Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Kona blitt veldig lettet med @Snoeffelen endelig på banen. Da er det bare kjøpe mer, belåne hus, barn og si opp jobben morgen dagen er reddet. Velkom velkom… !!!

Skulle nesten tro det gjaldt ikke lenger PCIB :thinking:

Kanskje @Snoeffelen bør vurdere børsnotere seg :100:

Endelig FOMO signal er gitt!!!

Dette er EPISK :heart: :heart:

3 Likes

På ingen måte, selv om jeg jobber i bransjen og norsk biotek bransje ikke er særlig stor, slik at det aldri mer enn 1 person mellom et hvilket som helst bekjentskap. Når det er sagt så er folk særdeles etterrettelige, så jeg har ingen tro på at det skjer noen lekkasjer eller at noen vet noe mer enn andre.

Følgende blir også litt gjetning, men tror ikke særlig mange aksjonærer blir kontaktet ved et eventuelt bud. Styret har nok god oversikt her.
Jeg er sikker på at Must har 100% tillit til Bøhn og vil følge hans anbefalinger, og at PCIB vet meget godt hva Radforsk kunne ønske seg å få ut av dette annet enn kroner og øre.
Derfor vil jeg tro at ved noe annet enn en fimaNAC-avtale så er det bare Myrlid det burde være naturlig å forhøre seg med, for å holde kontroll på informasjonsstrøm og prosess.

80 Likes

Rasp

Hvis AZ ikke oensker at resten av BP familien, skal faa ta del i vidunderlige fimaNac, som kan revulusjonere verdens kreftbehandlingsmarked, og redde millioner av mennesker…

Sa maa de gjoere mer enn og inngaa en ordinaer lisensavtale!

2 Likes

Voldsomt som du øser deg opp.

En helt konkret ting PCIB har levert på som er veldig viktig er at Asia går sin gang.

At PCIB har levert på Asia er grunnen til at jeg tør å sitte på en så stor posisjon i denne veldig volatile FimaNac/AstraZeneca perioden.

Selskapet har desverre vært litt kroniske på å glippe på tidsfrister, så jeg er ikke særlig overrasket over at det drar ut i tid med dette forskningsamarbeidet, men det er gallegangsstudiet som danner grunnmuren for Arctic sin analyse og kursmål.

16 Likes

Synes det er helt ulogisk å forvente bud på hele eller deler av selskapet.
Hør på podkast 104 hvor jonas spekulerer i budkrig eller i det minste bud på deler av teknologien og så hør siste podkast. Der det nøkternt håpes på at det forhandles om videre samarbeid.

Hadde AZ sett de ville kjøpe opp hele eller deler av selskapet hadde de pulled the trigger for lengst. mRNA er hot! Man sitter ikke på overtid i avtaleforhandlinger og findiskuterer med ledelsen størrelsen på et bud som styret og aksjonærer skal avgjøre. Da fyrer man av om man har funnet noe man er interessert i. Våkn opp, jorden kaller!

Hehe.

Jeg er bare interessert i å prøve å forbedre pcib. Rette søkelyset dit det er rom for bedring. Kun idioter sitter og heier blindt på fotballaget eller travhesten sin.

Som investor må man tørre å stille spørsmål og se svakhetene som kan tettes.

Heier masse på pcib og er solid investert, men hva kan bli bedre?
Er ikke det litt av poenget med et slikt forum?

Eller skal vi alle rope halleluja og skåååål! Reker og rødvin!!! :wink:

Toppers! Hei hvor det går! Bare 2-3 år til nå, så kanskje…

2 Likes

Vel da sier du ogsaa at AZ finner det er helt greit og dele fimaNac med resten av BP familien.

For thats the big question. Oensker ikke AZ dette, maa de sikre seg fimaNac paa en eller annen maate utover en vanlig lisensavtale.

4 Likes

Tror nok du har mer støtte enn det som kommer frem på forumet. Har selv (litt mildere enn deg)prøvd å være litt kritisk og fått noen få støtte-kommentarer men mest kjeft så flertallet er nok eventyrlig trofast til ledelsen enten dem holder ord eller ei.
Jeg kan godta lang utsettelse for å komme med en avtale men forventer at noen SNART hoster opp en dato som siste frist.
HYGGELIG at vår alles venn Snøffelen kommer forsiktig på banen. Han har nok fått med seg alle savnet-meldingene.
Blir nok ikke dårlig innflytelse på kurs og volum i morgen det tenker jeg.
God natt.
PS.
Drømmer om å våkne til megamelding i morgen og bruke første timen til å rydde plass på kontoen.

4 Likes

Helt klart viktig å stille kritiske spørsmål, og peke på hvilke faktorer som innebærer risiko og som kan fortjene kritikk. Men her nærmet det seg tilsynelatende en epic meltdown, @Rasp. En ting er i hvert fall sikkert - jeg kjøper alle aksjene dine i morgen om du legger dem ut til dagens sluttkurs, samtidig som jeg roper «Halleluja!»:rofl:

2 Likes

Inngaar AZ en vanlig lisensavtale, staar PCIB fritt til og selge forskningsresultatene de har oppnaadd sammen med AZ til resten av BP selskapene, altsaa utlisensiere. Og hvis AZ vurderer fimaNac resultatene saa gode at de inngaar en lisensavtale, kan vi regne med at andre BP selskaper vil gjoere det samme.

Og oensker ikke AZ at de skal faa muligheten til dette, maa de foreta seg mer enn og inngaa en vanlig lisensavtale, for og forhindre PCIB og gjoere dette. Det maa du vel vaere enig I> Eller…

4 Likes

Nemlig, og selv om trådene nå, naturlig nok, domineres av AZ-spekulasjoner er RELEASE en super verdidriver, og jeg var veldig fornøyd forrige uke da noen hadde gravd frem at Mayo-klinikken var med i RELEASE.

54 Likes

Jada, jeg skjønner det - og det var egentlig ment med et blunketegn på slutten. Jeg tror likevel vi bør vente med å komme med for kraftig skyts midt i en forhandlingsprosess vi alle vet svært lite om - så krysser vi fingrene for at vi alle kan rope halleluja til slutt og strekke armene i været😉

7 Likes

Kom tilbake etter AZ spørsmålet er avklart, da blir ditt engasjement mer relevant.

Nå må du bare vente dager/uker til dette AZ greiene er over

7 Likes

Rasp, du har ingen oversikt over hvilke resultat som kommer, slik at du klager paa forhaand;-)) Det blir litt barnslig, blir det ikke? Eller graatekoneri ute av balanse?

3 Likes

Rasp. Etter aar 2015, har PCIB gjort stort sett alt riktig. Foer den tid klagde jeg ogsaa paa PCIB, noe som var en berettiget klage.

Men det ingen vits i og trekke frem hva som skjedde 5 til 10 aar tilbake i dag. Det vil uansett falle paa stengrunn. Dessuten har PW forlengst innroemmet at salgssiden ikke har vaert deres sterke side, noe de har gjort noe med med flere nyansettelser. Slik at vi kan ikke klage paa det lenger heller.

Og skulle det ikke bli noen avtale, synes jeg PCIB har spillt helt korrekt med kortene de hadde ovenfor AZ, slik at jeg vil ikke klage paa det uansett. Da maa vi heller gaa videre med bedre forskningsresultater og selge, enn vi noengang har hatt tidligere.

2 Likes

Er det andre som står i kø for å sikre seg dette? Det var jeg ikke klar over. Du bør tipse AZ snarest så de får ut fingern

Lol.

Jeg vil jo ikke selge aksjene mine, men jeg vil at vi på forumet skal blir mer investorer og mindre hodeløse fans.

Som sagt heier jeg på pcib, men jeg tror selskapet kunne klart så mye bedre. Om det er ledelsen eller noe annet som svikter håper jeg vi kan finne ut sammen,

Teknologien og det vi i selskapet sitter på virker å være helt fantastisk, men hva kan gjøres for at dette skal materialisere seg bedre og raskere? That’s the quastion!

Det er jo et ventespill hele veien. Vi må vel kunne være litt proaktive.

Ta utgangspunkt i at det ikke blir den type avtale som @sjog forventer med 200-500 mill up front f.eks.

Hvor er det skoen trykker?
Hva er det som feiler? Hvor må det til mer ressurser / andre folk for å få resultater?

Nei, jeg klager på historikken og nåtida. Du og dere gjør ikke annet enn å lovprise framtida. Ikke lov å komme med kritikk. Bare vent på neste melding. Da blir det bra.

Neste år vinner Man U serien. ikke klag. Neste år vinner vi serien og CL!
LannemSilje vinner neste gang. Da har hun fått trent bra og spist godt!

Kan vi ikke heller prøve å se på hvor svakhetene ligger? Er det posisjoner på bana som bør forbedres? Er det treneren? Er det i administrasjonen det skaper trøbbel?

Om vi sitter på et så fantastisk produkt at det nesten ikke er til å tro, hvorfor skjer det ikke noe? Skal vi bare sitte å vente å håpe? Neste gang skjer det. Det føler jeg i magen!

Der tar du dessverre helt feil. Kun av historien kan man lære slik at man ikke gjentar de samme feil i framtida.

Våg å dra hodet opp av sanda og prøv å spør hva er du misfornøyd med og hva kan bli bedre?
Hvordan skal vi forbedre oss å nå målene våre. Algeta og Genmab osv :wink:

5 Likes

Kanskje det å investere i biotech ikke er noe for deg? Denne sektoren er gjennomsyret av usikkerhet - noe som absolutt ikke er rart med tanke på at man forsøker å komme gjennom det trange nåløyet som det faktisk er å lage en “medisin” som er bedre enn foregående medisiner.

Og ja, det fins selvsagt flere svakheter i ulike biotech selskaper. Kanskje i PCIB også - men i bunn og grunn handler det om man stoler på ledelsen og styret.

Heldigvis ser jeg at de fleste her på forumet har tiltro til at de ansatte i PCIB har den kompetansen som skal til for at dette skal bli en megasuksess. Det blir bra når det blir bra. I mellomtiden får man vente med tålmodighet, eller evt utålmodighet for de med dårlig tid.

10 Likes

Rasp; Der tar du dessverre helt feil. Kun av historien kan man lære

Det er nettopp hva PCIB har gjort, med nyansettelser paa salgssiden, og stadig bedre forskningsresultater og vise til. Slik at de har laert og gjort noe med dette.

4 Likes

Du får mye spalteplass her nå, men greit nok.
Er det den «manglende» informasjonen tilknyttet 30.6-fristen som begrunner din generelle kritikk mot ledelsen, eller grunnes dette i noe mer. Vennligst konkretiser.

Hva er det du føler jeg bør utdype om du har lest alle mine poster her i kveld?
Er det ikke ganske beskrivende hva mine tanker er?

Skal jeg gjenta noe for deg?

1 Like

@Rasp,

du har rett og du tar feil.

Hvorfor AstraZeneca ikke allerede har satt fram bud på PCIB blir stadig vanskeligere å forstå. Enig der.

Eneste plausible fortolkning, slik jeg ser det, er at PCIB så langt har trukket seg stadig lengre når det gjelder omfang av en lisensavtale.

Til slutt kan forhandlingene skjære seg. Da ser jeg for meg at forhandlingsdelegasjonene avslutter dagens jobb den ene dagen med avtale om å gjenoppta forhandlingene neste dag klokka 09:00 - over bordet eller per video.

Men så; på kvelden, samme dag, tar besluttende nivå i AZ avgjørelse om å sette fram bud neste morgen. Ingen forhandlinger, men i stedet bud " klæsj på bordet". Ingen tid for for PCIB til å børsmelde brutte forhandlinger. I stedet må styret hive seg brått rundt og handtere budet.

Det som IKKE skjer, er at PCIB (styre og ledelse) nå sitter og forhander om et mulig oppkjøp. Det har verken styre eller ledelse fullmakt til.

En annen sak er at jo lenger farhandlingene drar ut i tid, jo djupere innsikt i PCIB vil AstraZeneca få. Det betyr svært sannsynlig for at"de" vil ha alt.

Påbegynt andre uke av juli tviler jeg sterkt på at vi vil bli holdt på pinebenken særlig lenger.

Uansett; nå er det lyst døgnet rundt, fjellet er for alle og det er aldri dumt å være “in good shape” den dagen du blir tvangsinnløst.

20 Likes