Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Synes Per kan komme med 1 liten melding om status, noe slikt:

Vi blir litt forsinket med oppdatering rundt FimaNac, kan ikke si så mye. Men hold på aksjene, det blir veldig bra til slutt.
Hilsen Per W
:joy::smiling_face_with_three_hearts::partying_face::rocket:

4 Likes

Skulle tro det var i alles interesse å holde investorene i et selskap informert. Selv små drypp av info til markedet har verdi.

1 Like

Her kommer noen betraktninger fra en i « leir 2».

  1. I forskning er det vanskelig å forholde seg til på forhånd gitte og eksakte Milepæler. Vi er alle enig at mange norske biotech selskaper må bli flinkere å kommunisere, dette gjelder også for PCIB.
  2. Året 2020 er et historisk år, covid-19, har endret fokus og prioritering hos BP og muligens også hos PCIB.
  3. Man må være to parter rundt et forhandlingsbord. Vi vet ikke når forhandlingen kom i gang. Og en god avtale har man først når begge parter er «happy». I komplekse, store avtaler med store konsekvenser tar dette arbeidet tid. Som oftest signere partene på strenge taushetserklæringer, og hvis det er tilfellet har Pcib ledelsen munnkurv. De fleste av oss trodde på lisensavtale innen en eller noen få indikasjoner, men i dag kan vi bare spekulere.
  4. Evaluering av PCIB ledelsen tar vi når vi har fakta på bordet. Fortsatt mener jeg det er bull at de forhandler og så langt er jeg fornøyd at PCIB har klart å få flere store samarbeids partnere og at det har resultert i meget gode forskningsresultater som nå reder grunnen fo PCIB Aksjonærverdier
44 Likes

Word!

Blir egentlig meningsløst å skrive noe mer før utfallet av AZ-spørsmålet er avklart.

Snakkes

12 Likes

Her tar du helt feil. Det har nå gått over et halvt år siden det ble kjent at AZ var BP-selskapet man hadde samarbeidet med. Etter den tid har det vært smått med nyheter med ett viktig unntak - en Corona-pandemi som spredte skrekk på verdens børser. Likevel beveger PCI-kursen seg nå på et nivå som den kun helt unntaksvis var oppe på pre Corona. Også de siste månedene er det bare i en svært kort periode at kursen har ligget høyere enn den gjør nå. Den feilen du gjør er følgelig alltid å bruke makskurs som referanse. Da kunne man like gjerne brukt laveste kurs i tidsrommet som referanse, og den var jo under 30 kr. Dermed faller din påstand om at markedet er på din side på stengrunn.
Uansett er PCIB et svært komplisert selskap å sette seg inn i, og man burde ikke bli overrasket om at en del av dem med kortest fartstid sikrer gevinst når kursen svever høyt og avtale settes på vent. Selv har jeg store forhåpninger til PCIB, men solgte halvparten av aksjene (for å sikre min personlige økonomi) da aksjen nådde en forventningstopp på 85 kr. Hadde som tidligere nevnt ingen planer om å kjøpe disse aksjene tilbake før avtalen, men endret strategi da aksjen falt tilbake på det jeg oppfatter som en god nyhet - at det ligger i kortene at vi får en avtale med mindre PCIB har lagt listen så høyt at AZ etter lang betenkningstid velger å takke nei. Isåfall er det fordi PCIB forventer enda høyere godtgjørelse på “det åpne markedet”. Er ganske sikker på at dette vil bli lagt merke til langt utover Norge - enten det blir avtale eller at PCIB takker nei til samarbeid med AZ.

19 Likes

Helt saklig, høflig og ærlig:
PW er ikke CEO i Almanakkforlaget. Datoer er ikke hans sterke side. Men, og jeg understreker men, han har Styrets tillit av andre grunner!

Det holder for meg. :wink:
Ha en spekulativ god dag i ventetiden alle dere PCIBere - datoavhengige som kalenderløse. PW blir vår kalenderpike til slutt!

Sluttresultatet er det som teller.

18 Likes

Nettopp derfor jeg tror de er forhindret.
Kan være noe stort på gang

9 Likes

Nå ble du nesten litt komisk dr. “Hadde ikke planer om å kjøpe tilbake FØR avtalen”. Du tenkte altså å vente til kursen var 200-300 før du kjøpte tilbake? Ut i fra dine tanker så tror du egentlig ikke på avtale for da lyder det fornuftig å vente til no deal og mulighet for å kjøpe på 30-40?
Ble forresten ikke den helt store Snøffel-FOMO som vi mange trodde i går kveld.

Nå kverulerer du!

Som flere her inne, på godt og vondt, prøver jeg å finne det positivet i den situasjonen vi er i.

Selv mener jeg pcib burde meldt om at selve avgjørelsen av et videre potensielt samarbeid blir forlenget.

Når jeg ser de ikke gjør dette velger jeg nå å tro de velger dette fordi de når som helst kan komme til en enighet eller brudd.

3 Likes

Halvparten, 35% eller 1/3?

  • med så stor summer som du angivelig driver med bør du vel ha kontroll på slikt.
2 Likes

Muligens litt tvetydig formulert, men jeg hadde ingen planer om å kjøpe tilbake verken før eller etter avtale. Men skulle aksjen ha falt kraftig tilbake i fravær av avtale så hadde jeg i tankene at jeg kunne øke igjen, fordi PCIB er langt mer enn dette, og fordi fravær av avtale ikke nødvendigvis må tolkes negativt. Jeg har for øvrig hatt større tro enn de fleste på at det blir en bra avtale, men ønsket å sikre min økonomi mot et uventet utfall, Jeg tapte som kjent 35 mill på ikke å ta gevinst i CRU og senest 5 mill på ikke å ta gevinst i NANO, så tenkte jeg kunne ta en ny vri og foreta en delvis gevinstsikring i PCIB. Men nå føler jeg meg som sagt enda sikrere på at utfallet blir fullt ut til å leve med.

Du har jo rett i at det ble litt omtrentlig, men kalkulatoren min har sneket seg bort til et ukjent sted. Etter litt enkel hoderegning tror jeg tallet ligger mellom 40 og 45 et sted.

2 Likes

Ingen liker å vente, men historien (nyere historie i alle fall) tilsier at den som venter på noe godt den venter ikke forgjeves. Selskapet har gjort ekstremt mye bra og jeg er helt sikker på at de mener alt godt med guidingen sin, selv om treffprosenten er begredelig. Jeg har «klokkertro» på at det for øyeblikket er hektisk aktivitet både hos PCIB og AstraZeneca og at de nærmer seg en konkluderende børsmelding. I og med at Tekinvestor er «pauseunderholdning» håper jeg at trykket holdes oppe med gode innlegg – så er jeg selvfølgelig helt enig i at vi bør analysere prosessen når alt er konkludert. Hvis positivt utfall er det ingen sure miner naturlig nok, og jeg håper virkelig det er den endelige situasjonen. Strander avtalen kan man selvfølgelig være ekstremt skuffet både over hva resultatet ble samt prosessen som førte til dette. Noen (inklusiv meg selv) har store beløp på spill og da tar følelsene noen ganger overhånd. En god regel er nok at investeringsbeløpet bør være på et anstendig nivå uten giring – slik at ingen andre enn man selv bestemmer når noe skal selges. Verdiene i PCIB er tross alt vanskelige å regne på og derfor vil svingningene i kursen ofte være store. Det er ikke alle som er bygd for å tåle slikt!

Husk på ordtaket «more haste, less speed» :turtle: :rabbit2:

image

19 Likes

Vi får holde humøret oppe til fasiten smeller i bordet. Ikke umulig at det kommer noe før helga og da kan alle sorger være glemt.
Kursen tilsier ikke samme optimisme som forumet så da får vi sette vår lit til forumet og håpe “bamsefar” får sine 1k pr aksje og at vå kjære dr. endelig treffer. ( jeg tapte også stort i Cru men ikke slike summer som herr dr.)
Skal på besøk til barnebarn med nyplukka jordbær jeg og det er mye mer givende enn børs.
Ha en fortreffelig dag kjære forum.

13 Likes

Det er her dere bommer. Selskapet har ikke guida svar 30 juni. Hva Per sier på hausse podcast er egentlig uvesentlig.

1 Like

Naa spiller du judas ball med AZ!

Vil ikke AZ betale hva teknologien og resultatene er verdt, er det PW"s oppgave og selge denne/disse til andre BP selskap.

5 Likes

uvesentlig :joy: :joy:

1 Like

Ett avslag hadde de kommet med 3 juni. De kan ikke holde på så lenge for så å dumpe hele greia…

6 Likes

Fartin, Enig, og Nei det skal mye til, og hvis saa allikevel skulle skje, maa vi gaa videre til andre.

1 Like