Etter tilbakemeldinger fra godt annerkjente skribenter her inne har jeg gjort noen enkle korrigeringer, samt oppdatert antall med svar på poll (Nå 403 brukere).
-
Representanter med over 70 000, vil bli tillagt summen 350 000 antall aksjer, dette med bakgrunn i at flere av topp 20 følger med på TI, og har betraktelig flere aksjer. I tillegg er antall brukere med tilsvarende aksjer relativt liten.
-
Med lik diskontering som forrige innlegg, men uten å diskontere med ytterligere 10% feilberegning, vil jeg nå slå sammen personer som ikke snakker sant og feil ved beregning til 25%. Dermed blir regnestykket så enkelt som 29,5% x 0,75% = ca. 22%
Det vil si; Vi har en betraktelig høy andel av medlemmer på TI som er medeiere i PCIB, nærmere sagt minst 22%. Ved å ta utg.pkt i beregning fra @Investor sin poll så vil menigheten pr. dags dato avslå et bud på 286kr per aksje. Dette er selvsagt et grovt anslag, og man vet ikke hvem av de største eierene som ville gjort hva, men likevel gir det en pekepinn på at vi aksjonærer på TI er positive til selskapets verdi og ville ikke gitt bort aksjen for en slikk og ingenting.
Det blir utrolig spennende å se hva som foreligger oss i tiden fremover, og jeg har en følelse på at avklaring vil komme senest innen to ukers tid med hensyn på tidligere uttalelser.
Ha en fortsatt fin dag videre!