Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Alle forstår vel nå att det er Tradere som presser kursen nedover, så til de som selger nå sponser traderene.

3 Likes

Tror vi kan slutte å bruke energi og fantasi på forumet . Alt blir bare tipping hel til vi får den forløsende meldingen som burde ha vært her nå.
Jeg bruker ikke tid på flere spekk - nå får vi ta det som kommer.

13 Likes

Deilig å se at det ikke er euforisk stemning. PCIB kurs nu ned 7% hittil i år. Samtidig som det er samtaler med BP. Tyder på svært forsiktige forventninger :partying_face:.

Kursen er grei temperaturmåler på expectations. Alltid fornuftig å være forsiktig før fasit er her og det viser kursen i mine øyne at investorer i PCIB nu er, svært forsiktige og har ikke tatt seieren på forskudd​:+1:. Blir der avtale blir det show :bomb:. Tusenkronersspørsmålet, og fasit må være dag(er) eller timer unna ?

4 Likes

å få AZ inn på eiersiden i forbindelse med en avtale er jo ikke noe annet enn MegaBull :rocket: og snakke om at en utvanning på 10% skulle være så forferdelig for eksisterende aksjonærer er jo bare tull da en slik corporate placement vanligvis blir satt til premium kurs dvs 10-30% høyer kurs og kursen vil sannsynligvis oxo gå langt over premiumkursen på bakgrunn av selve NAc dealen.

eks: (lånt fra @Veteran26)
Algeta-kursen gikk 20-gangen i løpet av to år (2009-2011), etter at Algeta og Bayer inngikk tidenes største (Norge) samarbeidsavtale om utvikling og kommersialisering. Så budpremien i 2014 var bare toppen av kransekaken etter denne voldsomme oppgangen.

10 Likes

Forventningene var høye. Nå har de fått “et slag for baugen”.

Forventningene er vel fortsatt høye, men det meste har vel vært diskutert frem og tilbake x antall ganger. Det er jo begrensa hvor mange manger man kan gjenta seg selv tenker jeg!

1 Like

Nå begynner jeg å bli litt lei merker jeg. Og det er vel det som er litt meningen fra traderene sin side.
Press nedover og nedover så er det noen som kaster ut volum i bunn, så kan stigningen begynne igjen når traderene har fått tilbake volumet de har presset ned med.
Og Per og Ronny bidrar med sin stillhet.

Men det er en grunn til stillheten og stillheten kan få en brå øredøvende slutt, helst så fort som mulig.
Og uten at jeg har så mye peiling på TA, så minner dette meg om en bunn i trendkanalen i hvert fall:

Jeg tenker jo at en avtale som mange av oss forventer vil sende kursen oppunder den øverste streken min!

6 Likes

Du er fortsatt euforisk :joy:, mens kursen er ned 7% i år :partying_face:

Da tar vi enda ei kald ei mens vi venter. Sparer det nykinna smøret til avtalen er i boks. :+1:

1 Like

Hvor langt skal vi ned i dag, dette begynner dessverre å bli latterlig! :astonished:

Tyder bare på at mennesker ikke er maskiner. Momentumet vil åpenbart svinne hen når det forblir stille som graven. Uten at den løpende kursen før avklaring har fryktelig mye å si uansett.

2 Likes

Å hevde at forventningene er høye når markedsprisen er under 3mrd er helt feil i mitt hode.
Jeg tror det er motsatt. AZ har blitt sett på som en risiko (at det blir no-deal).
Tradere aner vel knapt hva PCIB driver med, ellers hadde de ikke solgt for like over 70kr.
Men kurs før avtale er irrelevant. Bryr meg lite om det. Gidder knapt følge med.

Etter avklaring må det regnes på nytt, hvis det ikke kommer et bud (utelukker ikke det). Da blir det livlig her tenker jeg.
Gleder meg enormt.

Tvi tvi :crossed_fingers:

25 Likes

Lite hjertesukk.
Jeg liker ikke å tape på børs og synes det er trist at andre gjør det også derfor er det ikke så hyggelig å se at flere kaster korta i dag og sender kursen ned når det faktisk kan komme melding i kveld , i morgen eller ganske snart i alle-fall.
Hold ut gutter jeg tror det er beste løsning.

15 Likes

FPD Asia, er det noe som kan komme snart? Kunne gitt en liten boost på kursen

De som er oppgitt over kursen kan no ikke ha særlig troen på PCIB selv, eller har forstått hva de har kjøpt aksjer i. Eller er de tradere selv? Jeg synes traderne må få kose seg litt på tampen de også, for å snoke til seg noen feriepenger fra truseskvettere.
Den som har forstått PCIB selger ikke en eneste aksje👍

6 Likes

Om vi skal være realister.
På nedsiden, uten en snarlig forløsning, er turen ned til 64 kort, og etter noe hoderisting og med hjelp av ett dårlig makrobilde de neste dagene, er 55 også ett nivå å holde ett øye med.

Hypen er over for denne gang. Nå er det opp til de 2 litt naive kjendisene i PCIB (RS/PW). Det utspilte seg ikke slik de hadde håpet, nå sitter hundrevis av aksjonærer her og håper det går veien. At no news er good news kan fort snu til å bli oppfattet som bad news. Psykologi er noe rare greier.

5 Likes

Hva var/er det JPM ønsket å oppnå med sine 140K ? Har allerede redusert med +40K på siste liste.

Du vet jo at noen skal kjøre stoploss raid på 70. Bare å stålsette seg der Arve

1 Like

Kjøpt mer på salg. 70.4
:soon::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Det kan vel hende at det er tradere, og de som ønsker flere aksjer ( gevinsten kan jo bli formidabel) som kjøper for å selge nedover, - for så å kjøpe.
Det er neppe mange som har sittet lenge som selger nå.
Gribber har nok ingen samvittighet.

1 Like