Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vel, hvis PCIB oensker og lisensiere ut fimaNac til saa mange BP selskap som mulig, og Astra Zeneca oensker seg eksklusivitet, maa forhandlingen vaere vanskelige. For det maa vaere vanskelig og sette en pris paa noe som enda ikke er testet ut i mennesker…

2 Likes

Største hikk-uppen for avtalen er nok makro.

Fordelen er at AZ og de andre BP har god kontantstrøm og likviditet, og har tilgang til “uendelig” med kapital.

Ulempen er at alle kriser medfører litt mer tilbakeholdenhet (selv for de solide selskaper), noe som kan påvirke avtale premien på nedsiden.

Bare det å analysere fremtidig inntjening (kjøpekraften for fremtiden) er et minefelt av risikofaktorer.

Det er jo testet ut i mennesker. FimaVac er testet i friske frivillige.

1 Like

PW i Radium podcast 128, den 6. Mai 50:01:

"…og et av de toll-like receptor antagonistene som vi har brukt, det er jo Hiltonol og det brukes i en rekke forskjellige studier innenfor peptidvaksiner med kreft som en adjuvans, og ses på av de der ute som kanskje en state-of-the art, så bra som man kan få det til. Og det er den vi har sammenlignet med i vår studie. Men det vi gjør er å kombinere vår teknologi, fimaVACC, med denne toll-like receptor antagonist, og spesielt denne Hiltonol, eller poly-ICLC som den også heter , og det vi ser er veldig, veldig sterke synergier. 1 pluss 1 blir ikke 2, men det blir 7 eller noe sånn. Det er ganske store forskjeller. Det er viktig for oss å beskytte denne kombinasjonen, og det har vi nå fått innvilget et veldig viktig patent i USA på.

Vi jobber nå med å publisere disse resultatene som vi har på fimaVACC, og vi er ute og snakker med selskaper rundt fimaVACC-teknologien, som kan ha nytte av det."

Veldig spennende det PW avslutter med her, og det virker som om det kan komme temmelig kursdrivende nyheter fra fimaVACC også i relativt nær fremtid.

14 Likes

Med AZ, snakker vi om fimaNac. Og den er ikke testet ut i mennesker.

Men du har rett i at baade fimaChem, og fimaVacc er testet ut i mennesker.

@solo PW har uttalt seg, at Phase2 studie mht Nac er mulig pga bestått Phase I studier i Vacc og Chem.

3 Likes

Jepp, men Per har jo sagt at siden fimaporfin er testet i mennesker, så er denne grei som safety for alle tre beina.

Edit: som løven skriver over her :slight_smile:

4 Likes

Ikke bekymret for fimaNac safety i mennesker. Mer bekymret for om vaare partneres nucleicacids fungerer som de skal. Det er den eneste mulige flaskehalsen jeg ser.

Astra Xeneca er klar over at medisinen vil bli levert, for det er en fysisk ting Nettopp av den grunn tror jeg paa en god avtale, eller ett hoeyt bud.

Men allikevel er det vel her usikkerheten ligger, dvs. hvor sikre/usikre AZ er paa at deres egne medisiner (nucleic acids medisiner vil fungere) Det vil vaere avgjoerende for hvor stor/omfattende avtale, eller hvor hoeyt bud som tilbys.

1 Like

Nac blir på labben ¨forberedt og akkumulert¨ uten for kroppen før tilpasset gen blir satt tilbake. Så kropp versus Nac problematikk ser jeg ikke. Freske celler blir satt tilbake med Nac. Virker bestemt etter min logikk. @Polygon kan sikkert forklare det bedre medisk fundert :grinning:

Fint for AZ at de har en tilgjengelig teknologi (fimaNAc) som faktisk kan gi dem svar på om de bør bruke mer tid og ressurser på hver enkelt nukleinsyre de har forsket på da… :wink:

5 Likes

Imperial college lager en mRNA vaksine som programmerer muskelceller til å lage spikeproteinet på SARS-Cov-19:

For COVID-19, the technology is used to deliver genetic instructions to muscle cells to make the ‘spike’ protein found on the surface of the coronavirus. This evokes an immune response in the host to produce immunity to the SARS-CoV-2 virus.

Det står intet om hvorledes den leveres, men siden Moderna/AZ leverte nakent mRNA i hjertemusklen så er kanskje det også leveringsteknikken her.

Om så er så kan det tenkes at PCIB kan hjelpe til med å øke mRNA intracellulært.

8 Likes

Svaret er LNP:

“The produced RNA drug substance is then formulated into lipid nanoparticles[3,9,50] to complete the production of the LNP-encapsulated/formulated RNA.”

amp2.10060.pdf (2,4 MB)

Jeg oppfatter mer dette som et prosjekt for billig storskala produkjon av en evt. vellykket mRNA-vaksine enn utvikling av vaksinen.

2 Likes

Hvor lenge synes dere at det er greit å vente på AZ tilbakemelding??
Burde vi ikke snart høre noe nå,
Synes pw burde kommet med noe nå !!!

4 Likes

Som nevnt i siste radium podcast så er det ikke PCIB som styrer når meldinger skal offentliggjøres. Det er AZ som sitter i førersetet på når og hva slags meldinger som skal offentliggjøres ifht avtalen

2 Likes

Atter en dag uten piker, (rød)vin og vaselin

1 Like

Jeg blir positivt overrasket hvis det kommer noe før august.

3 Likes

Tja, det som taler for at det bør relativt rasker er :

  1. Det lengste det har gått over tiden tidligere er 3 uker
  2. Det er mer press for å få det i stand nå

Det som taler for at det kan drøy lengre er :

  1. Det er mer komplisert enn tidligere
  2. Covid19

Det viktigste er uansett at det kommer en form for gunstig avtale. Jeg har ikke noe tro på at det drøyer ut i august. Men det er heller ingen grunn til at jeg skal gjette bedre enn deg :slight_smile:

3 Likes

I kronikken står det nevnt at AZ sammen Universitetet i Oxford lager vaksine basert på virus fra sjimpanse. Når det brukes til å levere coronaprotein til cellene så er det vel ikke det kalles naked delivery?

Er veldig usikker på hva jeg har kommet over her, og mulig dette er delt tidligere… (publisert 14.02.2020)
Ser ut for at det omhandler det meste om PCIB’s teknologi og arbeid, men dette er uansett langt over min kompetanse.
Photochemical Internalization for Intracellular Drug Delivery. From Basic Mechanisms to Clinical Research
Det finnes helt sikkert noen som forstår dette bedre enn meg. @polygon @Investor :slight_smile:

Men for for å holde interessen i gang, så deler jeg et lite utdrag fra slutten av det 51 siders lange dokumentet.

The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target
multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form and function. The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early stages, but the preliminary results are beyond impressive. The uniform effect of PCI against a number of malignancies represents an area of high interest in the molecular genetics of these pathologies.
The phase I trial data showed that nearly all the recruited patients had life expectancy not exceeding weeks to few months, yet many have survived for many months to few years after only one round of PCI (average survival about 12 months). Reduction in morbidity and mortality was achieved in many aggressive advanced and/or recurrent malignancies of the head and neck and breast areas.
The applications of PCI can extend beyond this to involve other malignancies that are resistant to conventional therapies. Moreover, the role of PCI in managing primary disease is another potential that would allow direct comparisons with chemo-radiation or immunotherapy.

8 Likes

Väldigt bra artikel som tagits upp här under våren :pray:

1 Like