Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vil tro det blir mye lettere å selge seg inn på andre platformer når man kan vise til at AZ satser sterkt på NAC. En AZ avtale vil slå ut ekstra positivt for hele selskapet, validere teknologien og forhåpentlig gi økonomisk trygghet til å drive frem de andre platformene.

13 Likes

I think it doesn’t help to make such statements. For example what about there is no deal because the terms of the deal are not good enough (technically and financially)! why would one blame PW (who by the way does not act alone- he reports to his employer -the board-). I personally would rather have no deal than commit to something with short or long term negative consequences, which prevents you from seeking opportunities with other pharma companies (eg. exclusivity with sh**ty terms).

Remember that Fimanac is an opportunistic approach with hardly any capital spending compared to chem and to a less extent vacc, meaning we should appreciate management and board strategy to get us to this point and be able to sit head to head with BP and negotiate the way forward for something with a potential to be a gold standard for some mRNA applications, or potentially for the entire company (isn’t this almost every biotech company’s dream?)

My point is that we should not be harsh with management without having the facts, we all know that management can miss guiding for one reason or another, COVID-19 for example and this is not only a pci problem by the way. We also know that regardless of the good data achieved, pci biotech does not have control on BP strategy roadmap, this was also communicated by PW multiple times but just seemed to be ignored here lately. We also must admit that communication is an area of improvement for pci biotech but does it really justify to have a dedicated PR officer at this stage?.

With that said we also know that management gets things done (except maybe for the website :grin:).

So we should have faith in the team, stay positive and hope for good news.

44 Likes

Jeg har ofte tenkt på at FORSKERNE i AstraZeneca har innsett at selskapet AstraZeneca selvsagt burde være interessert i flere av av PCIBs programmer , og ikke bare FimaNac ---- og at akkurat dette er årsaken til forsinkelsen nå.

2 Likes

400 millioner, eller 100 milliarder. Er det mulig med ett slikt stort beloep i denne fasen.

Nei normalt ikke, det er nok i utgangspunktet stoerre sjanse for en 400 millioners avtale.

100 milliarder, kan kun komme hvis AZ har oppnaadd fantastiske resultater med fimaNac, og mener det vil vaere enkelt og produsere ett tosiffret antall medisiner som virker. Og at de i tillegg har bestemt seg for at ingen andre selskaper skal faa muligheten til og gjoere det samme.

Paa toppen av dette, maa de ha blitt interessert i fimaChem og fimaVacc det siste halvaaret, slik at de har bestemt seg for og kjoepe hele butikken.

Hvor stor er sjansen for dette? Antakeligvis ikke saa stor, men man vet aldri.

Det mest normale vil vaere at de gaar for en vanlig lisensavtale paa to indikasjoner, hvor kanskje 400 millioner kr. vaere ett bra tips.

Ogsaa gjenstaar eksklusivitetsspoersmaalet? La oss si at de velger de 2 samme 400 millioners inikasjonene, men med eksklusivitet, saa maa de ut med mye mer. Kanskje 5 gangeren, foer milestones?

Eller full fimaNac eksklusivitet, som er det samme som at de kjoeper fimaNac, noe som minst vil koste ett tosiffret milliardbeloep ett stykke opp paa skalaen.

Mulig at noe av dette blandes med oppkjoep av deler av PCIB. I saafall hadde det vaert hyggelig hvis vi aldri mer trenger og bekymre oss for fremtidige emisjoner;-))

I dag har jeg hatt skrivekloe. Lover at dette var det siste innlegget i dag.;-))

5 Likes

PCIB har vært fin de siste 5 årene. +1172% avkastning.
For alt vi vet så kommer det beskjed om avtale i morgen eller til helgen - “PCIB style” :slight_smile:

10 Likes

Fikk et svar fra Skuggedal idag:

Takk for din interesse for PCI Biotech.

Du skriver blant annet « Etter at selskapet forespeilet en eller annen form for avtale/samarbeidsform etter 6 måneders evaluering ». Dette er en vesentlig misforståelse, PCI Biotech har aldri ‘forespeilet’ noe i denne sammenhengen.

PCI Biotech vil kommunisere til markedet når det foreligger utfall av samarbeidet med AstraZeneca. Oppdatering på samarbeidet (etablert i 2015) har ved tidligere anledninger vært i etterkant av den eksakte datoen for utløpet av ‘current agreement’.

Se også hva PCI Biotech kommuniserte i børsmeldingen av 25.mars «Update on operational implications of the corona pandemic» angående business development aktiviteter https://newsweb.oslobors.no/message/499445 .

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

10 Likes

Han er ikke ferdig fordi han ikke lander en avtale med AZ!

Men han er ferdig fordi han ikke fulgte opp løfte sitt om avklaring angående veien videre innen 30.06, og for ikke å ha brukt ATH og biotekbullmarkedet til å sikre selskapet finansielt.

2 Likes

Tydelig at Mr Skuggedal og Mr Walday ikke har hatt samme oppfatning av ting her, det skremmer og bekymrer meg litt! Hvis det ikke var meningen at det skulle komme noen info innen 30.6 burde jo noen ha hindret Mr Walday å snakke om dette,men det er jo ikke blitt gjort!

Vi får se, men for min del var ikke dette noe betryggende melding, heller enda mer forvirrende!

4 Likes

De fleste har forlengst både innsett og kommentert årsaken til at PCIB ikke har hentet mer penger på “relativt” høy kurs - det er av ledelsen i PCIB sett som ikke nødvendig

2 Likes

Ergo, de har aldri lovet en avtale innen slutten av juni men de er i samtaler med AZ og utfallet blir som vanlig annonsert på overtid. Intet nytt her, annet enn at de fortsatt jobber med en samarbeidsavtale med AZ.

9 Likes

Ikke hvis de lander avtale nei.

Men uten avtale trengs det mer penger før interim.

Korrekt. Selskapet har selvsagt aldri lovet en eller annen form for avtale/samarbeidsform etter 6 måneders evaluering. Det Skuggedal skriver er helt i samme gate som det PW tidligere har kommunisert.

Dette svaret kan heller ikke tolkes i den ene eller andre retningen. Bevisst ordvalg fra mr. Skuggedal for å respondere – uten å svare eller bekrefte noe som helst. Helt i tråd med «boka».

16 Likes

Kan hende at PCI ikke har forespeilet noe, men det har Per Walday, er jo bare å høre på podkastene eller teller ikke de da det ikke er skriftlig! Er ok for meg at det ikke kommer noen melding, men å komme med uriktig info synes jeg ikke noe om! Virket på meg som at Einarsson også oppriktig trodde det skulle komme melding i løpet av juni, og vil ikke kalle han en amatør, noe jeg anser meg selv som :-)!

1 Like

Enig, PW har vært litt for ivrig. Dette er et veldig positivt tegn for min del, selv om han oppførte seg mer som en guttunge i godteributikken enn en CEO .

1 Like

En klart negativ melding, vil jeg si. Får meg til å huske hvordan jeg feilvurderte situasjonen før forrige emisjonen og endte opp med å få min andel i selskapet kraftig beskåret, også pga den såkalte “spesialinvestoren”. Kan vel like gjerne bety at man fortsetter mer eller mindre som før uten noen økonomisk avtale da ? Intet forespeilt, da kan man vel også fortsette med noe lignende situasjonen for mer enn et halvår siden ? Den tidligere uttalelsen i retning av at man “ikke sitter i førersetet” - ergo i “baksetet” uten styring, virket også heller negativ. Får den ikke til å stemme med forestillingen om at PCIB satt med så gode kort at man kunne tvinge AZ frem i lyset ? Jeg er glad jeg sitter med en snittkurs på en brøkdel av der den ligger nå. Det gir meg ro i sjelen, i motsetning til informasjonen ang AZ.

1 Like

Jeg etterlyste en oppdatering etter de 6 månedene med evaluering.
Hvorfor skulle de gjøre noe nummer ut av at de satte en limit på 6 måneder hvis det ikke var for å presse AZ til å vise at de mente alvor?
Som jenta som er lei av kveldsbesøkene hver lørdag og vil vite om fyren mener noe mer enn å bare uforpliktende sengehygge.

Hva får deg til å mene at dette er veldig positivt?

Dette spørsmålet er for dårlig formulert, svaret var gitt på forhånd.
Man kan sågar hevde at det var forespeilet en melding vedrørende samarbeide innen 30/6.
Jeg mener dog at det ikke er det helder, men PW har da vitterlig sagt dette i en podcast, dog ikke i melding fra selskapet.

Tror også det er greit å slutte å sende eposter til selskapet, forhåpentlig har de nok å stri med. Og de jeg tviler på at man vil kunne klare å stille noen spørsmål som gir nye verdifulle svar når det kommer til AZ samarbeide.

6 Likes

Ja. Det ble forespeilet en avklaring, ikke at det skulle bli enten en avtale eller et samarbeid.

2 Likes

En ivrig CEO som sitter på svært positiv info men som er for optimistisk og ikke tar høyde for at papirarbeidet, jussen, osv. tar noe lengre tid.