Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

AZ mister dette kun om det ikke blir avtale og derfor har dem i realiteten ikke mistet 5 år forskning ennå.
Det litt “skumle” her er at det ikke blir avtale da den endelige konklusjon kan ( sier kan) være at resultatene ikke er så sensasjonelle som man først trodde og som vi/markedet har fått solid bekreftelse på( virker på alt). Om Az finner ut at dette ikke var så bra som dem først trodde vil da andre BP gå inn å kjøpe “katta i sekken” ?
Brannfakkel dette og virker muligens inn på kursen?
2 grunner til at dem ikke er enige ennå er pris og anvendelighet av forskningen. ( henger jo sammen da )
Ny spennende dag i vente men tviler på kursoppgang desverre.

3 Likes

Du er blitt for mye daytrader , Arve. Sett deg mere inn i basics.

18 Likes

Naar man hoerte paa Einarssons uttalelser i den siste podcasten, fikk man inntrykk av at trodde PCIB og AZ var veldig naerme en loesning. Naa har det gaatt en uke siden dette, saa hva har skjedd.

Har AZ spillt en spill hvor de har kommet til kort, og foerst naa maa vise hvor interessert de egentlig er, slik at forhandlingene har blitt utvidet til mer enn de var i begynnelsen. Har det kommet nye forskningsdata paa bordet underveis? Eller sitter det plutselig flere BP kandidater, eller andre partnere rundt bordet?

Hva skjer?

5 Likes

Der bommer du - rører ikke PCIB-posten min… Jobber mest på short-siden jeg . Har vel gjort ca 10 runder på Tom mellom 340 og 350 og samme på DNB med flere.
Like lett å gjør seg noen kr den veien.

2 Likes

Ingen sammenheng annet enn at kreft i bukspyttkjertelen kan behandles med FimaChem i fremtiden, enten off-label eller etter klinisk testing og godkjenning. PCIB har ikke vært involvert i Lynparza, AZ har ikke brukt PCIBs teknologi i klinisk testing, bare i laboratorieforsøk.

3 Likes

AZ har ikke brukt PCIBs teknologi i klinisk testing, bare i laboratorieforsøk.

Er dette noe vi vet 100% sikkert @Stovnerjonny ?

1 Like

Ja, 100%. AZ driver ikke med hemmelige kliniske tester.

8 Likes

Ja, @DakotaPaul, kliniske tester er strengt regulert og alle inngående deler må være gjort rede for i oppsettet av de kliniske testene. Hadde noe fra PCIB vært med hadde våre ypperlige gravere på TI funnet dette for lenge siden.

5 Likes

PCI-teknologien har muligens potensiale til å få fremtidens genterapi (RNA) til å fungere og pr tiden nå så er der ingen godkjente produkter på markedet , mener jeg? (feks. mRNA)

Fremtidens medisin som løser delivery gåten, kanskje :slight_smile:

1 Like

Stille som musen her når kursen beveger seg så smått oppover. Det er bare sette seg tilbake og vente på melding.

1 Like

Nesten som å vente på barnetimen i gamle dager. …stille som en mus. Ja hva skal man drøfte å vurdere-diskutere osv når alt kommer an på neste utspill ( PÅ OVERTID) i fra selskapet.
Det er jo faktisk bare ett av to . Sjampis og jubelbrus eller gråt og fortvilelse over å ha tatt for store sjanser?? Jeg velger å tro på jubelbrus men skal vel finne en løsning uansett utfall.
Klaffer det ikke denne gangen så får vi satse på (galle)gangen . På grensen til vittig og ca 2 år med ny ventetid. Tror jeg melder meg ut av forumet om det ikke blir AZ-avtale.

1 Like

Men hva tror du Arve? Hva diskuteres nå?

Per og Ronny diskuterer hvor dem skal bygge sin pengebinge, i likhet til Onkel Skrue sin. Kanskje på Aker Brygge?

Lurer på om PCIB har noen følere ute blant de andre partnerne innen FimaNac for å sjekke om det er noen som i tilfelle vil overta stafettpinnen dersom det ikke lykkes med AZ?
Om ikke dette er en realitet, så tror jeg det skal mye til for at PCIB ikke godtar et relativt bra beløp fra AZ, men at det gjerne blir en del lavere enn det vi drømmer om.
Uansett vil det i tilfelle bety at worst case ikke er totalt brudd og kollaps i aksjekurs, men heller en litt skuffende avtale som gir mindre kursoppgang enn vi drømmer om. Dermed mener jeg at risikoen er betydelig lavere nå enn mange er klar over.

2 Likes

Jeg gir blanke i kurs opp i 1000 kr +/-. Viktigst er det at teknologien blir tatt i bruk for å hjelpe mennesker. Da mener jeg AZ er en glimrende kandidat til dette.

12 Likes

Definitivt viktigst for menneskeheten, men vi som har aksjer i PCIB tror jeg nok plasserer viktigheten i en litt annen rekkefølge - selvfølgelig litt avhengig av hvor mange aksjer vi har.

8 Likes

Om de har mulighet ville det være selvsagt å forhandle med begge samtidig og sette de opp mot hverandre. Det burde absolutt vært en strategi fra begynnelsen.

Men tviler sterkt på dette er tilfelle. BioNtech har ikke hatt anledning til å teste ut med den beste måten å levere pci med.

Det eneste jeg kan tenke meg er at de er klar til å teste dette ut med en gang det foreligger en avklaring med AZ. Noe AZ ikke er interessert i skal skje?

1 Like

Skal ikke spå i kaffegruten, men det ligger an til kraftige rykk nordover.
Vi har nå ligget en periode i intervallet 70-85.
De fleste lykkejegere, og folk som er fornøyd med noen prosenter, er tynnet kraftig ut. Ser man på topp50-listen er den overraskende stabil. Vi møter (av strategiske årsaker) noe motstand fra MP når nye topper kommer. Men resten av aksjonærmassen er stabil.
FPD i US vil vise vei.

Grunnen til at vi ikke har hørt noe fra Vacc kan (kan) være at AZ ønsker hele IP. Spekulasjon fra min side.

8 Likes

I gårsdagens Dagbladet er en kronikk som omhandler vaksiner mot Corona. Jeg må innrømme at det er vanskelig å forstå dette helt, og jeg vet det har vært tatt opp her tidligere, og jeg har skumlest innleggene uten egentlig å henge med :see_no_evil:. Men når Moderna m.fl. lager RNA-vaksiner, og det fremstår som at hovedutfordringen er å sikre en virkningsfull immunrespons…Er det ikke mulig å bruke PCIs teknologi der? Kan man da unngå å måtte bruke adenovirus i vaksinen (jeg forstod ikke hvorvidt Moderna bruker adenovirus, men mange andre gjør det)? (I artikkelen står det at vaksinen med adenovirus kan gi nedsatt virkning fordi immunsystemet gjenkjenner viruset og kvitter seg med det for fort, og da rekker ikke vaksinen å virke).

1 Like

Hva som diskuteres er vel ikke ikke så mange alternativer og kan summeres opp i ett ord : BETINGELSER.
Vi vet ting funker - vi vet AZ er VELDIG interessert ( hvis ikke hadde dem kasta korta for lenge siden).
Problemet her er å finne rett pris og som Einarson med flere har nevnt : Jeg misunner dem ikke.
Stemmer virkelig dette: Virker på alt!!! så må jo prisen enten bli astronomisk eller dem må finne en fornuftig modell for å fordele fremtidige inntekter.
Jeg ser ikke bort i fra at dem i realiteten trenger MYE mer tid og da kunne dem faktisk ha sendt oss en beskjed om dette. For eks så rund melding som: Vi må ha inntil 6 mnd for å komme frem til en konklusjon da dette er komplisert.
Alle ville jubla og kursen ville roet seg mellom 100-150 en plass.

1 Like