Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er vel ikke lenger et spørsmål om AZ vil ha det, men også om andre vil ha det?!
Teknologien har ikke akkurat gått ut på dato. Eller som Kristian Berg sa i podcast 104: «jeg har da holdt på med dette i 35 år, og tror jeg kunne holdt på i 35 år til…»
Tiden jobber for oss, og stillheten blir brutt når vi minst aner det :+1:

18 Likes

Skjønner du virkelig ikke hvor fånyttes det er å jamre med hakk i plata når man befinner seg i et innsiktsmessig vakuum i påvente av å få den endelige konklusjonen på om det blir deal eller no-deal? Det er i etterkant av den kommende oppklarende børsmeldingen fra PCIB at man kan ha en reell debatt, uavhengig av om det skulle ende i deal eller no-deal. Basert på en kunnskapsbasert innsikt i hva som faktisk HAR skjedd. Negativt eller positivt. I harmdirrende eller rosenrøde ordelag.

22 Likes

Jeg er også en ex-CRUer, og det tapet satte meg et tiår tilbake økonomisk. I PCIB er det langt ryddigere. En liten forsinkelse i forhold til våre (og Pers) optimistiske beregninger må vi kunne tåle. Jeg har ingen tro på at dette drar langt ut. AZ er høyst sannsynlig interessert i å snarlig komme videre i sitt arbeid med NAc-teknologien, og de har trolig nå såpass god oversikt at de vet hva som skal til for å få en avtale i boks. Dette tar ikke måned(er). Jeg regner med en avtale i inneværende eller neste uke. Har full tillit til PW og hans team. Dette er ingen Jan Vestrum!

17 Likes

Er resultatene Astra Zeneca har oppnaadd med fimaNac fantastiske, hvor de ser for seg at de kan produsere uttallige medisiner med vaar leveringsteknologi. kan vi bli moett med ett bud paa 100 milliarder kr.

For hvem vet, siden AZ paa sine hjemmesider markedsfoerer seg med at de skal bli best paa leveringsteknologi. hvor de kanskje i loepet av det siste halvaaret har utvidet sin interesse til og omfatte baade fimaChem og fimaVacc, etter at nye viktige patenter og ultralyd har kommet paa plass.

Alternativt at AZ kun tegner ett par lisensavtaler hvis de kun betrakter teknologien som lovende. Alt kan skje.

8 Likes

Hva om de har blitt enige om 4 ukers sommerferie, må dette børsmeldes?

1 Like

Datoen 30.06.2020 ble satt for å «presse AZ til å ta et valg»
Så er valget tatt men ikke helt klart til å meldes? Jeg tror nettopp det, og valget AZ har tatt er nok krevende å få ned på papir.
AZ har nok krevd munnkurv på pcib til prosessen er fullført, derav kan nok ikke pcib dele forskningsdata med andre BP til alt er avklart (tror jeg), men pcib har fått til muligheten for videre samarbeid med AZ som er desidert det foretrukne alternativet

11 Likes

Tror også noe i de baner. Selv om tidsfristen er ute, så så lenge det er konstruktiv dialog og de jobber frem mot en avtale så vil naturligvis ikke PCI Biotech lansere resultatene eller informasjon rundt dette før forhandlingene er avsluttet. Derimot jo raskere AZ får på plass en avtale, jo raskere kan de begynne å jobbe videre med teknologien så det er nok definitivt også i dems interesse å få en avtale på plass så raskt som mulig. Derimot må en bare innse at dette er såpass store og viktige kontrakter at her må det brukes mye tid på forhandlinger og ikke minst sikre seg det juridiske i forhold til avtalene.

15 Likes

Er det noen som tror at foreløpig/første tilbud fra A.Z til pcib vil ligge under 100,- ?
Eller at Pcib forhandler videre på overtid for å få en dårligere avtale ? ( Med det som har kommet fram om Pcib sine leveringsmuligheter, de siste ukene.)
Sjøl har jeg solgt hytta. ( Som skulle selges om et par år uansett.)
Og bilen ( Som skulle skiftes ut snart uansett.), og tar sykkelen fatt en periode.
Kona og svigermor var det ikke positivt marked for, for å selge, og med mitt utseeende var en oppgradering lite mulig.
Det er sjelden jeg har sett en slik mulighet for å oppgradere min tilværelse økonomisk, og plukker smått og forsiktig videre.
Men det som er mest spennende, er å få følge med på leveringsteknologien til Pcib framover. Og sykdomsreduserende muligheter, enten det er i forhold til kreft eller kommende nye virus.
I sammen med et B.F, eller på egen kjøl.

9 Likes

Kunne gjerne lagt ned en kalori for å at du langt der borte i Leir 3 som står og titter over på oss andre skulle forstått det.
Men kommunikasjonen over til din leir virker som kun går en vei og jeg tror ikke den store speakeren du besitter i leir 3 er i stand til å ta imot info.
Den er for øvrig ødelagt da den repeterer det samme budskapet flere ganger hver dag over mot oss i de to andre leirene.

Til oss andre, det er 2 veldig rare “tydelige” leire vi er delt inn i av han karen over i leir 3.
Ser ikke helt at tilhold i den ene utelukker at man kan ha samme mening som de i den andre.

13 Likes

PW uttrykte ved en anledning ca følgende:

Det er ikke enkelt å få BP til å gå fra gjeldende teknologi til ny teknologi.
Altså , det sitter dypt inne å endre kurs for et stort selskap men dersom de ikke går i seg selv og tenker nytt så vil de sansynligvis havarere før eller siden.
Hjemmesiden til AZ gir klare signaler om at en ny måte å behandle mange sykdomsområder står på trappene til å bli tatt i bruk.
AZ fornyer seg med andre ord.

Kanskje AZ også synes det går sakte og det kan like godt være PCIB som AZ som holder igjen av utallige grunner.

AZ ser altså ut for å endre teknologien til PCI-tilpasset teknologi og legger derved veien åpen for å få genteknologien sin til å virke.
Gåten delivery blir løst.

En må undre seg litt over hvorledes enkelte innleder en heksejakt på selskapets CEO som sansynligvis jobber helsa av seg for at vi skal få god avkastning på investert kapital.

Å dømme uten å vite…

De ansatte i PCIB går vel i hvite frakker og ikke med dress og slips.
På nåværende tidspunkt så foretrekker jeg hvitfrakkene da det er vitenskapen som vel er det esensielle og resultatene oppnådd så langt , og dem virker å bære bud om fantastiske resultater.

Så kommer det kanskje en tid hvor dress og slips overtar roret , dersom de da ikke blir kjøpt opp.

PCI-teknologien er en altfor farlig fremtidig konkurrent mot eget selskap og på et tidspunkt vil det nok gå opp for BP.
Løøøøp og kjøøøp før konkurrenten gjør det. :running_man:

11 Likes

Kan det være at en avtale er inngått og hele gjengen ligger avstumpet etter all feiring? :grimacing:

Jeg er i leiren vinn vinn.
Blir det ikke noe AZ avtale i det hele betyr det at PCI får severt data som er gull verd i fremtiden.
Tar jeg feil?

2 Likes

Tar du feil ? Det er jo ikke positivt at AZ takker nei, hvis de har forsket i 5 år, men konkluderer med at de ikke ønsker å gå videre med dette. Det blir jo ikke lettere å selge inn til andre da.

3 Likes

Ja, hvis de takker nei pga dårlige data og ikke pga pris.

3 Likes

@Ramsess Ingen av delen er positive, takker de nei pga resultater er det leit for det er med AZ det tilsynelatende vi har fått best resultater. Og når det gjelder pris, det er vel ikke så mange andre som er villig til å betale mer enn AZ ?

Det blir en mer utfordrende vei videre hvis AZ takker nei.

Jeg har fortsatt solid tro på avtale, og ikke minst selskapet i sin helhet uavhengig av AZ avtale.

1 Like

Hvis dataene er dårlige sitter de ikke og forhandler nå. Det er tre scenarioer: 1. Gode data->forhandlinger. 2. Uklare data, innledende forhandlinger og avventende stemning. 3. Dårlige data-> forhandlingene er avsluttet for lenge siden. Dette burde vært børsmeldt, så det er svært lite sannsynlig, men sannsynlig nok til å holde kursen nede.

4 Likes

AZ har ikke flust med penger - leste en artikkel tidligere i år om at likviditeten er presset pga betaling for andre oppkjøp og milestones…

2 Likes

Kan vi utelukke at det er flere involvert ?
AZ samarbeider med Moderna.
BioNTech samarbeider med Roche.
The perfect storm ?
Noe må ha skjedd i slutten av juni.
Det kan ha kommet flere på banen eller budet/tilbudet/ønsket kan ha blitt høynet.

4 Likes

Takker nei til hva?
Ikke glem at vi kun diskuterer KUN fimaNAc.

fimaVACC og fimaCHEM er jo ikke med på et slikt senario.

Får inntrykk av at selskapet er “null verdt” dersom forhandlingene mellom AZ og PCIB mot all logikk og fornuft skulle bli kanselert men dette blir jo helt feil.
AZ er kun fremtidig gen-teknologi mens vacc er vaksinasjon som nylig banket hiltonor ned i støvlene og chem har den magiske evnen til å kunne forsterke anen medisin allerede produsert og således aktivere salget igjen på disse produktene.

Hur många blockbusters blir deet? :slight_smile:

7 Likes

Grunnen til forsinkelsen er nok at Per & Ronny avholder auksjon :moneybag:

2 Likes