Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Bingo.

Som alltid, vi henstiller til postere om å ikke gjøre forsøk på å dominere trådene med å skrive en drøss med innlegg etter hverandre. Forumet har en veldig god redigeringsfunksjon som det forventes at man bruker om man hele tiden kommer på nye momenter man ønsker å tillegge.

Utenom det, så er ikke dette en tråd som har spesielt vondt av at noen tar på seg å pirke litt i hallelujastemningen, så lenge vi holder det saklig og gjerne unngår personkarakteristikker.

14 Likes

Ja gjerne en kort punktvis opplisting av reklamasjonene med henvisning til konkrete eksempler. Så langt fremstår det meste som generell misnøye.

3 Likes

Noen som har satt en short og er litt stresset for inndekningen sin. Med god grunn.

2 Likes

Sry. Jeg tror ikke du er på “nett” og har lest og forstår det jeg skriver. Da er det ikke vits å tale mer for døve ører.

Jeg etterlyser mindre lovprising og mer kontruktiv kritikk. Vi er investerte i et flott selskap, men hva skal til for å gjøre selskapet enda bedre? Nye folk i ledelsen? Flere forskere? Flere patenter? Flere folk i produksjon/markedsføring/parteringavdelinger? Ny websider?

1 Like

Det får du ta opp med styret på gf. Det er styret som instruerer ledelsen, og så langt viser de grei støtte.
Egentlig er det styret du har mistillit til. Hvem skal ut?Screenshot_20200709_002635_com.chrome.beta

Helt enig, så at snøffelen navnet er borte fra tekinvestor. Nå er det snøff det stod. Ikke sikkert samme person. Han har jeg fulgt i min tid i PCIb. (3,5 år) savner hans skriverier​:+1: ellers synes jeg det er veldig mye kompetanse her, som ligger laaangt utenfor min, aksjen er spennende og har veldig trua :+1:på avtale.

Det begrunnes med:
-AZ ansetter 10-12 nye personer og endrer hjemmesiden sin i Jan 2020 i fht nac plattformen

Pcib har ikke oppdatert sin side. Kommentert på q presentasjon. Koster ikke så mye å gjøre det.

  • Vi skulle få en oppdatering på chem og Asia
  • Det skulle komme i første halvår resultat fra vacc i et anerkjent tidsskrift
    -nac skulle komme som vi vet.

Jeg tror ikke det er tilfeldig, men strategisk. Kan det være at AZ vil ha alle plattformer og derfor ikke mer publisitet før avtale er signert? At de har den info de trenger?

Håper at maaange kan få de medisiner de trenger og at vi som aksjonærer lykkes med våre investeringer😄

6 Likes

Godt å se snøffelen tilbake👍

1 Like

Ta en kikk litt lenger opp. Snøffelen var sist innpå for ca 1 time siden.

1 Like

Okay… La oss følge dette sporet.

Hva mener du kan være grunnen til at et melding ikke kommer som avtalt?

Vi kan i alle fall konkludere med at PW IKKE er en dum man, og vi kan betrakte han som en oppegående og reflektert man.

Han vet og ALLE vet at det foreligger forventning fra aksjonærene at en melding bør komme som avtalt, sett i perspektiv med PW seneste uttalelse i slutten av mai/ begynnelsen av juni (Radium hadde jo en egen ekstraordinær podcast?!? for å kunne kommentere børsmeldingen).

Noe har skjedd som fører til at han pr i dag ikke har sagt ett pip om AZ…

Kan det være at AZ krever mer diskresjon (forståelig nok)?

Kan det være at forhandlingene er i sluttfasen (mest sannsynlig)?

Kan det være at makro utsiktene har blitt dårligere og dårligere og AZ har redusert risikovilligheten (veldig forståelig)?

Har nye forsknings data blitt oppdaget og nye indikasjoner med i forhandlingene (mindre sannsynlig sett i forhold til utgangspunktet og tidshorisont)?

Når man tar på seg “prøve å forstå” hatten i stede for kritikk, kan man kanskje oppdage at verden er kompleks og dynamisk hvor ting skjer hele tiden. Kritikk har absolutt sin plass, men kanskje på ett senere tidspunkt?

Note: PCIB og PW kunne kanskje latt være å sette en børsmelding dato for å poengtere at de indirekte nå snakker om at de vil kreve en økonomisk avtale med AZ. Uten denne meldingen har sikkert mange små aksjonærer kastet kortene, spesielt med tanke på makro forholdene… Sann sett bør vi være evig taknemmelig til PW dersom det blir en avtale :wink:

16 Likes

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor forsvare PW. Han har en enormt dårlig track record i hva han lover mht tid.

Sånn er det bare.

Heldig PW har en team rundt seg som leverer likevel.

1 Like

Synes det er tøft å sitte på et forum å snakke ned folk som PW. Man trenger ikke lytte så lenge før man skjønner at mannen er smart og ryddig. Biotek-verden er ganske komplisert og da må man ha forståelse for TTT. Before you judge a man, walk a mile in his shoes. Her skal liksom vi sitte og kritisere en fyr som driver med noe de fleste som taster i vei ikke forstår bæret av der vi har nok med å finne riktig blandingsforhold på Evergood.

Jeg er enig i at vi burde hørt noe innen juni sluttet, men nå ble det ikke slik og da er det bare å nyte sommeren og avvente i stedet for å spekulere og selge aksjer. IMHO.

59 Likes

God morgen forum.
Ser tydelig to klare leire her nå. Dem som mener ledelsen skal overholde selvpålagte frister eller minimum komme med en ny antatt frist.
Den andre siden bare ser gull å grønne skoger og mener “stakkars” Per & co bare må bruke den tiden som trengs uten noen forpliktelse om å orientere markedet.
Det jeg ( i leir 1 ) er litt frustrert og forundret over er at leir 2 konkluderer med nesten garanti for en superavtale fordi dem må ha så mye lenger tid! En helt ubegrunnet konklusjon sett med mine øyne og der er markedet på min side for var det pr i dag garanti for en god avtale så ville kursen være på et helt annet nivå enn det som er fakta akk nå.
Kan noen i leir to fortelle meg hvor lang tid dem skal få?

5 Likes

Yderst faa nyoppstartede Biotek selskap lykkes. Statistisk er det vel kun rundt 12% som kommer i maal, og resten gaar adundas…

Mens PCIB kan vise til gode forskningsresultater paa alle sine tre forretningsomraader. I tillegg greide de for 5 aar siden og faa ett BP selskap paa kroken, som de har har hatt en blomstrende samarbeid med siden. Og skal i foelge begge parter ha oppnaadd saa gode resultater, at de sitter i avtaleforhandlinger om og ta neste steg, ett steg det i saafall vil foelge penger med.

Med tanke paa at kun 12% av alle nye Biotek selskap lykkes. maa vi nesten klype oss i armen over hvor dyktige PCIB ledelsen har vaert, og hvor heldige/smarte vi har vaert med vaar satsing paa riktig biotek selskap, siden det statistisk faktisk var 88% sjanse for at vi skulle tape hele vaar investering. Derfor boer vi sitte rolig i baaten uten og klage, og haape paa at avtaleforhandlingene med AZ lykkes paa en god maate for alle parter.

6 Likes

De kan få så lang tid det tar leir 1 å selge seg ut :joy:

15 Likes

Du kunne da svart på spørsmålet i stedet for å være så epple-kjekk.

Det finnes dårlig ledelse. Men det er langt fra sikkert at dette gjelder i Pcib.

Har hørt mye syting på forum uten at det fører til noen ting.
Kommer en med kritikk bør en si noe om hva som burde vært gjort og hvorfor.

At Pcib ikke har kommet lenger med en så god plattform synes jeg ikke er en god begrunnelse.

For meg ser det ut som PW og Pcib gjør en utmerket jobb med gallegangsstudiet. Mener de brukte for lite ressurser på Extension studien, men virker som de har lært og kjører Asia for å sikre fremdrift i Release.

Tror de vil lande en god avtale når vi har fått godkjenning i gallegang. Det er alt for tidlig å komme med kritikk. Skulle de inngått avtale allerede nå, ville en avtale blitt en brøkdel av den vil bli ved en eventuell godkjennelse. PW har sagt at de vil ta Amphinex til godkjennelse i gallegang før de vil inngå avtale.

Synes derfor en bør vente med kritikk inntil godkjennelse foreligger og avtaler skal inngås/blir inngått.

8 Likes

Veldig enig @anon99163478

PW sin innsats i PCIB og resultatene fra forskningen de viser, har gitt meg ståltro på en lykkelig fortsettelse av dette eventyret.

Kan en ikke innse at TTT i biotek bør en investere i noe annet.

Den som har tålmodighet på oppløpet for børsmeldingen som kommer snart, vil bli belønnet. Jeg venter i spenning på hva PW og resten av ledelsen og styret får til. De må få bruke den tiden de trenger.

7 Likes

Uansett hvor daarlige, eller ikke daarlige PCIB har vaert paa salgssiden tidligere, har de underveis erfart at de maa presentere harde data, altsaa gode forskningsresultater for og komme seg videre. Naar det gjelder fimaVcc og fimaNac, har de faktisk vaert saa smarte at de har greid og faa til dette med en svaert lav burnrate. For PCIB kunne fort ha inneholdt dobbelt saa mange aksjer som vi har i dag, hvis vi skulle sammenlignet oss med burnraten de fleste andre biotek selskap har.

Men naa er vi endelig der, for I dag har vi oppnaadd gode forskningsresultater paa alle tre forretningsomraadene, hvor det vil bli mye lettere og ta neste steg, som er betalende partnere. Man kan godt si at eventyret etter mange aars hardt arbeid for alvor starter naa. Noe leir 1 boer ta innover seg, og slutte og klage.

5 Likes

Ja, eg kunne det Arve.

Heilt ærlig så er eg investert for ggk i første omgang, og det går på skinner i mi bok.

AZ håper eg blir ok, for å slippe en tur ned igjen, men bare for å være sikker så har eg denne gangen rikelig med penger klar sånn «just in case»

Uansett er eg dritt lei AZ, tar gjerne no-deal bare tupp de i ræva så vi kommer videre :see_no_evil::hiking_boot:

2 Likes

Jeg er selvsagt skuffet over at det ikke kom en lyd fra dem i Juni som lovet og Per må lære seg å si at “de ser for seg å oppdatere markedet innen” i stedet for å være bombastisk.
Jeg tror den ekstra tiden går pga ekstra indikasjoner og kompleksitet i oppsettet og at det faller oss og pasienter til gode.
Slik sett så passer jeg vel i leir 1 og 2?

3 Likes