Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Helt ærlig håper jeg på bud av hele PCIB… MEN har heller tro på et delbud på FimaNac og FimaVac.
Tviler på at andre BP “hiver” seg på i en budkrig, dette pga at de ikke kjenner potensialet godt nok til å satse så store penger på en “ukjent” kort…
Håper og tror AZ ser på PCIB som en uslipt diamant, som kommer til å bety mye for AZ sin videre satsning…
Deler flere av deres syn på at det faktisk dreier seg nå om pris og juridiske utfordringer… :partying_face::smiling_face_with_three_hearts::+1::blush:

5 Likes

49 Likes

We should not underestimate AZ’s will and its strategy, fimachem alone could pay AZ back all or considerable part of its investment in next few years.

1 st line treatment, ODD in US and Europe, hopefully ODD in Asia, accelerated approval path + premium pricing with market exclusivity for 7 years + potential off label use … etc. this can make fimanac a “free or partly free” investment for AZ.

19 Likes

Kjøper AZ opp hele PCIB, da kjøper jeg AZ aksjer samme dag! (ca 5-10% av gjenstående)

PCI har potensialet til å revolusjonere hele medisin markedet og den reisen vil jeg være med på!

PS: “Alle” har vel sett div Sci-fi filmer om medisinsk behandling… Får ei sprøyte, blir lagt inn i en tube og etter litt “scanning” og lys blir man behandlet og går ut frisk…

Blir penger ut av en slik teknologi!

3 Likes

Status nå, med 297 svar tilsier at minimum ett sted mellom 10-20% av aksjene i selskapet kontrolleres av aktive på forumet. (490 har svarte på salg poll, så en del som ikke har svart)

Med det man vet da er det trolig at de aktive på forumet lett kan blokkere ett kjøp hvis man skulle enes.

7 Likes

Til sammenlikning hadde vi en liknende poll for Nano før i år, hvor vi endte på at forumdeltakerne hadde mellom 4 og 6% av aksjene.

Edit: Samme antall stemmer.

3 Likes

Avstemningen i seg selv sier ikke om det er kroner eller aksjer, mulig noen bommer dersom de ikke leser alle inleggene over

Får lage en ny avstemming:
Stemte du sist: ja, nei. Hvis ja, mente du kr eller aksjer;)

1 Like

Burde vel være klart at det er aksjer ikke kr, ellers vil man treffe topp punktet allerede ved 1000 aksjer på dagens pris.

6 Likes

Avstemninger i alle varianter kan være spennende nok det, men tenker det viktigste nå er at det kommer en avtale på bordet så kan man agere derfra.
De færreste tror at det dreier seg om et bud på hele selskapet, skulle det mot formodning dreie seg om det får vi rikelig anledning til å sjekke ut våre muligheter.
Men kommer det et bud på hele selskapet på bordet må man anta at de største aksjonærene er kontaktet i forkant.

5 Likes

4 Likes

Nå har ikke jeg tittet på aksjelistene til PCIB på en stund, men er ganske sikker på at den har en veldig unormal sammensetning, veldig mange private investorer. Det vil vel gjøre det vanskeligere å avklare ett bud i forkant. Ofte ser man jo at over 50% aller helst 67% allerede har akseptert ett bud, det ville vel være så godt som umulig i PCIB da det ville involvert veldig mange aksjonærer ?

Et bud skal ikke avklares på forhånd. Det går til styret som så anbefaler og sender det til aksjonærene for avstemning. Mange små aksjonærer i PCIP er ikke et problem.

3 Likes
2 Likes

Ser man på Topp 50 er det et bredt innslag av “private” investorer ja.
Men som det ble skrevet igår, vi lever NÅ og en ting er å snakke om et mulig bud på si 3-4-500 kroner rent hypotetisk og svare på en avstemning, en annen sak er å få det forelagt svart på hvitt, at det faktisk kan skje.
Jeg personlig tror at det utgjør en stor forskjell for mange i deres valg.

3 Likes

Det er ikke mulig å kontakte noen aksjonærer i forkant for da må dem bli forespeilet en pris og ergo blir det info til noen få og ikke til alle. Det er ikke tillatt så akk det kan vi glemme. Om dem får handleforbud så kan dem jo røpe til venner og bekjente så den ballen legger vi død som Jon Almaas sier.

3 Likes

Nå forhandles det på overtid, det er svært svært liten sannsynlighet for at AZ ikke er interessert, da skjønner jeg ikke hvorfor kursen ligger nede på lavt 70 tall. Helt uforståelig.

Skjønner at de fleste her har de aksjene de skal ha, men det må da være utenforstående som har fått med seg hva som pågår??

2 Likes

Ja, kjenner ikke reglene godt nok rundt dette, men er det også utenkelig at styret ikke lufter et forelagt bud for de største aksjonærene?

1 Like

Jeg har sitti i en del aksjer som jeg har endt opp med å bli tvangs innløst etter bud. Tydelig at hjernen min spiller meg ett puss, mulig jeg blander med emisjoner, som jeg også har vært involvert i en del ganger. Som @arve1954 påpeker ville det vært lett å omgå handelsforbud i slikt tilfelle, så det er logisk ja.

Edit: Ny og oppdatert tabell kommer senere. Dette resultatet er ikke representativt inntil videre.

Statistikk med 360 registrerte stemmer. Resultat hittil tilsier 13,9% av selskapets aksjonærer befinner seg på TI.

Uten å nøyaktig vite hvor mange aksjer samtlige har og i tillegg ta stilling til bias, der jeg ser det som sannsynlig at flere er uærlige (selv om jeg tror TI er bedre enn steder flest) så vil det være klokt å gjøre noen antakelser.

  • Ved å anta at rundt 15% lyver om egen andel kan vi beregne et estimat på: (13,9*0,85) = 11,8% av eierene i PCIB som befinner seg på TekInvestor.

  • Videre bruker jeg gjennomsnittet på verdiene i undersøkelsen (dvs. i cellen: 1000-3000k ->2000 aksjer), som gjør at vi blir nødt til å ta ytterligere avslag for å få en nøktern fremstilling av data. Ved en feilberegning på 10% av allerede diskontert verdi: 11,8%*0,9 = 10,63%.

  • Dette ser jeg som en svært nøktern beregningsmetode ettersom vi har flere personer med 70 000+ aksjer der jeg har tatt utgangspunkt i 75 000 aksjer som gjeldende.

Nå har vi fortsatt mange som ikke har svar på poll, men jeg tror vi kan si med rimelig høy sikkerhet at vi har en eierskapsandel på TekInvestor som tilsier makt til å avslå et eventuelt skamtilbud på selskapet. Dette er viktig informasjon, og er kanskje en pekepinn på hvorfor det er så viktig å holde saklighet og debatt på en best mulig måte her inne.

30 Likes