Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg føler meg rimelig sikker på at vi vil få vite noe om forhandlingene med AZ før Jul.
Viktig å spre litt optimisme her. :grin:

11 Likes

Hvilken jul? :grin: 2020? 2023? :crazy_face:

3 Likes

Litt uflaks for oss at podcasten Radium tok sommerferie for en uke siden, ellers ville fått noen flere kvalifiserte betraktninger rundt forhandlingsprosessen i dag. Støtter meg fremdeles til Einarsson sitt utsagn sist uke om at «no news is good news», og at han er sikker på at PCIB er i dialog med markedsovervåkningen på Oslo børs om hvordan dette skal håndteres. Videre poengterer han at møter og konferanser nå skjer virtuelt, og at partene ikke kan sitte ned rundt bordet - noe som gjør at man må sende ting frem og tilbake, som igjen medfører forsinkelser. Einarsson er sikker på at PCIB gjør så godt de kan for å bli ferdige, og meddele hva resultatet blir. Her er det bare å holde fokus, folkens! :grin:

12 Likes

For de av oss som har vært aksjonær i PCIB fra før 2010, så er vi vant med usikkerhet og høye bølger. Har du tro på å finne nytt land, så snur du ikke båten for litt uvær.
Ikke noe spesielt i 2020 mhp usikkerhet som vi ikke har vært gjennom før;- just saying

2 Likes

@DakotaPaul Mye bra lesestoff for å sette seg inn i hva PCIB gjør og hvordan det virker. Om det er delt før er det nok mange som ikke har sett det allikevel.

Kom også over denne som ble publisert 09.01.2020 (kanskje også delt tidligere)

Photochemical Internalization: Light Paves Way for New Cancer Chemotherapies and Vaccines

Med et lite utdrag fra slutten:

  1. Conclusions
    Research on and clinical development of PCI is still at its very beginning. There have been promising reports and the first in-human trials for the use of PCI in the delivery of chemotherapeutics to targeted cancer cells, but further Phase-II and Phase-III trials will be needed. As for the use of PCI in the field of therapeutic vaccination, pre-clinical data has shown the feasibility of the technology in mouse and cell-line models and has paved the way for the first test in humans. In conclusion, PCI can be seen as a novel technology for intracellular delivery of molecules with the possibility to enhance therapeutic effects of some cancer therapies and help prime the immune system for tumor-antigens.
15 Likes

Vi kan gjerne diskutere eller stemme over hvor happy folk er med ledelsen / CEO om det ikke blir bra avtale med solid up front nå.

Er folk tilfredse uansett hva som skjer eller vil flere begynne å stille betimelige spørsmål om CEO og styreleder gjør en god nok jobb, all den tid det ikke evnes å skape huritg progresjon som resulterer i at selskapets teknologi får sin tyngde og gjennomslag og finner veien til markedet?

Stakkars Kristian Berg har forsket og jobbet iherdig i over 35 (!) år og forskninga hans og teknologien virker å gå verden hus forbi. Det er trist ikke bare for han som forsker og “den store hvite far” og oss som aksjonærer, men aller mest for alle syke og pasienter i helsevesenet rundt om som går glipp av overlegen medisinsk behandling!!! Skal vi holde på i 10 år til før vi får fart på pipelinen?

Nå må noe skje. Vi må snart ha fått nok av at det bommes på guiding hver bidige gang, og ting bare sklir. Mens det gjentas gang på gang hvor fantastisk denne teknologien er. 1000vis ganger bedre enn state of the art. En ny golden standard… Tenk å få seg til å si at noe er så bra og ikke evne å få til noen avtaler eller kommersielle godkjente produkter/behandlinger. Da bør man snart se seg selv i speilet og innse man har gjort veeeldig mange feil, og tre til side for noen andre som kan få skuta på rett kjøl og gjøre en forskjell innen den type medisinsk behandling i farmaverden!!

La Per få kose seg i laben med laserbrillene på sammen med Kristian, der de er best, så får vi få inn en ny CEO som kan få produktene og teknologien ut i verden asap. Hele verden trenger dette og vi har ikke tid til å leke lenger. Styreleder bør også vurdere sin egen innsats snarest. Klarer vi virkelig ikke å få ut mer av det gigiantiske potensialet enn det vi er vitne til?
Jeg døøøør av at alle her bare sitter og roper halleluja og lovpriser det som foregår.
Er det ingen som tør stille krav til framdrift og resultater lengre, all den tid de hardnakket hevder vi sitter på revolusjonerende vitenskap?!
Hvor går grensa til folk? Dette er et hån mot aksjonærer, forskere og syke verden over!!


Jeg husker nesten ikke sist Per traff på guiding. Det virker å være ytterst sjeldent.
Strykkarakter fra meg. Har man holdt på innen faget i 10-talls år og ikke evner bedre må man gi lederpinnen videre til noen som har den egenskapen at de klarer å lære av sine egne og andres feil. Det er imparativt at vi får inn en sterk ressurs i selskapet som klarer å penetrere markedet og få verdiene selskapet sitter på ut i markedet.

Det er så himla mange inkompetente mennesker i feil stillinger rundt om i verden. Det er skremmende!
Du kan lære og gjøre mange feil i 3-5 år, men da må man snart ha lært og få til bedre.
Mange er veldig dyktige men sitter i feil stilling med upassende oppgaver og ansvar.
Dyktige fagpersoner er ikke nødvendigvis dyktige ledere, men alt for ofte blir disse dyttet inn i lederstillinger, med et destruktivt resultat.
Det fortærer fagkompetansen og den medisinske forskninga til vedkommende, samtidig som det ødelegger for selskapet som har mistet en fagressurs i forskninga og fått en dårlig leder. Dette er barnefeil.

Kan ikke du lage en oversikt selv over hvor fantastisk pcib er på guiding og handlekraft og gjennomslag i partnering og sammenligne med resten av verden selv, istedenfor å rope halleluja?

Det vises stadig til avtaler som blir gjort med selskaper som er langt dårligere enn oss.
Men vi roper bare i det eviiindelige på at vi skal bli det nye algeta, gemab and so on.

Om det ikke blir en saftig avtale nå må vi snart forlange at det blir gjort grep.
Det holder rett og slett ikke å bare håpe på at neste gang blir det napp, Om ett år. Om to år. Om 5 år.
AZ kommer snart. BioNtech. Takeda. Merck… huff

3 Likes

Ingen respons fra Snøffelen her? Merkelig stille fra den kanten :thinking::thinking::thinking:

1 Like

Jeg har ikke vært aksjonær her så lenge. Jobber Snøffelen i selskapet?

1 Like

Han er en velkjent skribent på ulike forum som er en nestor på PCIB, teknologien og markedet.

Kan du gjennomføre en analyse over bio-tech start ups og hvor vidt de klarer å opprettholde guiding?
Er dette et PCIB fenomen eller er de i samme båt som resten av sektoren (small cap).

Vennligst sjekk ut dette forholdet før du går videre med kritikk om dagens ledelse… Og publiser gjerne funnet her, slik at vi kan bli opplyst :wink:

2 Likes

Joda.
Ledelsen i PCIB spiller poker med Big Pharma og har høyst sannsynlig beste hånd.
Hva med å vente med kritikk til vi ser hvem som står igjen som vinneren ?

24 Likes

Litt rart med Snøffelen egentlig. Relativt aktiv på forumet, veldig kunnskapsrik og har nok vært en medvirkende faktor for mange som har investert i bl.a PCIB. Siste mnd. helt tyst, ikke en eneste betrakning rundt innspurten med AZ. Plutselig fullstendig radio silence, men er alikavel online på forumet så han får nok med seg alt som skrives her.

3 Likes

Å være online på forumet betyr bare at man Ikke har logget ut. Det betyr ikke at man sitter og leser.
Vi får håpe at Snøffelen er frisk og rask!

8 Likes

Jeg, som folk flest, er meget tilfreds med ledelsen.
Den forhandler nå for det beste for alle aksjonærer, og la den få arbeide i fred .
At shorterligaen går til angrep mot ledelsen er forståelig ut fra dens motiver,

12 Likes

Akkurat hvordan statistikken fungerer skal ikke jeg påberobe meg å vite i detalj, men han er nok ikke bare “ikke logget ut”, men selvsagt - det betyr ikke at han nødvendigvis leser alt - det var mer en betrakning/påstand fra min side.

Tenker det kan være en særdeles god grunn til at han ikke er aktiv i disse dager.
Han er nok tilbake igjen i manesjen når tiden er inne for det.

4 Likes

Snøffelen virker som en kjernekar vi er ekstremt heldige at han vil dele sin kunnskap på dette forumet.
Mulig han har tatt helt ferie, men min undring var mer om det var noen som helst mulighet for at han er blitt «insider» på noen måte hos pcib om det er en aldri så liten detalj han har bidratt med eller noe?

2 Likes

Ser ut som Snøffelen ikke har kommentert noe siden 16.Mars, altså da ting gikk litt skeis i verden…

Edit: 08.Juli :joy::joy::joy:

Får vel gi litt lyd fra meg.

Ja, jeg følger spent med, i likhet med alle andre, men har ikke skrevet så mye siden det akkurat nå blir mest spekulasjoner, og så har det vært ganske bissi på andre fronter for meg også.

Men må si at det har dratt seg litt til i det siste, for som mange andre har konkludert med så tenker også jeg at om det hadde vært no deal, så hadde det mest sannsynlig kommet for lenge siden, og i alle fall 30. juni.

Tenker fortsatt at en avtale på fimaNAC er det mest sannsynlige scenarioet, men kan ikke helt fri meg fra tanken om at et bud kanskje komme. Er ikke sannsynligheten for det større nå enn før 30. juni ? Uansett hvor stor eller liten den var før 30. juni.

Har en rekke ganger argumentert for at AZ burde være interessert i flere av PCIBs programmer, kanskje de har sett det selv også?

89 Likes

Du er altså ingen innsider slik det har blitt spekulert i:)

1 Like