Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

“Informasjonspliktig informasjon skal gis til markedet «umiddelbart», det vil si med en gang selskapet har
mottatt eller blir klar over denne. Det forutsettes at selskapene har rutiner og prosedyrer som gjør at de
kan håndtere informasjonspliktig informasjon overfor markedet når den oppstår. I mange tilfeller har
selskapet selv kontroll over informasjonen, typisk ved kontraktsforhandlinger og regnskapsfremleggelse,
og kan selv forberede børsmelding og informasjon som skal gis markedet. I andre tilfeller vet selskapet
eller burde vite at det vil kunne få viktig informasjon i en periode. Selskapet forutsettes i slike situasjoner
å være forberedt slik at markedet kan gis nødvendig informasjon umiddelbart når den foreligger.
Generelt er det ikke anledning til å uthule informasjonsplikten ved avtaler/erklæringer om taushetsplikt
overfor kontraktsmotparter eller andre. Markedets behov for informasjon er generelt prioritert foran
selskapenes behov for hemmelighold. Slike taushetsforpliktelser kan imidlertid, på nærmere vilkår, gi
mulighet for utsatt offentliggjøring.”

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Loepende-forpliktelser-for-boersnoterte-selskaper

2 Likes

Livet er nå og det er morro å kjøre en lambo :laughing:

Budet kommer gjerne en dag som dette. Drøvtygging, småsure aksjonærer, glade tradere forkledt som småsure aksjonærer, fallende kurs osv.
Og for de fleste vil det komme som lyn fra klar himmel :drum::drum::drum::drum::drum:

22 Likes

Fantasier. Hvorfor skulle det komme et bud+ Hvem skulle by?
Det forhandles om en avtale- Og det innebærer sannsynligvis kontanter .
500 mill,hvem vet?
Kanskje en hel milliard, for fima-NAC.
Det er jo godt over tredjeparten av marketcap. For tredjeparten av selskapet.

Riktignok den mest spennende tredjepart, rent forskningsmessig.
Men den tredjepart med klinikken langt ut i det blå.
Jeg kjøpte 15 k i dag, satser på en solid avtale og 10% kursoppgang.

4 Likes

Du er for beskjeden! Jeg tror på minst 11 % kursoppgang ved avtale… :crazy_face:

3 Likes

11%? Bikker jo ikke over ATH engang… Det er greit å ha beina plantet på jorda, men man trenger vel ikke grave seg ned til halsen for det? :crazy_face::rofl:

4 Likes

Humor og ironi er visst vanskeligere å skjønne enn forhandlingene med AZ… :joy:

3 Likes

Det er vel slik at styre ber om fullmakt til å stemme for småaksjonærer sine aksjer. Her på forumet bør vi kanskje tenke tanken at noen som har endel aksjer får fullmakt til å stemme på vegne av oss som bare har noen få aksjer???

Blir vel litt mer makt bak oss da, eller???

Fins der objektive eksempler på at BP ikke betaler godt for seg for å sikre seg rettigheter?

Mitt inntrykk er at bud og avtaler stort sett innebærer en god porsjon risikopremie (de betaler godt, når de først er ute og handler).

3 Likes

Jeg har googlet på BP og bad payment , finner ingen eksempler, men skal lete utover kvelden.

1 Like

@FakeNews,

det ligger i sakens natur at ingen er dyktigere enn de største farmasiselskapene når det gjelder å estimere profittpotensialet - ikke minst de selskapene som stadig har klatra oppover på rankingen. Samtidig betaler ingen, heller ikke Big Pharma, mer enn man må.

Som jeg nylig skrev; i stadig større grad vokser de største gjennom å innlisensiere eller kjøpe opp lovende produktkandidater fra den store underskogen av små selskaper. Her skjer altså en voksende andel av innovasjonen, og her finner man de mest risikovillige investorene.

Når den gjenstående risikoen er blitt akseptabel og tidlige resultater virker lovende, kommer de største inn. Da har de med stor sannsynlighet funnet noe som også andre store selskaper trolig er interessert i.

Derfor tror ikke jeg økonomiske størrelser er det vanskeligste i forhandlinger om lisensavtaler. Spørsmål knytta til omfang og sublisensiering er nok ofte mer krevende.

17 Likes

Må lufte litt et enkelt spørsmål.
Hvor lang tid over oppgitt frist er det greit at dem jobber før det blir en konklusjon UTEN at dem vil opplyse om nødvendig tilleggstid?
Tviler på om noen ville bli negative om dem sier vi må ha 4 uker lenger tid men når ikke noe er avklart så blir problemstillingen litt mer komplisert for meg.

1 Like

Nå er ikke dette ment som hausing, men som mange andre, blir det jo en del søking på nett i disse dager.
Jeg er ingen mester hverken i reasearch, engelsk eller biotech, men har fått mer kompetanse og interesse om dette, mye takket mange gode og interessante innlegg her på TI.

Mulig jeg sitter med for store PCIB briller nå, men om noen ønsker å utdybe og mene noe om dette, så setter i alle fall jeg stor pris på meninger og kommentarer om dette.

Jeg kom nylig over denne på AZ sine sider.
Entering a new era in vascular and cardiac regeneration research
Jeg har ikke sett dette før, så det kan hende at dette er gammelt nytt.

Det har blitt mye spekulering i det nevnte gjennombruddet PCIB og AZ hadde i 2019, og det er vel blitt spekulert mest om dette kan omhandle diabetes, men dette er jo ikke noe noen av oss vet med sikkerhet.
Hva om gjennobruddet er noe helt annet? Hva om det er mer en diabetes?
Dette gjelder som jeg forstår, samarbeidet mellom AZ og Moderna, men kan PCIB være involvert i dette?
Som sagt, så har jeg i utganspunktet ikke peiling på dette, men det som gjorde meg veldig giret på dette var bla tidsperspektivet som blir nevnt og denne uttalelsen.

Perhaps the biggest breakthrough of our research came when we discovered we can inject ‘naked’ mRNA contained in a simple buffer solution into the heart muscle. This means there is no need to first wrap it in lipid nanoparticles or other protective coatings to protect it from enzymes in the blood that could break down the mRNA before it reached the inside of cells where it acts. This was an unexpected and exciting finding as it appears that significant uptake of ‘naked’ mRNA is only possible in both skin and heart tissue.

We really are sailing in uncharted waters – working with new science for which no one has written a textbook. In the last four years, we’ve moved from a simple proposal about mRNA to clinical trials of a potential medicine, thanks to a collaboration that has brought together all the tools we needed to get from the laboratory to the patient.

Jeg har vel lest det meste av innleggene her på småpraten, og kanskje har dette vært tatt opp her tidligere, men jeg kan ikke finne at dette har vært diskutert tidliger. Om så er tilfelle, så vennligst ikke skyt meg :innocent:

86 Likes

Dette blir jo nesten som å lese ordrett hva som har blitt sagt i diverse podcaster fra Radium… :face_with_monocle:

3 Likes

Her trenger vi hjelp fra @Investor og @polygon.
Forøvrig tror jeg kanskje forhandlingene drøyer som følge av at noe annet spennende kan ha dukket opp som påvirker summen PCIB hadde sett for seg. Da positivt for oss aksjonærer

4 Likes

AZ twitret om denne siden i juli 2018, med en liten video: https://twitter.com/AstraZeneca/status/1014183318944747521

Vi må bruke litt Google Cache og Wayback Machine - Internet Archive for å evt. sammenligne innhold for å se hva som kom når.

Edit:

Teksten er mye klipp og lim fra to blogginnlegg til Moderna fra november 2017 og juli 2018:

https://www.modernatx.com/moderna-blog/mrna-to-boost-vegf-a-07032018

https://www.modernatx.com/moderna-blog/treatment-heart-failure-fritsche-danielson

20 Likes

Inne på noe viktig her abacus, BF vil ikke ta for høy risiko, så de venter til de ser at det virker før de kjøper, men sikrer seg gjerne rettigheter gjennom up front og betaling ved viktige milepæler som reduserer risiko…

Selv om de har gode resultater i lab med FimaNacc må de jo gjennom kliniske faser før de har noe på markedet, noe som både tar tid og medfører risiko…

5 Likes

Enig med dere begge to…
MEN MEN - Det store spørsmålet, ønsker de å dele muligheten med andre Biotech selskap.
Her ligger svaret 50/50 :blush:

5 Likes

My oh my!

Hvis dette er Pcib… PW sa jo indirekte at de prøvde seg med injeksjon i huden!

Ikke rart det er radiotaushet om dagen hvis disse spekulasjonene medfører et snev av sannhet

37 Likes

@Stovnerjonny

Ja, men ville ikke vært så nervøs for det. Heldigvis har vi med en fysisk translasjon å gjøre med vårt Pci, ikke biologisk.
Endosomet åpner seg likefullt.

1 Like