Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Etter tilbakemeldinger fra godt annerkjente skribenter her inne har jeg gjort noen enkle korrigeringer, samt oppdatert antall med svar på poll (Nå 403 brukere).

  • Representanter med over 70 000, vil bli tillagt summen 350 000 antall aksjer, dette med bakgrunn i at flere av topp 20 følger med på TI, og har betraktelig flere aksjer. I tillegg er antall brukere med tilsvarende aksjer relativt liten.

  • Med lik diskontering som forrige innlegg, men uten å diskontere med ytterligere 10% feilberegning, vil jeg nå slå sammen personer som ikke snakker sant og feil ved beregning til 25%. Dermed blir regnestykket så enkelt som 29,5% x 0,75% = ca. 22%

Det vil si; Vi har en betraktelig høy andel av medlemmer på TI som er medeiere i PCIB, nærmere sagt minst 22%. Ved å ta utg.pkt i beregning fra @Investor sin poll så vil menigheten pr. dags dato avslå et bud på 286kr per aksje. Dette er selvsagt et grovt anslag, og man vet ikke hvem av de største eierene som ville gjort hva, men likevel gir det en pekepinn på at vi aksjonærer på TI er positive til selskapets verdi og ville ikke gitt bort aksjen for en slikk og ingenting.

Det blir utrolig spennende å se hva som foreligger oss i tiden fremover, og jeg har en følelse på at avklaring vil komme senest innen to ukers tid med hensyn på tidligere uttalelser.

Ha en fortsatt fin dag videre!

21 Likes

fimaChem er relevant for glatt muskulatur. Strupekreft for eksempel.

2 Likes

Takk, det var ment som et retorisk spørsmål :slight_smile:

1 Like

Har fulgt med på TI ganske lenge nå ifm min investering i PCIB. Blir bare mer og mer imponert over hvor mange “eksperter” på biotech som finnes i dette landet. De strør om seg med ord og uttrykk jeg knapt visste fantes, ei heller forsto :innocent:
Det jeg trøster meg med er at om salget av PCIB skulle gå i dass, så vil det vel bare ta kort tid før horden av eksperter har funnet opp noe nytt som skal ta oss rakt inn i himmelen…
Imens krysser jeg fingra og håper at ekspertisen får rett :stuck_out_tongue: :crossed_fingers: :crossed_fingers: :+1: :joy:

Går alt i dass så overtar ihvertfall selskapet masse gode interessante data. Jeg tror ikke kursen kommer til å krasje totalt, dvs jeg tror den kommer til å ta seg ganske raskt opp igjen.

2 Likes

Finnes det egentlig noen eksempler på at AZ tar slike direkte minoritets andeler (10-25%) ? Og i så fall hva sier historien om slike posisjoner etter den initielle investeringen ?

Kan alltids lese gjennom AR, men om noen har svaret sånn på stående fot, så del gjerne.

https://www.crunchbase.com/search/funding_rounds/field/organizations/num_investments/astrazeneca

Det har vel kommet noen eksempler tidligere i tråden her
Den mest kjente i denne tråden er vel Moderna.

2 Likes

Mitt inntrykk av PCIB hver gang en milepælsdato nærmer seg :joy:

11 Likes

Jeg bare sier det virker rimelig å trekke den slutningen jeg gjør med utgangspunkt i den sammenligningen Skuggedal gjorde.

3 Likes

I alle mulige sektorer finner du veldig mange eksempler på at store partnere tar en vesentlig eierpost i selskaper som eier assets som er viktig for samarbeidet mellom de to. Du kan google selv rundt “equity stake” + partner osv.

3 Likes

Tviler ikke på det, men minoritetsinteresse uten innflytelse kontra en vesentlig eierpost (evt med direkte eller indirekte kontroll) er i grunnen to helt forskjellige ting. Derfor spørsmålet, også vurdert i forhold til om AZ kan ta 10% i en rettet emisjon uten at noe annet er med på “kjøpet”.

1 Like

10% av pcib i en sånn transaksjon som man f.eks kan anslå til 500 milioner kroner for å ikke sette et så lavt tall som får haussemenigheten her til å grine er et så lite tall for az at det ikke engang teller som lommerusk.

2 Likes

Låner denne og anbefaler den på det sterkeste.

Ikke glem at PCIB sin RELEASE studie som nå er i pivotal fase 2 med all sansynlighet laaaangt ville overgått resultatene for en tenkt studie fra Allisons CPI i samme lokasjon.

I likhet med overstående historie hvor de ble overrasket av antall CR så ble også vi imponert over antall CR i fase 1 studien for bile duct cancer.

Det ville vært litt av en tur å få være med på dersom PCI-teknologien bidrar til en betydelig bedret behandlingsmetode.

7 Likes

I tillegg til avtalen med Modern, som @yrune allerede har nevnt, kan du sjekke avtalene med Daiichi Sankyo og Silence.

4 Likes

Lurer litt hva de FOMO skrytere nå egentlig hadde tenkt … :thinking: :crazy_face:
Ellers er børsen opp.
Screenshot 2020-07-06 at 13.54.16

Det som irriterer, er at vi ikke vet hvor interessert AZ er. Er de;

  • avmaalt interessert - PCIB maa pushe for 1 indikasjon?
  • litt interessert, maks i en eller to indikasjoner?
  • interessert i 3 indikasjoner?
  • veldig interessert - i og lage en stor avtale med opsjon paa 5-6 indikasjoner?
  • superinteressert, og vil gjoere vaar leveringsteknologi til ett av deres hovedsatsingsomraader for mange medisiner? Noe som burde utloese ett bud.

Utelukker her “ikke interessert”, i og med at de forhandler med PCIB, noe de ikke ville gjort hvis de ga f… i oss. Og litt av grunnen til at vi ikke vet, er fordi forskningsresultatene tilhoerer AZ enn saa lenge. De har ingen forpliktelser om og informere oss om noe som helst. Det eneste vi vet er at PCIB syntes at AZ sine forskningsresultater er saa gode, at de mente det var paa tide og be om en ny samarbeidsavtale det foelger penger med.

Og ut i fra dette har det sivet ut info. om baade ett onkologispor og ett diabetes spor, samt utvidet testing for og se om fimaNac kan benyttes paa flere sykdommer enn hva som er nevnt over. Men fasit blir uansett at vi vet veldig lite.

Men vi vet en ting, og det er at vaar leveringsteknologi slaar dagens gullstandard paa flere omraader/sykdommer, hvor mange vet vi ikke. Men i sum mener jeg vi har passert de som leverer leveringsteknologien som respresenterer dagens gullstandard. Noe som betyr at BP kan ta-itu med sykdommer de tidligere ikke haade teknologi til og forsoeke og behandle paa en tilfredsstillende maate.

Og hvis det er slik, er fimaNac verdt mye, veldig mye. Ogsaa for AZ. Men som sagt vi vet ikke hvilke annerkjennelsesnivaa AZ vekter vaar leveringsteknologi paa, og det er irriterende naar man sitter her og forsoeker og forstaa hva som skjer… Og fordi vi ikke vet dette, har faktisk baade baisserne, og superopptimistene som undertegnede, sin sak i hevd paa denne traaden. Men jeg synes opptimisten har ett lite forsprang , i og med at PCIB og AZ forhandler, og har gjort det lenge. Pga. det, skal det mye til for at vi ikke naar ett av punktene nevnt over.

6 Likes

Jeg tror de diskuterer videre samarbeid og at det er ekstremt vanskelig å bli enig om detaljer og hvordan de kan kommunisere til markedet. Det siste pcib ønsker er et krakk i kursen. Kan være AZ ikke ønsker å strekke seg så langt som pcib ønsker og at de nå prøver å få til en riktig balanse så det blir positivt mottatt.

1 Like

Ikke glem at vi små samlet er mye større enn dem største . Alle har lik stemmerett ut i fra det antall aksjer vi har og det med tvangsinnløsning så betinger det at noen har sikra seg 90% da kan vi bli innløst om vi er blant den siste 10%-en.

1 Like

FOMO effekten er nok dradd ut, eneste som kan påvirke kursen sånn som jeg ser det nå er en avtale, eller no deal og da kan jo kursen gå begge veier! Merker at pessimisme brer seg og at troen på en god avtale svinner hen for hver dag som går, dette er bare en magefølelse! Sånn som kursen går nå så tror jeg det stortsett bare er tradere som drar den den ene eller andre veien!

Burde ikke mye av fundamentet være bygget i den første avtalen som dannet grunnlaget for starten av samarbeidene?