Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ja, ja , i dag blir det vel ikke FOMO-effekt , men Snøffelen-effekt :slight_smile:

1 Like

Jeg for min del går inn og ut av leir 1 og 2 hele dagen, spørs hvordan aksjekursen går :slight_smile:

3 Likes

Kan noen i leir to fortelle meg hvor lang tid dem skal få?

For min del, så er min investering i hovedsak basert på RELEASE. Så de skal få til utgangen av H2 2022.

AZ ser jeg som en bonus, og er ikke så veldig opptatt av når/ om det kommer en avtale med de.
Ja, det er klart det hadde vært greit med en oppdatering, MEN, slik som jeg har tolket tilbakemeldingen fra PW, så skulle det komme en melding innen juni om videre forskningsarbeidet med AZ.

Jeg har ikke forstått det slik at det er markedet som skal få den meldingen, men tolket det slik hen at det er PCIB som skal få den melding fra AZ.
Derimot, så har jeg tolket det slik at markedet skal få melding hvis det blir brudd i samtalene med AZ.

Som mange andre her har nevnt tidligere, og det er noe jeg selv tror også, er nok at det er en god grunn for at markedet ikke har fått en oppdatering på hva som foregår bak lukkede dører nå i disse dager, og har akseptert dette, så får bare tiden vise hva som skjer for min del.

9 Likes

@DakotaPaul Jeg har vært helt enig med dine tolkninger basert på det vi fikk vite i November. I utgangspunktet ikke noe som sier at markedet skulle få beskjed senest 30/6, det er slik jeg har lest tidligere kommunikasjon.

Problemet er at PW i senere tid selv har sagt at det kommer melding i juni, da tolker nok de fleste det som at markedet skal få melding, ikke at PCIB ledelsen skal få en melding fra AZ.

Det store spoersmaalet for meg, er ikke om naar meldingen kommer, men om hvor mye verdt suksessfull levering av naked mRNA er for BP selskapet Astra Zeneca?

Det er i dette den store spenningen ligger.

12 Likes

Enig der @solo

Spenningen ligger i omfang og verdi, vi vet hva Chem kan være verdt, men VACC og NAC er jeg veldig spent på. Der har vi fått stort spenn i hva folk mener det er verdt, både fra eksperter og forumnisser :smiley:

2 Likes

Noe har tydeligvis skjedd underveis som PW ikke hadde kontroll paa naar han meldte dette. Saa er det opp til enhver og velge om man vil stole paa PCIB/PW eller ikke, og vente paa svar. Hvert sitt valg.;-))

5 Likes

Enig i det, men med det mener jeg også at uttalelsene fra PW bekrefter at intensjonen hele tiden har vært at markedet skulle få beskjed før 30/6 - mao har jeg tolket meldingen fra November feil.

1 Like

Selskapet kan godt få den tiden som trengs. Men det bør informeres. Hvorfor dette hemmelighetskremmeriet? Er det noen gode argumenter for det?
Dette er et børsnotert selskap og da er det klare regler om at informasjon til markedet skal prioriteres foran andre hensyn.

1 Like

I utgangspunktet riktig, men noe har skjedd unverveis som har forpurret dette.

Jeg tror denne ventetiden vil by paa noe godt. Hvis ikke, ville PCIB meldt dette forlengst.

1 Like

Veldig gode argumenter for å ikke melde noe før alt er signert. Avtaler har falt igjennom mang en gang før forde noen var litt for triggerhappy med å melde.

5 Likes

Hvilke andre selskaper får Big Pharma til å forske for seg i 5 år, gratis ?
Og når de endelig lykkes må de starte å betale for å få forske videre.
Ledelsen i Pcib har vært geniale.
Jeg begriper ikke de som ser på AZ som en risiko og jeg begriper ikke de som kritiserer ledelsen.
Men slik er børsen og markedet.
Jeg tror det er de som Arve kaller leir1 som holder kursen nede,- og som vil gå glipp av oppturen

16 Likes

Eg kan godt gi pci-meldingen for dere.

AZ vil ha eksklusivitet og vi blir ikke enige om prisen og vilkårene. Det kommer til å døye ut i tid. Forhåpentligvis blir vi ferdige før sommerferien, men det er langt fra sikkert.

5 Likes

Selvfølgelig kan man ikke melde om selve forhandlingene. Men man kan informere aksjemarkedet om at evalueringsperiode er avsluttet og forhandlinger pågår og ventes å konkludere i løpet av juli (f.eks.) Da ville de gitt seg selv et spillerom, samtidig som aksjonærene fikk et lite livstegn.

1 Like

PHO prøvde seg vel på en slik, motparten skjønte at de var alene om å forhandle og betalingsviligheten ble vesentlig redusert.

2 Likes

Det du krever er teskje spising, fordi PCIB allerede har meldt dette gjennom og si at hvis forhandlingene med AZ misslykkes, og det ikke blir noen avtale, vil dette meldes markedet umiddelbart.

Naar dette ikke er gjort, er det helt aapenbart at forhandlingene fortsatt paagaar. Hvorfor i alle dager skal de maatte beoersmelde det samme to ganger?

9 Likes

Vi blir lurt gang på gang av denne guidingen…. :wink:

De skulle bruke de neste 6 månedene (frist 30. juni 2020) til å bestemme seg for veien videre. Kan ikke misforstås! Fasiten burde allerede vært på plass, men Covid-19 og det at PCIB er et lite biotekselskap ble altså denne gang unnskyldningene for at vi ikke har fått den forløsende børsmeldingen!

Vi som har troen tåler uansett en liten «prank» dersom enden er god! Og det blir den vel? :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

20 Likes

Ja, det tåles dersom det ender godt.

Står vi tomhendt igjen etter AZ-avklaringen derimot, så mener jeg Walday & Co har mye å stå til rette for og mye å forklare.

Men, den tid den sorg. Vi får smøre oss med enda litt mer tålmodighet, og avvente en stund til.

«Det vil helst gå godt», som det ble sagt under krigen. :crossed_fingers:

6 Likes

Da er PW ute for godt!

Han kan ikke leve med å ha brutt egen guiding og i tillegg latt være å hente penger når kursen er på ATH og markedet generelt hiver penger etter biotek.

2 Likes

Aksjemarkedets reaksjon viser hvorfor det er nødvendig å informere. At forhandlinger er startet er så vidt jeg vet ikke meldt? At aksjonærene er overlatt til å anta viser at informasjonen ikke er tilfredstillende.

1 Like