadde vært et ran

2 Likes

Er du vittig? Kan aldri tenke meg de største eierne går med på å selge hele butikken for under 3 mrd euro, og da med en liste contingent value rights på størrelse med en middels stor ordbok!
Håper ihvertfall jeg er litt nærmere en deg, blir litt usikker når valueringen til folk her spriker såpass😬

7 Likes

Hva prisen blir får vi se når den tid kommer. Jeg aner ikke. Håper selvsagt på mest mulig.

Men poenget var altså at tidspunktet ville vært riktig nå.
Folka på R&D hos AZ må legge fram resultatene og en eventuell kjøpsanbefaling for avdelingen som sitter på pengene. Forskerene på labben aner nok lite om selskapsoverdragelse etc. Derfor tar det også litt tid hos AZ.

2 Likes